BLK Postat Februarie 13, 2007 Partajează Postat Februarie 13, 2007 Am gasit un site interesant, mentionez ca sunt incepator, asa ca mi s-a parut interesant din multe puncte de vedere. http://www.golovchenko.org/cgi-bin/delay Insa nu reusesc sa inteleg in totalitate calculul numarului de cicluri ale unor anumite delay-uri. As vrea sa discutam un pic legat de asta (deocamdata pe exemplul asta, mai am un exemplu dar e ceva mai complicat, tot referitor la delay, si mai bine discutam intai pe exemplul asta mai simplu). Sa dau un exemplu calculat acolo: ; Delay = 1000 instruction cycles; Clock frequency = 4 MHz; Actual delay = 0.001 seconds = 1000 cycles; Error = 0 % cblock d1 d2 endcDelay ;993 cycles movlw 0xC6 movwf d1 movlw 0x01 movwf d2Delay_0 decfsz d1, f goto $+2 decfsz d2, f goto Delay_0 ;3 cycles goto $+1 nop ;4 cycles (including call) return Sa vedem ce am inteles... 0xC6 inseamna 198. Avem 4 instructiuni inainte de bucla. Dupa care incepem decrementarea si testarea, avem 197 de pasi in care primul decfsz nu sare, dupa calculele mele 197 de pasi cu 5 instructiuni (decfsz 1 instr, fiecare salt goto cu 2 instr). 197*5=985 cu 4 de la inceput 989, daca punem pasii finali goto cu 2 si nop cu 1 plus 2 pasi de la iesirea din functia delay plus inca 2 de la chemarea functiei delay avem 989+7=996. Mai e un pas din bucla, ultima decrementare a lui d1, care de data asta da 0 si sare la prima si ultima decrementare a lui d2. 2 saluri si deci inca 4 ceasuri. Se pare ca a dat 100, desi pe foaie m-am chinuit de 10 ori si nu dadea... Totusi, nu-mi explic ceva, de ce decfsz ia numai 2 cicluri de ceas in cazul saltului? Dupa mine 1 ciclu decrementeaza si face testul, dupa care ar trebui sa urmeze un salt din 2 cicluri (un flush si reincarcare PC cu adresa corecta) plus saltul propriuzis. In datasheet spune asa: "If the result is ?0?, the next instruction, which is already fetched, is discarded. A NOP is executed instead making it a two-cycle instruction." de unde nu prea inteleg e