Vizitator Mitzi Motanel Postat August 9, 2015 Partajează Postat August 9, 2015 Buna ziua Nu ma pricep la electronica si am nevoie de un sfat avizat Vreau sa pun electroventilator pe motorul de Dacia Am gasit o schema electrica pe forumul daciaclub, dar nu sunt sigur ca e buna As vrea sa se aprinda becul din buton atunci cand electroventilatorul intra in functiune, pentru un control mai bun Si parca tot mi se pare ca schema nu e buna si face scurtcircuit Poate are cineva amabilitatea sa arunce o privire, multumesc anticipat Link spre comentariu
validae Postat August 9, 2015 Partajează Postat August 9, 2015 Dacă bornele 85 și 86 ale releului reprezintă bobina acestuia, atunci schema e bună. Cu două observații - ar trebui și borna 86 trecută printr-o siguranță, iar întrupătorul cu bec nu cred că e bine legat.Mă refer la contactele ce ar trebui să pună la masă bobina releului. Link spre comentariu
leo 17 Postat August 9, 2015 Partajează Postat August 9, 2015 si de ce becul ala din interupator ?de ce nu pui un led de 5 sau de 10 mm intr un corp metalic pt leduri in bord si e mai ok ? Link spre comentariu
Vizitator Mitzi Motanel Postat August 9, 2015 Partajează Postat August 9, 2015 Nu ma intereseaza led-uri sau alte imbunatatiri. Vreau ca atunci cand electroventilatorul porneste sa mi se aprinda becul din intrerupator. Si daca termocupla se arde, prin actionarea intrerupatorului sa pot porni manual electroventilatorul. In sensul acesta am intrebat daca schema este buna. Mie mi se pare ca plusul figurat pe intrerupator e degeaba, cred ca schema e gresita...astept pareri. Link spre comentariu
Electronicserver Postat August 9, 2015 Partajează Postat August 9, 2015 Cum se alimenteaza becul din intrerupator daca nu ii dai si un plus? Link spre comentariu
validae Postat August 9, 2015 Partajează Postat August 9, 2015 Cum a scris și colegul mai sus, acel plus este necesar doar pentru alimentarea ledului din buton, nu are legătură cu contactul de putere.Am scris în prima postare că nu e corect cablat întrerupătorul în acea poză. Plusul ledului intern din întrerupător ar trebui legat la borna de (+ 12V) a ventilatorului, ca ledul să se aprindă indiferent de cine comandă ventilatorul, fie termocupla, fie întrerupătorul manual.... Link spre comentariu
doru700 Postat August 16, 2015 Partajează Postat August 16, 2015 va contrazic ,verificati cu atentie legaturile si sunt bune ,deci .intrerupatorul are +permanent cand termocupla da la masa atunci se aprinde si ledul si cupleaza si releul ventilatorul .deci daca termocupla nu cupleaza ledul este stins .deci comanda e pe minus.. Link spre comentariu
Vizitator Mitzi Motanel Postat August 17, 2015 Partajează Postat August 17, 2015 Deci pina la urma cum fac legaturile ? Plusul intrerupatorului il iau din plusul electroventilatorului ? Restul ramane ca in schema postata ? Link spre comentariu
dancostea2002 Postat August 17, 2015 Partajează Postat August 17, 2015 plusul intrerupatorului il iei de pe instalatia masinii,plus prin contact.acelasi plus il dai si la pinul 85 al releului.becul se va aprinde in ambele cazuri ,fie cand primeste comanda de la termocupla,fie cand il vei porni manual.la scoaterea chei din contact ventilatorul se va oprialtfel i-ti va descarca inutil bateria deoarece pompa de apa nu mai este antrenata de motor . 1 Link spre comentariu
Vizitator Mitzi Motanel Postat August 18, 2015 Partajează Postat August 18, 2015 Incep sa ma lamuresc deloc. Unul zice ceva, altul zice altceva... Mai bine caut un electrician auto profesionist si gata. Multumesc oricum tuturor pentru amabilitate. Link spre comentariu
dancostea2002 Postat August 19, 2015 Partajează Postat August 19, 2015 buna decizie! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum