Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

schema electroventilator Dacia


Vizitator Mitzi Motanel

Postări Recomandate

Vizitator Mitzi Motanel

Buna ziua

Nu ma pricep la electronica si am nevoie de un sfat avizat

Vreau sa pun electroventilator pe motorul de Dacia

Am gasit o schema electrica pe forumul daciaclub, dar nu sunt sigur ca e buna

As vrea sa se aprinda becul din buton atunci cand electroventilatorul intra in functiune, pentru un control mai bun

Si parca tot mi se pare ca schema nu e buna si face scurtcircuit

Poate are cineva amabilitatea sa arunce o privire, multumesc anticipat

post-248588-0-28441500-1439099164_thumb.jpg

Link spre comentariu

Dacă bornele 85 și 86 ale releului reprezintă bobina acestuia, atunci schema e bună. Cu două observații - ar trebui și borna 86 trecută printr-o siguranță, iar întrupătorul cu bec nu cred că e bine legat.Mă refer la contactele ce ar trebui să pună la masă bobina releului.

Link spre comentariu
Vizitator Mitzi Motanel

Nu ma intereseaza led-uri sau alte imbunatatiri.

Vreau ca atunci cand electroventilatorul porneste sa mi se aprinda becul din intrerupator.

Si daca termocupla se arde, prin actionarea intrerupatorului sa pot porni manual electroventilatorul.

In sensul acesta am intrebat daca schema este buna.

Mie mi se pare ca plusul figurat pe intrerupator e degeaba, cred ca schema e gresita...astept pareri.

Link spre comentariu

Cum a scris și colegul mai sus, acel plus este necesar doar pentru alimentarea ledului din buton, nu are legătură cu contactul de putere.Am scris în prima postare că nu e corect cablat întrerupătorul în acea poză. Plusul ledului intern din întrerupător ar trebui legat la borna de (+ 12V) a ventilatorului, ca ledul să se aprindă indiferent de cine comandă ventilatorul, fie termocupla, fie întrerupătorul manual....

Link spre comentariu

va contrazic ,verificati cu atentie legaturile si sunt bune ,deci .intrerupatorul are +permanent cand termocupla da la masa atunci se aprinde si ledul si cupleaza  si releul ventilatorul .deci daca termocupla  nu cupleaza ledul este stins .deci comanda e pe minus..

Link spre comentariu
Vizitator Mitzi Motanel

Deci pina la urma cum fac legaturile ?

Plusul intrerupatorului il iau din plusul electroventilatorului ?

Restul ramane ca in schema postata ?

Link spre comentariu

plusul intrerupatorului il iei de pe instalatia masinii,plus prin contact.acelasi plus il dai si la pinul 85 al releului.becul se va aprinde in ambele cazuri ,fie cand primeste comanda de la termocupla,fie cand il vei porni manual.la scoaterea chei din contact ventilatorul se va oprialtfel i-ti va descarca inutil bateria deoarece pompa de apa nu mai este antrenata de motor .

Link spre comentariu
Vizitator Mitzi Motanel

Incep sa ma lamuresc deloc.

Unul zice ceva, altul zice altceva...

Mai bine caut un electrician auto profesionist si gata.

Multumesc oricum tuturor pentru amabilitate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări