sesebe Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 Probabil o sa masori rezistenta foarte mare (adica circuit intrerupt) pt ca de obicei rotorul este inseriat cu statorul (la motaorele astea). E dificil de explicat asa pe forum cum ai putea sa masori. Pune-i carbuni si vazi daca merge. Vezi colectorul de pe rotor ca pare foarte zgiriat in poze. Dupa ce te convingi ca motorul merge, ar trebui sa inlaturi zgirieturile de pe colector de pe rotor. Daca nu sint mari/adinci, poti incerca cu smirghel de mai multe granulatii (la final foarte fin, de 1000) astfel incit sa fie lucioase fara sgirieturi. Daca sint adinci, atunci probabil trebuie rectificat pe un strung. Orice varianta ai aplica, la final trebuie curatate si spatiile dintre lamelele colectorului sa nu aiba mizerie/urme de cupru, cu mare atentie cu o lama de cuter folosita invers-pe muchia neascutita. Link spre comentariu
Emil 1986 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 yo9gcc ala pare a fi butonul de sens nu carbunii care la randul lui poate fi defect Link spre comentariu
yo9gcc Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 yo9gcc ala pare a fi butonul de sens nu carbunii care la randul lui poate fi defect Se pare ca asa este - butonul de sens, dar din el se duc firele la carbuni, Statorul are 4 fire, 2 albastre care se duc la intrerupator si 2 maron care se duc la butonul de sens. Efectiv butonul comuta firele maron cand 2-1 si 3-4 la un sens si celalalt sens 2-4 si 3-1, cred ca este singura varianta de a schimba sensul la un motor in curent alternativ. Link spre comentariu
lucian_v Postat August 21, 2015 Autor Partajează Postat August 21, 2015 Domnilor va multumesc frumos pentru explicatiile de 10 ori mai bune ca la un curs Voi incerca toti pasii si revin cu rezultatele. Ideea de a o repara este mai mult asa de hobby, mai am o bormasina noua, doar ca e placut sa repari un lucru Link spre comentariu
validae Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 O să-ţi fie de mare ajutor informaţiile de pe acest topic : http://www.elforum.info/topic/103553-verificarea-motoarelor-universale-cu-rotor-bobinat/ Aşa poţi verifica singur orice motor cu rotorul bobinat de prin electrocasnice.... Link spre comentariu
Emil 1986 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 nu mai tin minte care fire sunt pt sensul normal de gaurire,eu la o bormasina de a mea am pus pe direct sensul de gaurire pana am facut rost de comutator Link spre comentariu
lucian_v Postat August 23, 2015 Autor Partajează Postat August 23, 2015 Va multumesc din nou pentru tot ajutorul acordat. Am invatat noutati dar din pacate se pare ca problema este la rotor...dat fiind ca nu merita continuarea operatiunii o declar inchisa... Link spre comentariu
Emil 1986 Postat August 23, 2015 Partajează Postat August 23, 2015 cum ai ajuns la concluzia asta? Link spre comentariu
lucian_v Postat August 23, 2015 Autor Partajează Postat August 23, 2015 Am urmat metoda cu becul descrisa in postul sugerat de dl validae Link spre comentariu
Florinel TV Postat August 23, 2015 Partajează Postat August 23, 2015 dupa cum se vede in poza asta este carbunele terminat mai culiseaza mai mult de atit in afara? si aici se vede ca nu atinge unde este marcat cu rosu este ca 2 atinge la rotorsi 1 nu ajunge la rotor asa ca schimbati acel carbune si bormasina va merge cu siguranta si pentru o mai lunga perioada de functionare este recomandat schimbarea la amindoi carbuni succes Link spre comentariu
lucian_v Postat August 23, 2015 Autor Partajează Postat August 23, 2015 Adica sugerati ca ar fi doar carbunii de vina? O sa caut zilele astea un set de carbuni ca nu costa mare lucru si o sa incerc din nou Multumesc Link spre comentariu
Emil 1986 Postat August 23, 2015 Partajează Postat August 23, 2015 daca era ceva ars ar trebui sa se opserve Link spre comentariu
lucian_v Postat August 23, 2015 Autor Partajează Postat August 23, 2015 Ok , o sa inlocuiesc carbunii si mai verific odata Multumesc Link spre comentariu
validae Postat August 23, 2015 Partajează Postat August 23, 2015 Am recomandat (și alți colegi de altfel) din prima postare schimbarea ambilor cărbuni fiindcă erau vizibil uzați, la unul se vedea chiar și capătul conexiunii flexibile.... Dacă are probleme rotorul, tot trebuia să se rotească, dar scânteia puternic și/sau nu avea turație. Încearcă să schimbi poziția rotorului și dacă pornește doar în anumite poziții, sigur are bobine întrerupte .Oricum testarea rotorului cu metoda descrisă în link-ul de la Electrocasnice este edificatoare. Link spre comentariu
lucian_v Postat August 23, 2015 Autor Partajează Postat August 23, 2015 Pai tocmai din acest considerent am renuntat la a schimba carbunii...dar nu e mare lucru sa ii schimb si sa incerc din nou...O sa revin dupa ce gasesc carbuni Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum