Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bormasina nu mai vrea sa porneasca


lucian_v

Postări Recomandate

Buna ziua,

 

Sper sa fi ales bine locul unde fac topicul.

 

Am o bormasina care nu mai porneste. Nu mai scoate nici un zgomot, nimic, e ca si cum nu ar fi in priza.

 

Am desfacut o si la prima vedere carbunii par a fi uzati...poate fi acesta motivul? Ce mai pot verifica / masura pentru un diagnostic corect?

 

Posted Image

 

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

 

Va multumesc

 

Edit - tot ce se mai poate descifra pe fosta eticheta este 750w ...nu stiu daca e relevant sau nu

Editat de lucian_v
Link spre comentariu

Salut

 

Din cite vad eu carbunii sint distrusi complet. Se vede deja si firul de cupru. Trebuie sa-i schimbi ca altfel iti distruge si rotorul.

post-178603-0-12586500-1440062163_thumb.jpg

 

Daca tot ai desfacut motorul, vezi cu multimetrul daca iti ajunge tensiune la cei doi carbuni (cu motorul desfacut si suporturile de carbuni nemontate pe motor).

 

 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

@sesebe - carbunii au un singur fir, cum masor tensiunea? sau te referi sa masor intre firele celor 2 carbuni? (scuze daca e o intrebare prosteasca)

 

carbunii am estimat si eu ca sunt dusi...btw de unde cumpar acei carbuni?

Link spre comentariu

Am actionat tragaciul cu un colier de plastic apoi am alimentat o si am masurat intre 1 si 4 (adica intre firele care merg la carbuni) si am 228v..adica e bine cred

 

Mai pot verifica ceva inainte de a cauta carbunii? 

De exemplu la motor sunt 2 fire jos si 2 sus, cate unu albastru si cate unul maro..ce tensiuni ar trebui sa am acolo? pot verifica sa nu fie vre un bobinas intrerupt sau ceva?

 

Va multumesc din nou

 

Posted Image

Link spre comentariu

Stiu ca e stupida intrebarea, dar cum ar trebui sa le masor? Intre ce fire adica ? Ca am 4 fire care intra in stator, unul maron si unu albastru sus si alte 2 la fel jos.Cele maron pleaca din piesa de unde pleaca si carbunii, adica de unde se schimba sensul, iar cele albastre pleaca din intrerupator direct. Multumesc din nou

Link spre comentariu

dar cum ar trebui sa le masor? Intre ce fire adica ?

Intre firele carbunilor(periilor) pe domeniul ohmetru(rezistenta).

P.S.

Maurarea rezistentei se face cu bormasina nealimentata electric.

Editat de miron1947
Link spre comentariu

Schimbă  prima dată ambii cărbuni (se găsesc uşor pe la magazinele de electrice) şi apoi curăţă colectorul cu şmirghel fin până va avea o suprafaţă lucioasă şi dreaptă.Sufli praful rezultat sau îl îndepărtezi cu o pensulă.Cureţi bine cu un vârf ascuţit canalele dintre lamelele colectorului şi apoi mai şlefuieşti o dată colectorul, să nu rămână bavuri pe marginile lamelelor. Dacă vrei să faci o probă motorului în deplină siguranţă, poţi scoate firele ce duc la stator (din butonul regulator de turaţie )şi alimentezi motorul din secundarul unui transformator de sudură.Acolo este o tensiune de circa 50-60V şi perfectă separare galvanică, deci nu ai niciun risc de electrocutare.Bineînţeles că la acea tensiune turaţia va fi mult scăzută, dar poţi vedea cum lucrează motorul.Dacă motorul funcţionează corect, fără zgomote şi scânteiere la vreo perie, poţi să-l probezi conectat prin butonul variator de turaţie.

Link spre comentariu

Daca ai masurat tensiunea la bornele carbunilor si dupa cum ai spus ai 228 V  inseamna ca statorul este bun, are continuitate, mai ramane sa inlocuiesti carbunii si daca nici atunci nu merge mai mult ca sigur rotorul este intrerupt. Si cum aceste bormasini sunt de unica folosinta nu prea cred cai sa gasesti rotot sa il inlocuiesti, doar daca este de vreo firma mai importanta.

Eu cred ca este rotorul defect, mai ales ca si la colector se vad distantele destul de mari intre lamele de cupru  si inegrite ca rezultat a scanteielor de la carbuni. Prima data inlocuieste carbunii (cu toate ca si daca sunt tociti ar trebuii sa mearga daca ating colectorul cu destula presiune) dupa care o montezi bormasina si daca tot nu porneste invarti usor de mandrina, daca porneste sigur o sa mearga cu viteza mai mica si scantei la colector ceea ce denota ca statorul este intrerup deci trebuie inlocuit.

Se pare ca am scris in acelasi timp cu ,,validae,, -  are destule metode de a invata pe oricine sa repare cam tot, totul depinde de elev sa aiba un nivel minim de cunostinte.

Bafta la reparat!

Editat de yo9gcc
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări