Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Baterie moto neformata


diamant

Postări Recomandate

Am achizitionat o baterie moto bosch 12V 4 Ah fara electrolit, deci neformata.Intrebarea mea este , avand in vedere ca voi avea nevoie de ea pe viitor(poate peste un an sau 2)o pot tine in aceeasi stare fara sa se deterioreze ceva sau nu?Are vreun termen de garantie in starea actuala?Dar electrolitul?

 

 

Nu am gasit arie de electronica moto asa ca am preferat sa postez aici.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • diamant

    3

  • doru3160

    2

  • leo 17

    2

  • adynel

    2

Zile populare

Top autori în acest subiect

Tu citesti ce scrii sau nu intelegi romaneste?

 

Am achizitionat o baterie moto bosch 12V 4 Ah fara electrolit, deci neformata

 

 

Electrolit = Apa distilata+acid,  care in cazul meu nu se afla in baterie ci separat in niste sticlute de plastic.

 

Asazisa formare sau formatare inseamna sa pui electrolitul in baterie si sa-i faci un ciclu sau doua de incarcare-descarcare.

 

Acum nu are tensiune la borne si nici nu poate fi incarcata fara electrolit in ea .

Editat de diamant
Link spre comentariu
in cazul asta lasa o asa ...si fii mai calm ca ai sa mori de tanar :))

 

in cazul asta lasa o asa ...si fii mai calm ca ai sa mori de tanar :))

 

de la stres bineinteles :)

Link spre comentariu

Am achizitionat o baterie moto bosch 12V 4 Ah fara electrolit, deci neformata.Intrebarea mea este , avand in vedere ca voi avea nevoie de ea pe viitor(poate peste un an sau 2)o pot tine in aceeasi stare fara sa se deterioreze ceva sau nu?Are vreun termen de garantie in starea actuala?Dar electrolitul?

 

Atat timp cat nu bagi acel electrolit in cuva acumulatorului timpul de stocare pt electrolit e practic nelimitat,binenteles stocat in conditii optime.Alta mancare de peste este pt acumulator...cel mai bine ar fi sa intri pe site-ul fabricantului si sa vezi ce zice.din cate retin eu,timpul de stocare e mai mare decat al acumulatoarelor formate,insa nu e nelimitat.Avand un termen definit,ar fi bine sa-l afli ca sa nu ai surpriza ca dupa 2 ani sa pui electrolitul degeaba.Sincer eu o singura data am avut ocazia sa cumpar un acumulator fara acid,dar si ala era format-uscat,trebuia doar sa-i pun zeama si sa-l astept cateva ore inainte de prima utilizare,insa uscate-neformate n-am mai auzit de mult...probabil a revenit moda.

Link spre comentariu

Nu a revenit moda...este cumparat din stocurile vechi la un pret la care atunci cand erau la moda nici nu te puteai gandi .

Acum la moda sunt cele pe gel din mai multe considerente,cel principal fiin ca in caz de rasturnare cu motorul nu curge.

Tot pe gel folosesc si eu acum dar ma gandeam sa am de rezerva, mai ales ca e marca renumita din "garda" veche (made in germany)si parametrii sunt lege pentru ei.

 

Ma intrebam doar asa...ce s-ar putea strica/defecta/termina din bateria noua neformata daca sta!?

Link spre comentariu

Simplu,ca la orice acumulator cu plumb,pasta de pe placi.Timpul indelungat,umezeala din aer si alti multi factori ce tin de conditii de depozitare pot grabi degradarea unui astfel de acumulator.Poti incerca sa vezi ce obtii,insa eu as fi pregatit pt unul nou in cazul cand asta face un mare fas dupa ce vei baga electrolitul(pt ca e posibil si asa ceva dupa ce mi-ai spus de provenienta).Nu intotdeauna au fost acumulatoare cu gel si cele cu electrolit nu curgeau daca erau tinute in alta pozitie decat cea cu bornele in sus.Eu am avut pe motor un acumulator NI-CD de 6V(asa era in acea vreme) si n-am avut probleme cu scurgerile din el...mai rau era daca spargeai cuva,dar in felul cum era montat pe motor,daca se spargea cuva la un impact,aproape ca nu mai avea importanta ce se scurgea din el,pt ca restul era praf.Tine-l in conditii de umezeala redusa,eventual fa rost de niste silicagel si baga-l intr-un ambalaj etans(punga,folie,etc),du-l undeva la un subsol unde ai temperatura cat de cat constanta si nu prea crescuta,dar nici nu ingheata, daca mai ai de gand sa-l tii,si cand i-o veni vremea,baga-i zeama si ce-o fi,o fi.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Salut

Să nu mai deschid alt topic cer ajutor în următoarea problemă :

Trebuie să formatez o baterie de 120 Ah uscată şi neîncărcată .

Adică nu trebuie doar adăugat electrolitul.

Bateria este ambalată etanş in staniol. Nu am electrolit dar o să cumpăr.

Mă interesează cît timp trebuie încărcată la ce curent şi electrolitul .

Link spre comentariu

Esti sigur ca nu`i uscata si incarcata?

Scrie ceva pe ea?

Daca este asa cum spui o pui la incarcat cu 12A vreo 14 ore.

Si mai bine la 6A spre 30h.

Trebuie sa limitezi tensiunea la 14,4Vdc.

Semne ca este incarcata ai cind incepe sa fiarba.

Sa urmaresti sa fiarba toate elementele cam la fel.

E util sa`i faci un ciclu de descaracare dar nu mai jos de 12Vdc si cu un curent de max 20-24Adc.

Dupa asta reincarcare completa si e buna de utilizat.

Fiind baterii de generatie noua merg si fara ciclul de descarcare, e bun insa ca sa stii pe ce te bazezi.

 

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Daca e din stocuri de armata vechi aproape sigur este uscata neincarcata.

Pune`i electrolit, las`o 1-2 h sa se degazeze bine placile si apoi da`i drumul.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări