Vizitator Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 Victor, nu este vorba despre nicio osanala. Am lucrat cu element peltier si stiu care este treaba, am dat doar un exemplu la ce l-am folosit. http://forum.crazypc.ro/showthread.php/7760-Scythe-Ninja-Modat-Cu-element-PELTIER?highlight=ninja+peltier Am constatat ca este ineficient pentru scopul meu si am renuntat la idee. Pentru a disipa acei 140W disipati de procesor in stadiul de 100% load si overclockat+supravoltat, consumam cam 130-150W, in plus, fata de un cooler normal racit fortat de fan, si trebuia sa disip atit caldura disipata procesor (cam 140W) + caldura disipata de elementul peltier. Link spre comentariu
Shambala Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 (editat) @ Patefon - "pipe[line]" inseamna si se traduce prin conducta (teava, tub). si nu "pipa". (poate cel mult ca ironie ...) Editat August 12, 2015 de shambala Link spre comentariu
Patefon Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 Asa e. Cateodata trebuie sa folosim si "romglezisme". "Teava de caldura" suna ca nuca in perete. Mai bine merge "pompa de caldura" dar se poate confunda cu alte dispozitive. "Pompa de caldura tubulara cu evaporare si condensare" ar fi denumirea cea mai sugestiva dar e prea lunga. Link spre comentariu
Sharky Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 pompa de caldura se si cheama din cate stiu si e exact ca incalzirea ambientala. Nu merita folosita decat cand nu poti disipa caldura in acel loc si vrei sa o muti in alta parte. Dar cand ai radiatoare mari care le poti pune cum ai tu chef, ce mai conteaza? Evident ca un ventilator tinut si pe turatie minima aduce un aport semnificativ. Praf? Ti-e greu sa pui un filtru in toata carcasa aia? Garantii de 20 de ani si ne e frica de un pic de praf? Dar unde vei folosi amplifu? Intr-o fabrica de ciment comunista? Hai, teoria chibritului, pardon, legenda!!!, continua, sau e alternativa? De ce sa reduci biasul? LAsa-l reglat optim daca tot de dai audiofil. DAca fabricantul iti spune ca Tj max e de 150C si tu nu ajungi nici macar la 100C, de ce atata stres? Pune o protectie termica, o calculezi in functie de Tj prin estimarea transferului intre jonctiune si radiator, in cel mai rau caz. Leco, nu stiu ce e in televizorul specificat de tine dar 30W (masurati) nu poti disipa pe o bucata mica de tabla in mod continuu. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 Diamant 253 era Tv-ul, nu mai am schema, tranzistorul lucra cu aproape 70Vce si un curent de colector de 0,3A, fiind stabilizatorul serie in circuitul de alimentare al blocului final de linii. Link spre comentariu
flomar60 Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 Leco, daca vrei schema , poza cu radiatorul sau poza cu sasiul respectivului tv , am eu! Link spre comentariu
Patefon Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 Ca fapt divers - ca tot vorbim de solutii de racire. Aici avem un Kenwood KA-1000 iesit pe piata in 1980 (conform wikipedia) care foloseste o pompa de caldura pe vremea cand PC-urile defilau cu noile lor procesoare 80186 (fara radiator macar... ) Se vede ce bine sunt grupati finalii si superdiodele (vis-a-vis de ce zicea Raimond in topicul Audiophilestarter) Link spre comentariu
sk24bpo Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 (editat) Eu pana acum am mers clasic, pe radiatoare pasive, cu uniformizarea temperaturii pe tranzistorii finali si driveri, asa incat , pe cat posibil sa aibe mereu toti cam aceeasi temperatura. Poate gresesc dar nu mi se pare ok pentru superdioda ca fiecare tranzistor din cei amintiti sa aibe temperaturi diferite pentru ca sunt aruncati care incotro, ba in plus in timp diferentele de temperatura dintre ei sa mai fie si variabile... Este adevarat ca stiam de la inceput ca grupandu-i asa temperatura in aceea zona va fi cu 2-5 grade mai mare fata de varianta raspanditii tranzistoarelor pe tot radiatorul, dar daca ramane o plaja larga de grade pana la "prajire" , de ce nu si solutia asta. Incercand solutia pe care am vazut-o la Leco, cu ventilator, am sesizat si cred ca nu ma insel prea tare, ca un ventilator mare, de turatie scazuta, montat in plan cu circuitele, nu introduce zgomot si nu mareste distorsiunile. Zgomotul acustic este chiar rezonabil, aproape insesizabil. Daca muzica merge foarte incet deja astupa ventilatorul. Asta ajuta mult la micsorarea carcasei, este deranjant rau ditamai magaoaia in sufragerie, mai ales pentru femei. Se reduc un pic si costurile, chiar si greutatea. In privinta prafului mie solutia profesionala mi se pare geniala. Se poate face un tunel de aluminiu foarte usor, iar la un capat (in spatele carcasei) se fixeaza ventilatorul. Se poate introduce ventilatorul in acest tunel de aluminiu care este dat la masa, deci perturbatiile electromagnetica dispar iar gurile de aerisire sa nu aibe legatura cu interiorul carcasei. Deasemenea si zgomotul acustic diminieaza... Singurul minus este ca nu se mai vad lamele masive ale radiatorului si impreuna cu o dimensiune mai compacta sa dea aspectul de ieftin. Editat August 12, 2015 de RaimondAudio Link spre comentariu
zal Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 Radiatoare cu freon au folosit mai multe firme prin anii 80 (Akai, Sony, Kenwood...), ultimii fiind întîrziaţii de la Technics, care prin 1995 au renunţat în sfîrşit la această soluţie nefericită. În afara uşurării greutăţii amplifului, nu avea nici un avantaj, suprafaţa teoretică mare a foilor subţiri de aluminiu era inutilă din cauza contactului mic cu ţeava. Uneori mai şi răsuflau, sau se mişcau foile ca morişca. A fost o epocă de încărcări cu diverse complicăciuni inutile prin scheme şi soluţii tehnice zgubilitice. Bine că apoi s-a revenit la cele clasice şi bune. Ar fi bine să nu luaţi soluţia asta în seamă, poate la laptopuri şi procesoare să ajute, dar în amplifuri deloc. Link spre comentariu
franzm Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 La unele tipuri de profil pt tuneluri, între capatul de intrare a aerului si cel de iesire iesire apare un gradient de temperatura ce se reflecta si în temperatura tranzistoarelor. Unde plasati în acest caz superdioda? Mai ales daca debitul (turatia) ventilatorului este variabila si/sau se utilizeaza ventilator la numai unul din capetele tunelului (la care?). În exemplul aratat de Raimond, tranzistoarele nu sunt plasate direct pe "talpa" profilului ci pe o aripioara astfel încât se reduce diferenta de temperatura dintre tranzistoare. Link spre comentariu
sk24bpo Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 Exact. Cu cat aripioara e mai lata cu atat scade diferenta de temperatura dintre tranzistoare dar temperatura lor va fi ceva mai ridicata per ansamblu. La un amplif cu pretentii de putere mare cred ca merita complicatia cu racirea activa. Ma sperie amplificatoarele audiofile de 500w si 60kg. Daca se poate face de 25kg fara rabat la calitate nu vad de ce ti-ai rupe salele si buzunarul insistand pe o solutie clasica ce mananca materiale multe si poluante prin procesul de fabricatie. Cu timpul si grija fata de mediu conteaza. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 Leco, daca vrei schema , poza cu radiatorul sau poza cu sasiul respectivului tv , am eu! Pune-le te rog, mercic, am rascolit internetul si nu am gasit... @ Raimond, 500W si 60 Kile, tre sa justifice si kilele de bani scosi din cont, ca sa cumperi "scula"... Link spre comentariu
marius75 Postat August 13, 2015 Partajează Postat August 13, 2015 (editat) Eu amplificator de la zero inca n-am facut, in schimb am ce am cu racirea celor facute de fabrica. E clar ca cea mai buna varianta de racire ramane radiatorul masiv de Al pus la exteriorul carcasei (cate unul pe fiecare laterala). Aici ma refer la amplifuri de casa, unde vajaitul coolerelor prezent in blocurile de putere nu e prea bine primit. Pentru cele care au radiatorul in interiorul carcasei, (unde a fost loc), am mai pus cate un radiator prins cu suruburi de cel original si apoi (obligatoriu) un cooler micut alimentat la 5V dintr-un incarcator de mobil. Ca mica precizare, coolerul initial il prindeam cu suruburi lungi de carcasa, dar se transmitea un pic de vibratie care uneori era enervanta, eu avand "locasul" in imediata vecinatate a amplifurilor (la aprox 30 cm). In timp ce lucram la upgrade la un unul dintre amplifuri, m-am gandit sa prind coolerul prin intermediul unei bucati de tabla in forma de "L " (asa se incadra mai bine) prinsa la randul ei tot cu suruburi de carcasa. La proba facuta dupa ce am terminat modificarea am observat ca zgomotul produs de cooler este semnificativ redus fata de cum era inainte, prins direct cu suruburi de carcasa, se mai aude doar de la cativa cm de amplif, in camera fiind liniste deplina. La momentul asta la 4 din amplificatoare am facut aceasta modificare, iar cu toate pornite, zgomotul facut de coolere este aproape insesizabil de la 30 cm, acoperit lejer de zgomotul pc-ului, care este la 1m de mine. In rest am cautat ca firul de alimentare a coolerului sa nu fie aproape de firele de semnal audio sau corectorul de ton. Zgomotul de fond este foarte mic...cu toate 4 amplifurile cu potentiometrul de volum la jumatate, atacate dintr-un preamplif (asa ii zic eu, de fapt e un amplif modificat de mine) pana la nivelul maxim (la limita distorsiunilor), daca pun pauza pe melodie, se aude un pic de zgomot de fond. Daca scot cablul de semnal din pc, zgomotul dispare, deci cea mai mare sursa de zgomot de fond este placa de sunet a pc-ului, un Audigy 4 de 106dB, ori firele intre placa de sunet si mufa RCA montata de mine pe fata pc-ului nu sunt asa bine ecranate (o sa le inlocuiesc cat de curand). Cu semnal dintr-un player Technics SL PG 590 nu exista respectivul zgomot de fond. Toate 4 amplifurile consuma in retea aprox 2.000W, in mod normal cred ca orice amplif, fie el si BOSE, are un pic de zgomot de fond la puterea asta. Asadar, coolere sub alimentate nu intervin asupra sunetului nici la vol maxim...probabil alimentate la 12V ar fi fost mai mare zgomotul de fond, dar si zgomotul produs chiar de cooler. Concluzia mea, mai bine 2-3 coolere sub alimentate, decat unul alimentat la tensiunea nominala.(pentru amplifuri de casa, repet) Editat August 13, 2015 de marius75 Link spre comentariu
zal Postat August 13, 2015 Partajează Postat August 13, 2015 De fapt, sursa de zgomot din calculator e sursa de alimentare şi placa de bază cu toate adaosurile (plăci video, de reţea, wifi, sunet, ventilatoare, harduri...). Calculatorul e conceput ca o sculă industrială, nu e gîndit ptr audiţii de calitate ci ptr procesare de informaţie, care e alt ceva. Link spre comentariu
flomar60 Postat August 13, 2015 Partajează Postat August 13, 2015 Am gasit , in sfarsit, un sasiu vechi de TV-AN de tip 25x....era gata sa renunt si sa-mi cer scuze lui Leco pt. promisiunea facuta... Asta e sasiul: ...si aici schema , scanata in 2 parti: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum