lucian_v Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 (editat) Buna ziua, Sper sa fi ales bine locul unde fac topicul. Am o bormasina care nu mai porneste. Nu mai scoate nici un zgomot, nimic, e ca si cum nu ar fi in priza. Am desfacut o si la prima vedere carbunii par a fi uzati...poate fi acesta motivul? Ce mai pot verifica / masura pentru un diagnostic corect? Va multumesc Edit - tot ce se mai poate descifra pe fosta eticheta este 750w ...nu stiu daca e relevant sau nu Editat August 20, 2015 de lucian_v Link spre comentariu
ghimpe-- Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 Cablul de alimentare l-ati verificat? De obicei se intrerupe in locul in care intra in bormasina. Link spre comentariu
lucian_v Postat August 20, 2015 Autor Partajează Postat August 20, 2015 Am pus aparatul de masura pe capetele lui la intrarea in intrerupatorul acela de pe maner si am tensiunea de la priza... Link spre comentariu
dan-a2 Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 Poate chiar butonul ( variatorul de turatie ) defect , incearca sa pui firele ,, pe direct '' !! Link spre comentariu
sesebe Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 (editat) Salut Din cite vad eu carbunii sint distrusi complet. Se vede deja si firul de cupru. Trebuie sa-i schimbi ca altfel iti distruge si rotorul. Daca tot ai desfacut motorul, vezi cu multimetrul daca iti ajunge tensiune la cei doi carbuni (cu motorul desfacut si suporturile de carbuni nemontate pe motor). Editat August 20, 2015 de sesebe Link spre comentariu
doru3160 Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 Cand vad periile astea imi aduc aminte cum fumam in armata,pana ma frigeam la unghii,si parca tot nu ma induram sa o arunc Link spre comentariu
lucian_v Postat August 20, 2015 Autor Partajează Postat August 20, 2015 @sesebe - carbunii au un singur fir, cum masor tensiunea? sau te referi sa masor intre firele celor 2 carbuni? (scuze daca e o intrebare prosteasca) carbunii am estimat si eu ca sunt dusi...btw de unde cumpar acei carbuni? Link spre comentariu
sesebe Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 Intre carbuni, cu multimetrul ca sa vezi daca ajungea tensiune la ei iar problema este numai de contact cu rotorul. Link spre comentariu
lucian_v Postat August 21, 2015 Autor Partajează Postat August 21, 2015 Am actionat tragaciul cu un colier de plastic apoi am alimentat o si am masurat intre 1 si 4 (adica intre firele care merg la carbuni) si am 228v..adica e bine cred Mai pot verifica ceva inainte de a cauta carbunii? De exemplu la motor sunt 2 fire jos si 2 sus, cate unu albastru si cate unul maro..ce tensiuni ar trebui sa am acolo? pot verifica sa nu fie vre un bobinas intrerupt sau ceva? Va multumesc din nou Link spre comentariu
Emil 1986 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 infasurarile statorului le-ai masurat sa vezi daca sunt intrerupte? Link spre comentariu
lucian_v Postat August 21, 2015 Autor Partajează Postat August 21, 2015 Stiu ca e stupida intrebarea, dar cum ar trebui sa le masor? Intre ce fire adica ? Ca am 4 fire care intra in stator, unul maron si unu albastru sus si alte 2 la fel jos.Cele maron pleaca din piesa de unde pleaca si carbunii, adica de unde se schimba sensul, iar cele albastre pleaca din intrerupator direct. Multumesc din nou Link spre comentariu
miron1947 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 (editat) dar cum ar trebui sa le masor? Intre ce fire adica ? Intre firele carbunilor(periilor) pe domeniul ohmetru(rezistenta). P.S. Maurarea rezistentei se face cu bormasina nealimentata electric. Editat August 21, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
lucian_v Postat August 21, 2015 Autor Partajează Postat August 21, 2015 @miron - multumesc frumos . revin diseara dupa ce ajung la ea si o masor Link spre comentariu
validae Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 Schimbă prima dată ambii cărbuni (se găsesc uşor pe la magazinele de electrice) şi apoi curăţă colectorul cu şmirghel fin până va avea o suprafaţă lucioasă şi dreaptă.Sufli praful rezultat sau îl îndepărtezi cu o pensulă.Cureţi bine cu un vârf ascuţit canalele dintre lamelele colectorului şi apoi mai şlefuieşti o dată colectorul, să nu rămână bavuri pe marginile lamelelor. Dacă vrei să faci o probă motorului în deplină siguranţă, poţi scoate firele ce duc la stator (din butonul regulator de turaţie )şi alimentezi motorul din secundarul unui transformator de sudură.Acolo este o tensiune de circa 50-60V şi perfectă separare galvanică, deci nu ai niciun risc de electrocutare.Bineînţeles că la acea tensiune turaţia va fi mult scăzută, dar poţi vedea cum lucrează motorul.Dacă motorul funcţionează corect, fără zgomote şi scânteiere la vreo perie, poţi să-l probezi conectat prin butonul variator de turaţie. Link spre comentariu
yo9gcc Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 (editat) Daca ai masurat tensiunea la bornele carbunilor si dupa cum ai spus ai 228 V inseamna ca statorul este bun, are continuitate, mai ramane sa inlocuiesti carbunii si daca nici atunci nu merge mai mult ca sigur rotorul este intrerupt. Si cum aceste bormasini sunt de unica folosinta nu prea cred cai sa gasesti rotot sa il inlocuiesti, doar daca este de vreo firma mai importanta. Eu cred ca este rotorul defect, mai ales ca si la colector se vad distantele destul de mari intre lamele de cupru si inegrite ca rezultat a scanteielor de la carbuni. Prima data inlocuieste carbunii (cu toate ca si daca sunt tociti ar trebuii sa mearga daca ating colectorul cu destula presiune) dupa care o montezi bormasina si daca tot nu porneste invarti usor de mandrina, daca porneste sigur o sa mearga cu viteza mai mica si scantei la colector ceea ce denota ca statorul este intrerup deci trebuie inlocuit. Se pare ca am scris in acelasi timp cu ,,validae,, - are destule metode de a invata pe oricine sa repare cam tot, totul depinde de elev sa aiba un nivel minim de cunostinte. Bafta la reparat! Editat August 21, 2015 de yo9gcc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum