Vizitator Razvan Viziteu Postat August 17, 2015 Partajează Postat August 17, 2015 Salutare. Daca stie cineva vreo schema care permite alimentarea unui motor de curent continuu, iar apoi la un interval de timp sa schimbe automat polaritatea pentru ca motorul sa se invarta in sens invers, il rog mult sa ma ajute. Alimentarea motorului se face cu tensiune cuprinsa intre 5-10V cc, iar curentul sa fie de 2A. Intervalul de schimbare a directiei de rotire poate fi de ordinul orelor. Multumesc Link spre comentariu
leo 17 Postat August 17, 2015 Partajează Postat August 17, 2015 (editat) foarte usor un timmer cu 555 si un releu cu 3 perechi de contacte ..pe cele din mijloc plus si minus sursa tensiune si celelalte doua perechi ''inversate''alimentare motoras ..bafta ..mentionez asta pt intervale scurte de timp la ore cd4060 sau microcontrolor ..de aici te joci tu alegerea Editat August 17, 2015 de leo 17 Link spre comentariu
miron1947 Postat August 17, 2015 Partajează Postat August 17, 2015 (editat) Ce rost mai are 555, daca utilizeaza si 4060, care are si oscilator? http://www.zen22142.zen.co.uk/Circuits/Timing/24hour.htm Editat August 17, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
em2006 Postat August 17, 2015 Partajează Postat August 17, 2015 Dl. Miron, N-a zis ca trebuie ambele, ci a precizat solutiile care se aleg in functie de duratele dorite. Doar ca a scris de-a valma, fara semne de punctuatie, asa ca nu se vede din prima unde se termina o propozitie si unde incepe alta, daca nu citesti de mai multe ori. Asa fac tinerii de azi, n-au respect pentru cei ce le citesc "productiile" si nici pentru gramatica limbii romane. Unii probabil n-au habar ca fiecare propozitie incepe cu litera mare si se termina cu punct. Ce sa le faci, pe astia-i avem, cu astia defilam! Link spre comentariu
Vizitator sound.art Postat August 17, 2015 Partajează Postat August 17, 2015 Domul Emil, va rog, nu jigniti cu gramatica tinerii "supradotati" care n-au timp de astfel de fleacuri... Adica ce, ei sunt "gramatici" (cu accent pe primul "i") sau electronisti? Posteritatea trebuie macar sa se straduiasca sa le patrunda tainele vorbirii daca vrea sa descopere comorile nebanuite ale zicerii lor... Link spre comentariu
Vizitator Razvan Viziteu Postat August 18, 2015 Partajează Postat August 18, 2015 Multumesc frumos pentru raspunsuri. O sa incerc sa vad daca ma descurc. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat August 18, 2015 Partajează Postat August 18, 2015 (editat) Incearca o punte H cu relee , e cel mai fiabil mod de schimbare sens Treaba cu comanda ,trebuie o leaca de imaginatie, si se poate face inversarea cu intrerupatoare de limitare cursa (cap cursa). Artizanal se poate face cu un ceas electronic, sau ceva mai profi cu o priza programabila 0-24 ore . Editat August 18, 2015 de pop_ady44 Link spre comentariu
Vizitator Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 iti dau eu o schema, simpla: inversarea de polaritate o faci tu cu ajutorul comutatoarelor,dau daca nu cu relee comandate de un 555. Daca mai ai nelamuriri,sunt aici. Bafta! Link spre comentariu
Vizitator Eduard Carp Postat August 17, 2016 Partajează Postat August 17, 2016 (editat) Buna seara! Cum pot termina schema din imagine, fara sa adaug sau sa modific intrerupatoarele? Este posibil acest lucru?? Multumesc Editat August 17, 2016 de Eduard Carp Link spre comentariu
ratza Postat August 17, 2016 Partajează Postat August 17, 2016 Salut şi ţie. Cred că ai apăsat pe "postează" un pic cam prematur. Cu ce te putem ajuta? Link spre comentariu
puriu Postat August 18, 2016 Partajează Postat August 18, 2016 Tot ce s-a spus este valabil pentru un motor de c.c. cu magneti permanenti in stator. Daca are bobina de excitatie, se schimba sensul in aceasta. Daca e motor serie, nu se poate face nimic. Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 31, 2017 Partajează Postat Mai 31, 2017 Se poate incerca, in cazul unui motor cu excitatie serie, sa se monteze in interiorul unei punti statorul sau rotorul; scheme este simpla; se leaga acolo unde vine plusul si minusul puntii capetele bobinei (sau periile) iar celelalte 2 borne ale puntii (de c.a.) se inseriaza cu rotorul (sau statorul).De obicei acest tip de motor are de-o parte si alta a rotorului cate o bobina (din motive constructive, cred) a statorului; deci e mai usor de facut modificarea daca se pune rotorul "in punte". Diodele vor fi corelate cu sarcina. Link spre comentariu
puriu Postat Mai 31, 2017 Partajează Postat Mai 31, 2017 Rotorul se monteaza intre statoare pentru a se filtra perturbatiile date de perii. Daca tot se umbla la firele stator-perie, se poate pune un comutator inversor de sens (heblu sau relee) pe alimentarea periilor. Nu este recomandabila inversarea sensului motorului "din mers", trebuie si o pozitie intermediara pentru oprirea motorului inainte de pornirea in sans invers. 1 Link spre comentariu
gica70 Postat Iunie 1, 2017 Partajează Postat Iunie 1, 2017 Da, in varianta mea si propunerea ta, in cazul cu releele, se poate face o actionare clasica cu relee in care sa se conditioneze si oprirea pentru un anumit timp la schimbarea sensului (poate fi si o franare electrodinamica, in cazul statorului magnet permanent). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum