philiprobz Postat August 4, 2015 Partajează Postat August 4, 2015 Se poate aleza un cilindru motor in conditii decente pe o masina de frezat ? A incercat cineva vreodata asa ceva? Este vorba de un cilindru de motocicleta relativ mic ca dimensiuni. Nu sunt dificultati in ceea ce priveste fixarea si alinierea pe masa frezei . Singura problema pe care o vad ar fi aparitia fenomenului de incovoiere a cutitului de alezat pentru ca depaseste 10 cm lungime la o grosime de doar 10 mm. Doar atat permite capul de alezat reglabil pe care il am. Am adresat aceeasi intrebare si pe o sectiune dedicata mecanicii dar aici cred ca ar fi trebuit de prima data sa postez. Scuze asadar pt dublu post. Link spre comentariu
DanuAL Postat August 4, 2015 Partajează Postat August 4, 2015 Daca mergi cu span mic, nu vad de ce sa nu mearga. Incepi cu o turatie gen 400-500rot/min si in functie de primul span, mai reglezi turatia. Incepi cu span de 5 sutimi pana la 1 zecime! Bafta! Link spre comentariu
Vizitator Postat August 4, 2015 Partajează Postat August 4, 2015 Cine te impiedica sa il alezezi pe strung, sustinut de lineta fixa? Asta ar fi solutia cea mai la indemana si mai fireasca. Pe freza, poti eventual aleza blocul cilindrilor/cilindrului. Link spre comentariu
philiprobz Postat August 4, 2015 Autor Partajează Postat August 4, 2015 Nu vreau sa scot camasa de pe blocul de aluminiu. Cred ca ar fi un adevarat calvar. O prelucrare directa o pot face doar pe freza unde pot prinde foarte bine si precis intregul bloc motor. Doar sa folosesc o plansaiba in care sa ma prind cu prezoanele blocului si sa centrez ulterior cu comparatorul. Asta ar fi plauzibil. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat August 5, 2015 Partajează Postat August 5, 2015 Salut, Dupa alezare ar fi bine sa si honuiesti cilindrul,din aceeasi fixare.Dispozitiv de honuit cilindrii gasesti la preturi bune pe lincos.ro........nu sunt scule profi,dar iti poti face treaba cu el. Alex Link spre comentariu
philiprobz Postat August 6, 2015 Autor Partajează Postat August 6, 2015 (editat) Am un honuitor pt care am comandat deja pietre mai lungi (cele originale erau prea scurte). Din aceeasi prindere nu mai pot face honuirea ca deja am demontat piesa de pe masa frezei. Nu am totusi pretentia sa iasa la perfectiune ca doar nu e motor de racheta. Plus ca honuitorul prin constructia lui permite oscilarea in mai multe planuri si se muleaza pe suprafata cilindrului. Editat August 6, 2015 de philiprobz Link spre comentariu
alin 105 Postat August 6, 2015 Partajează Postat August 6, 2015 Interesanta chestia cu honuitul manual.Eu stiam doar de masinarii de atelier care fac automat aceasta operatie(rotire+oscilatii verticale).Acuma vad ca exista la preturi derizorii dispozitive de honuit actionate de masina de gaurit.Pe o freza sau chiar pe o masina de gaurit fixa , operatia e chiar lejera. Link spre comentariu
giongiu Postat August 6, 2015 Partajează Postat August 6, 2015 Nu vreau sa scot camasa de pe blocul de aluminiu. Cred ca ar fi un adevarat calvar. O prelucrare directa o pot face doar pe freza unde pot prinde foarte bine si precis intregul bloc motor. Doar sa folosesc o plansaiba in care sa ma prind cu prezoanele blocului si sa centrez ulterior cu comparatorul. Asta ar fi plauzibil. Camasa se poate scoate foarte usor, prin incalzirea blocului pe aragaz, cilindrul iese foarte usor, datorita dilatarii diferite. Am demontat de multe ori astfel, cilindrii la o comunista, Jawa 350. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 6, 2015 Partajează Postat August 6, 2015 Nu din cauza dilatarii diferite iese cilindrul, ci datorita faptului ca nu este presat in alezajul blocului. Nici nu ar fi necesar, datorita chiulasei care inchide sistemul bloc - cilindru. Incalzirea ar putea fi necesara, pentru a arde praful si mazga acumulate intre cilindru si bloc. La motoarele racite cu apa, mai exista si doua garnituri de etansare pentru circuitul apei. Atunci cand sunt gripati, cilindrii se depreseaza cu niste dispozitive simple. ... vad ca exista la preturi derizorii dispozitive de honuit actionate de masina de gaurit ... Dispozitivele sunt la fel de derizorii ca si preturile. Daca vrei dispozitiv ca lumea, nu ai decat sa ti-l construiest, sau sa dai o suma mai mare pe un dispozitiv adecvat. Link spre comentariu
philiprobz Postat August 8, 2015 Autor Partajează Postat August 8, 2015 (editat) Revin cu rezultatele. Am ales sa alezez pe freza, fixand cilindrul de masa frezei chiar cu prezoanele sale. am folosit ca distantieri intre masa frezei si talpa cilindrului trei bacuri de universal ca sa nu ating cu cutitul masa frezei. Am montat un cap de alezare reglabil in axul frezei si i-am dat bataie. concentrat pe lucrare am uitat sa fac si ceva poze. pentru centrare am folosit un dorn cu o mica flansa cat diametrul camasii care a intrat lejer iar pentru finete am folosit si un ceas pupitast cu o precizie de 0,002 mm. Nu era asa nevoie mare de precizie dar n-am avut altul. A fost un pic enervant sa vad cum ceasul o lua razna la cea mai mica atingere dar am reusit o centrare multumitoare. Inspirat am fost cand am ales sa apropii varful cutitului de marginea camasii dar fara sa ating ba chiar am lasat cateva sutimi pentru ca atunci cand am coborat am avut surpriza sa gasesc fusta cilindrului mai ingusta cum de altfel era si normal(mai tarziu am inteles asta). Ascutirea necorespunzatoare a cutitului mi-a dat ceva batai de cap si un pic de vibratii pe ultima portiune, cea de jos . Cu avans mic si multa rabdare am trecut de cateva ori sus - jos pana am observat o uniformitate a suprafetei prelucrate . Dupa aceea am honuit suprafata cilindrului cu o bormasina cu acumulatori folosind turatie mica, ceva wd40 in loc de motorina si rotire in ambele sensuri. M-au ajutat mult pietrele de honuit pe care le-am cumparat recent si care aveau o lungime suficienta pentru a nu se agata in ferestrele cilindrului . destul de incantat la urma cand am observat ca micile urme lasate de vibratia cititului au disparut iar suprafata cilndrului era oglinda si cu "zgarieturile" in x specifice honuirii. A urmat montajul pistonului nou si a segmentilor, ales la urmatoarea cota nu inainte de a face masuratori . Motorul a pornit fara probleme si deja am parcurs ieri si astazi cca 40 km. La munca am plecat tot cu "mobra" ca acum am cu ce... Acum sa vad cat tine minunea. Editat August 8, 2015 de philiprobz Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum