Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor 3.7 kw trifazic, modificare la 230


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 39
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Vorbeste cu bobinatorul ,sa-l desfaca si sa-ti spuna daca il poate modifica in monofazat cu bobina auxiliara...la o pornire pe minut modificarea cu condensatori de pornire cade!...nu rezista condensatorii...mai ai o solutie - sa cumperi din comert un motor monofazat de 3kw...exista la puterea asta si ai scapat de griji...

Link spre comentariu

pai o singura pornire pana ajunge masina sus ( o sa functioneze motorul 10-20 secunde) si dupa coborarea,

 

 

Iaca zic şi eu:

Dată fiind aplicaţia eu zic să nu îndemnaţi la ghiduşii. Dacă ar fi fost elevatorul unei mori, al unui siloz, era loc şi de astfel de ghiduşii. Pentru ridicat o maşină ..., sincer, e cam altă treabă. Nu mă leg de ISCIR-izări şi alte mofturi, mă gîndesc pur şi simmplu la valoarea maşinii ce este ridicată şi, mai ales, la viaţa unui "negru" (posibil a dumneavoastră) ce s-ar afla sub ea.

Dacă fabricantul a echipat acest elevator cu un motor de 3,7kW atunci e musai ca acest motor să poată dezvolta o putere de 3,7kW.

Rebobinarea motorului pentru a funcţiona în monofazat, adaptarea lui pentru a funcţiona în monofazat (schemele clasice cu condensatori) scad puterea pe care o poate debita acesta la arbore.

Ca soluţii viabile ( nimic deosebit de cele ce s-au spus) rămîne branşamentul trifazat şi (la limită) un convertizor, un convertizor capabil a asigura funcţionarea unui motor de 3,7kW.

În acest caz, soluţii de genul "las' că merge şi aşa" nu se pot aplica. Ştiu că nu un astfel de răspuns vă doreaţi, din păcate e singurul viabil. La orice ghiduşie îndemnaţi o faceţi pe propria barbă, asta implică chiar şi infracţiunea numită: omor din culpă.

Link spre comentariu

Mă îndoiesc că elevatorul este realizat la modul simplist şurub-piuliţă, şi odată ajuns sus acolo rămîne prin simpla interacţiune şurub-piuliţă. Ce ştiu eu, dincolo de tip sau variantă constructivă, e că acest elevator se încadrează în categoria maşinilor de ridicat, maşini ce se supun ISCIR-izării. Orice intervenţie asupra unei astfel de maşini, orice modificare, oricăt de mică, de la starea pentru şi cu care a fost ea omologată, fac transferul răspunderii de la cel (cei) ce au făcut omologarea către cel ce a făcut modificarea.Un procuror nu are timpul şi nici pregătirea necesară a face studiu de caz, pentru el situaţia e simplă, asta în caz de accident, între situaţia din momentul omologării instalaţiei (elevatorului) şi situaţia producerii unui accident, dacă există diferenţe (în sensul de modificări aduse instalaţiei, altele decît echiparea cu care a fost omologată) atunci cel ce a făcut modificarea răspunde cu capul. Nimeni nu stă să analizeze ce şi cum, legea e clară, nu sînt admise modificări faţă de condiţiile de omologare, prin lege sînt interzise astfel de modificări ( asta-i şi motivul pentru care spuneam că la limită ar merge şi alimentarea prin invertor, asta vrea să însemne că nu interveniţi asupra maşinii, e vorba de sursa de alimentare, sursă ce poate rămîne şi în două faze, poate avea şi tensiune mai mare sau mai mică decît valoarea nominală, dar, demn de reţinut, nu se modifică configuraţia pentru care a fost omologată maşina.Legat de schimbarea de sens, ceva de genul sus-jos, elevatorul, prin construcţie, are această funcţiune şi este independentă de sursa de alimentare ( reţea trifazică, generator trifazat sau invertor trifazat).Chestia asta ar trebui să o ştiţi, de nu o ştiţi înseamnă că nu ştiţi mult mai multe. toate astea chiar nu prezintă importanţă, asta pînă în momentul unui accident, atunci totul se schimbă; o schimbare teribilă în care nu-i loc de scuze de genul: n-am ştiut, n-am vrut.Evident faceţi cum vreţi, cum vă dictează interesul. Aceste două postări ale mele nu au menirea decît a vă atrage atenţia, ele nu vă opresc de la nimic, eu nu am făcut decît să vă scot în evidenţă un alt aspect al modificărilor unei instalaţii, ceva ce nu ţine de posibilităţi sau imposibilităţi tehnice.Se poate şi la modul la care îndemnaţi, evident apare problema de cîte ori va merge ulciorul la apă.Cam asta e. Promit că nu mai revin, am spus ce era de spus.

Editat de rasputin
Link spre comentariu

Foloseste convertorul de frecventa cu toata increderea, am un prieten care pentru aceeasi aplicatie foloseste asa ceva, ridica normal, cat despre siguanta nu are nicio treaba, poti sa dai si motorul jos ca elevatorul nu are cum sa pice, nu motorul tine elevatorul sus, el doar ridica si coboara platforma, sistemul e intradevar cu filet. Nu are cum sa cada jos. Puterea motorului va conta doar atunci cand vei observa ca nu are putere sa ridice, dar nu e cazul sa dramatizam cu omoruri din culpa, mi se pare un pic exagerat. 

 Ca un ultim sfat din partea mea: pastreaza motorul original, cumpara-ti un convertor de frecventa (minim 5 kW), sau daca te tin buzunarele, un bransament la trifazat, care din punctul meu de vedere e cel mai indicat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări