anddy Postat August 16, 2015 Partajează Postat August 16, 2015 Salut colegi, alternatorul original de pe masina citroen xantia nu mai incarca cum trebuie la relanti cu AC pornit sau cu dezaburire iarna. Fara consumatori incarca maxim 13.8v iar cu, consumatori la relanti scadea sub 12v daca stateam mult. Am cumparat periile colectoare crezand ca problema e de acolo si le-am schimbat. Cand am scos periile originale una ramasese blocata pe canal si initial am crezut ca era o problema de culisare a carbunelui si de aceea nu mai incarca cum trebuie....desi carbunii originali mai aveau cel putin 10 mm lungime amandoi. Dupa cum va zic am schimbat carbunii, am montat totul la loc si acum nu mai incarca deloc decat cu motorul pe la 3000rpm ajunge incarcarea la 12.3v, iar alternatorul frige de nu pot tine mana pe el dupa 5 min de functionare. Un indiciu macar sa-mi da-ti ca dureaza ceva sa-l dau jos de pe masina si as fi preferat sa-l fac eu. Serial lui este mitsubishi a002ta1991f 80A. Niste poze edificatoare mai jos ca nu are aproape deloc uzura dupa 190.000 km. Precizez ca nu am mai verificat nimic in el deoarece incarca inainte de schimb perii...si totusi acum in el a crapat altceva de se incinge asa tare. Inca nu a dat cu fum. Link spre comentariu
validae Postat August 16, 2015 Partajează Postat August 16, 2015 Verifică în primul rând starea cablului de încărcare dintre alternator și baterie, apoi starea cablului de legare la masă dintre motor și caroserie. Dacă acestea sunt bune atunci de vină este regulatorul de tensiune integrat al alternatorului. Dar asigură-te că cele două conexiuni menționate anterior sunt în stare perfectă. Cositorește papucii de legătură și eventual schimbă cablurile care au urme de încălzire, mai ales dacă au un aspect dur și se crapă la îndoire. Link spre comentariu
Rx-Tx Postat August 16, 2015 Partajează Postat August 16, 2015 Daca se incinge mai tare decat o facea inainte e clar ca ai facut un scurt la asamblarea lui. Verifica daca sunt montate corect periile, daca contactele firelor sunt ok si desigur daca regulatorul mai e ok...cred ca ala e dus. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 19, 2015 Partajează Postat August 19, 2015 Eu as verifica si blocul de diode...faptul ca inainte de interventie incarca in gol dar in sarcina scadea tensiunea mai jos de 12V ar trebui sa fie un indiciu.Si incalzirea bobinajului poate fi tot de la diode in scurt.Dupa cum arata colectorul e clar ca o perie a lucrat mai putin decat alta,insa de la asta doar nu incarca,nici gand sa se incalzeasca peste masura.Pe de alta parte,e bine ca inca se mai incalzeste,asta inseamna ca releul regulator munceste,alimenteaza rotorul,si asta inseamna ca in general toate ar fi bune,inclusiv perii.Daca nu ai un scurt extern asa cum ti s-a sugerat in postarile de mai sus(si nu cred ca ai pt ca in situatia asta n-ar incarca nici in gol),atunci cu siguranta ai ceva bube la redresorul trifazat,de forta. 1 Link spre comentariu
dancostea2002 Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 in momentul in care ii incarca putin dar fara sa se incalzesca excesiv,are una sau doua diode intrerupte.periile au fost schimbate inutil.incalzirea puternica aparut de la montajul gresit,un scurt pe una din ramurile puntii de diode.nu se vede foarte clar in poza,dar banuiesc ca aveti 9 diode,6 pentru redresare si 3 pt monitorizarea tensiunii (pt a aprinde becul din bord cand nu aveti incarcare). Link spre comentariu
anddy Postat August 23, 2015 Autor Partajează Postat August 23, 2015 Da, sunt 6 diode pentru redresare si 3 pentru monitorizare. Se pare ca i-am dat de cap oarecum, la montare s-au strambat sarmele pe acolo si atingea pe carcasa. Dupa montare pe masina nu i s-a schimbat comportamentul, adica: -la relanti fara consumatori 13.8V -la relanti daca pornesc faza scurta+lunga+proiectoare adica 6*55W, tensiunea scade pe undeva pe la 13.4 -la relanti daca pornesc doar ventilatoare de racire pe turatie maxima tensiunea scade sub 12V. Daca turez motorul pe la 2000rpm abia urca la 13V Cel putin diodele sunt bune ca le-am verificat dar poate sa fie ori releul...ori ceva mai rau cum ar fi infasurarile. Pana la urma am cumparat altul sh bosch si maine il inlocuiesc sa vedem cum se comporta. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 23, 2015 Partajează Postat August 23, 2015 In nici un caz nu e releul,ori diodele ori infasurarea rotorului cu tot ce implica sistemul de perii.Diodele ar fi bine sa le masori cu un analogic pe domeniul x1000 si in sens invers sa vezi daca ai indicatie.Daca ai,acea indicatie n-o s-o poti pune in evidenta cu un digital...este unul din motivele pt care inca nu am renuntat la analogic,chiar daca il folosesc din ce in ce mai rar. Am intalnit cazuri cand schimbul de perii s-a facut cu unele de peste gard,no name,si in sarcina pe acele perii si conductoarele de legatura, cadeau cativa volti,ce nu mai erau aplicati infasurarii rotorului,implicit scadea tensiunea debitata de alternator.Si doar in sarcina mare,in gol si sarcina mica totul era ok. Link spre comentariu
dancostea2002 Postat August 24, 2015 Partajează Postat August 24, 2015 simptomul asta mai apare si cand bateria este uzata.nu doar tensiunea trebuie sa o masori.se masoara cu voltmetru cu sunt (imita un consumator mare) si densitatea.pe baza acestora determini gradul de sulfatare a bateriei. Link spre comentariu
validae Postat August 24, 2015 Partajează Postat August 24, 2015 Dar conexiunile dintre alternator și baterie nu le-ai verificat sau remediat ? Fiindcă am o presimțire că ai cumpărat degeaba alt alternator și toată problema este cauzată de o sumă de contacte imperfecte care duc la scăderea tensiunii în sarcină. Am avut aceeași problemă la un coleg de serviciu al cărui Ford Diesel nu încărca bateria mai mult de 13,6-13,8V în sarcină și vă dați seama că iarna pornirea era o chestie de noroc în condițiile astea. A făcut la fel, a schimbat două alternatoare (ambele verificate de mine și declarate bune) și tensiunea nu creștea niciodată la 14,4V. Am luat o lanternă și am inspectat cablul de plus dintre alternator și baterie, era practic ,,copt,, și izolația devenise casantă, mufele ce veneau la alternator erau roșii de încinse ce fuseseră..... Link spre comentariu
doru3160 Postat August 24, 2015 Partajează Postat August 24, 2015 E adevarat ca si de la conexiuni pot apare asemenea necazuri,insa sa nu uitam ca alternatorul a fost demontat si montat pe masina de cateva ori,deci e putin probabil sa nu se fi observat acele conexiuni,la fel si bateria,daca era obosita in asemenea hal incat sa nu sustina excitatia inseamna ca la demaror in nici un caz nu se mai putea spera...sunt cauze posibile,insa le-am exclus din start pt ca sunt prea evidente ca sa nu fie observate chiar si de cineva mai putin initiat in domeniu. Link spre comentariu
pcostica Postat August 24, 2015 Partajează Postat August 24, 2015 la unele tipuri de masini( nu stiu daca si la masina in cauza) firul de la alternator nu vine pana la baterie ci doar pana la demaror.O verificare de contacte proaste ar fi buna. Bafta! Link spre comentariu
anddy Postat August 25, 2015 Autor Partajează Postat August 25, 2015 Revin cu noutati. Cand am refacut alternatorul oiginal dupa problema cu scurtul la carcasa al unei infasurari, am cumparat 1m cablu fi 10mm, i-am cositorit 2 papuci si am conecta acest cablu intre iesire alternator si borna baterie...crezand ca poate este cadere de tensiune din cauza cablului original. Dar din masurate cu sau fara cablu suplimentar am aceeasi tensiune masurata la bornele bateriei cat si la iesirea alternatorului fata de masa...asa ca, conexiunile si cablurile nu au nimic. Ieri am montat alternatorul nou...adica sh. Este un bosch tot de 80A ca cel original, cu un capac simplu la spate si din 2 suruburi schimbi imediat carbunii de excitatie si releul. Asa ochiometric bobina de pe stator la bosch pare mai groasa decat la cel original. Acum incarcarea e tot la 13.8v dar face fata cu ventilatoarele de racire la maxim si tensiune scade doar la 13.4v. Cu alternatorul vechi nu mai fac experimente ca demontarea si montarea dureaze ceva timp, toate accesoriile fiind pe aceeasi curea si trebuie mereu sa demontez pompa hidraulica ,rolele si alte acareturi. Link spre comentariu
validae Postat August 25, 2015 Partajează Postat August 25, 2015 Conexiunea față de șasiu a motorului ați verificat-o ? Este vorba de o tresă groasă și împletită de cupru, de obicei neizolată și care face legătura între blocul motor (de care e prins alternatorul) și caroseria mașinii. Și această conexiune se deteriorează în timp, dar de obicei este ignorată și uneori poate fi chiar eliminată după anumite intervenții la motor.Lipsa ei duce însă la creșterea rezistenței de contact pe traseul de masă și afectează cel mai sesizabil radioul mașinii, în sensul că se aude puternic zgomotul (electric) produs de alternator în difuzor. Link spre comentariu
anddy Postat August 25, 2015 Autor Partajează Postat August 25, 2015 Conexiunea am verificat-o, de la borna de minus pleaca doue fire, unul mai gros care este legat cu un surub de cutie si unul pe o placa sudata de caroserie. Am miscat toate suruburile, le-am strans ferm....totul pare ok. Link spre comentariu
validae Postat August 25, 2015 Partajează Postat August 25, 2015 Eu aș lua fiecare conexiune ce ține de baterie și alternator și aș cositori cablurile de papucii lor.Faptul că acel papuc este la locul lui nu înseamnă obligatoriu că rezistența de contact dintre el și cablu nu s-a mărit în timp din cauza oxidării.Vorbim totuși de niște mașini care au ceva ani la bord... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum