doru3160 Postat August 26, 2015 Partajează Postat August 26, 2015 La sarcina mare,se pot si auri contactele si tot va apare o cadere (mica) de tensiune.E vorba de ce mai pica si pe diode si pe impedantele bobinelor din alternator,plus pe rezistenta proprie a conductoarelor.La mine cand cuplez sarcina mare(70...80% din capacitatea alternatorului) tensiunea scade cu 0,2V,oricat as fi verificat eu conexiunile si nu se pune(inca) problema vechimii.Mai e si aspectul tolerantei aparatului de masura,daca indica corect sau nu...cu valorile declarate,o abatere de -0,4V l-ar trimite in zona de 14,2 perfect normala,iar in sarcina cu acea scadere de 0,4V ar fi la limita inferioara admisibila a incarcarii,de 13,8V.Daca se vrea o depistare corecta a pierderilor,atunci se poate masura in sarcina mare fiecare imbinare in circuitul de forta si atunci e imposibil sa nu se vada unde e caderea de tensiune cea mai mare.Pt asta nu trebuie neaparat un aparat calibrat,insa pt stabilirea valorilor critice e bine sa se foloseasca un aparat verificat in ce priveste acuratetea masuratorilor...vorbim totusi de zecimi de volt,si e stiut cum sunt tratate de multe chinezarii aceste ordine de marime. Link spre comentariu
anddy Postat August 26, 2015 Autor Partajează Postat August 26, 2015 Chinezaria mea de aparat de masura nu stiu ce precizie are si cat e de calibrat. Masuratorile pe bornele alternatorului si pe baterie au iesi la fel si tocmai de aceasta nu cred ca am vreo problema la cabluri dar o sa le mai verific.Am mai verificat la un prieten cu un audi 1.9 tdi, alternator 120A si la relanti cu consumatori porniti are 13V iar fara consumatori 13.5V.Si inca o chestie observata...cu cat e mai rece afara tensiunea de incarcare e mai mare, acum sunt pe la munte si dupa pornirea motorului tensiunea e de 14.2V iar dupa ceva timp sta pe la 13.9V. Daca afara creste temp spre 35 grade tensiunea scade spre 13.8V Link spre comentariu
doru3160 Postat August 27, 2015 Partajează Postat August 27, 2015 E taman ce spuneam in alt topic http://www.elforum.info/topic/106279-regulator-alternator-verificare/page-2 E ceea ce constructorii de automobile au numit smart charge. Totusi cred ca si chinezaria "te fura" in sensul ca indica mai putin decat simte la testere. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum