awy1917 Postat Septembrie 26, 2015 Partajează Postat Septembrie 26, 2015 (editat) Tocmai am masurat. Masina mea Bora, 1.6 16V benzina porneste instant. Tensiunea pe baterie creste liniar de la 12.4 la 14.3 cam in 4-5 secunde. Cresterea este ceva de genul 12.4-12.8-13.2-13.8-14.2 nu e brusca. Am masurat de 2 ori si nu am vazut nici o diferenta de comportament intre prima pornire (la "rece" masina a stat de ieri de la 12) si a doua pornire (dupa cateva secunde). Am si eu niste dubii legate de alternatorul meu (dupa ce se incalzeste motorul tensiunea de incarcare cu sarcini : faza scurta , +/- clima, frane apasate) scade 13.5-13.8 si am facut tot felul de masuratori fara sa ajung la o vreo concluzie. Daca motorul este cald , la relantiu fara clima (cam 690 rpm) cu sarcina tensiunea pe baterie scade si pe la 13.2-13.4. Daca apas usor pe acceleratie cat sa ridic relantiul la 720 rpm, tensiunea creste la un 13.8 :( . In schimb in general am observat ca tensiunea de incarcare pare sa depinda de mediul ambinant. In discutiile de mai sus se spune ca ar fi normal. Inca studiez problema. Unde vreau sa ajung cu povestea mea : cred ca cel mai bun test este urmatorul : incarcat bateria 100%. Circulat cu masina normal, oras/afara cateva zeci-sute de kilometri. Pus din nou bateria din nou la incarcat si verificata starea de incarcare. Eu am facut asa ceva si dupa vreo saptamana cand am pus din nou bateria la incarcat dupa 20-30' incarcatorul a aratat baterie incarcata (incarcator "inteligent" de la lidl) deci cumva m-am mai relaxat pe subiectul acesta. Tot studiind bateriile am citit ca tensiunea bateria in repaus reprezinta exact starea de incarcare a bateriei. Repaus inseamba ca bateria sa fi stat fara sarcina cateva ore. Daca bateria a fost proaspat incarcata trebuie aprinse farurile (fara alternator) cateva secunde si lasata sa stea cateva ore. http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_measure_state_of_charge Ceva de genul : incarcare 100% ... 12.65V, 75%...12.45V,50%...12.24V,.... 0%.... 11.89V Din cand in cand inainte sa pornesc motorul cu masina rece masor tensiunea bateriei ca sa vad daca nu a scazut semnificativ. Folosesc un voltmetru pentru bricheta. Stiu ca nu nu e foarte precis, si masuratoarea trece prin sigurante, etc , dar imi fac o idee, si nu trebuie sa deschid capota de fiecare data. Cu bateria 100% incarcata cel putin la mine daca masor 12.5 V pe bricheta in realitate am cam 12.68 pe baterie. Editat Septembrie 26, 2015 de awy1917 Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 26, 2015 Partajează Postat Septembrie 26, 2015 Eu v-as da un sfat...daca ceva merge,nu incercati sa reparati. Ca incarcarea apare dupa n sec,ca se face treptat in alte cateva sec sunt aspecte ce tin de la tip la tip.Daca bateria la sfarsitul zilei cand se parcheaza masina pana a doua zi e in toate mintile,dati-i pace si dormiti linistiti.Atat timp cat tensiunea de incarcare e in limite,nu stiu de ce atatea probleme...probabil aveti mult timp liber.E firesc sa scada tensiunea de incarcare cu sarcina (mare) si motorul in ralanti.Acel alternator are si el un regim de mers in limite normale functie de turatie si incarcare.Voi variati doar o marime si vreti ca totul sa fie normal.Pana si nevinovatii aia care vand baterii si asigura garantia,cand masoara nu se impacienteaza daca la ralanti scade putin tensiunea(cateva zecimi de volt),dar la turatie totul revine la normal.Cand tensiunea de incarcare nu se incadreaza in limite,atunci da,putem avea un subiect de discutie. Link spre comentariu
tenzen Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 Am un alternator de ford cu smart charge,care nu incarca.Incarcarea e vaga,undeva la 13.4 daca este turat fara consumatori.Daca aprinzi farurile sau lasi motorul la relanti adio incarcare.Ecu vede 20% load pe alternator .Puntea masurata da bine la aparat.Am incercat cu un releu de vw cuplat la platoul de carbuni si incarca 14,2 la relanti,dar scade la aprinderea farurilor.Daca turez peste 1500 rot/min incarcarea sta la 14,2 cu consumatori.Am dedus ca rotorul nu face cimp magnetic suficient.Pareri?Cum testez mai simplu acest smart charge?O ultima mentiune,am incercat cu releu de dacie si tot nu incarca 14,la un moment dat a iesit fum din releu si incarcarea a sarit la 17v,moment in care am decuplat tot.Deci,amaritul asta poate incarca si 17v.Nu asigura releele necesarul pentru excitatie sau rotor cu probleme?Multumesc anticipat! Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 Releului de Dacia i s-a scurtcircuitat definitiv tranzistorul serie, de aceea a ajuns tensiunea pe baterie la 17V. Puteţi verifica asta punând scurt timp borna DF la borna de plus a bateriei. Maşinile cu motor Diesel şi cele pe benzină mai moderne au alternatoare ce depăşesc puterea celui de Dacia, de aceea nu taote maşinile moderne pot fi ,,cârpite,, cu un regulator discret de Dacia. Pur şi simplu curentul de excitaţie al rotorului nu poate fi suportat de tranzistorul regulator. Dacă doriţi totuşi, se poate construi un releu regulator suficient de puternic să asigure funcţionarea alternatorului, chiar cu tensiune reglabilă, scheme sunt gârlă pe net şi nu foarte complicate.... Link spre comentariu
crispus Postat Martie 13, 2017 Partajează Postat Martie 13, 2017 Am si eu o problema cu incarcarea pe o Bora 2001, 1.9TDI, alternator BOSCH (038 903 023 L). Simptome: - Cu consumatori mai mari, incarcarea scade sub 13V, fara consumatori e undeva pe la 14.1. - avertizare in bord Am verificat puntea de diode (e in regula) . Am pus tensiune variabila intre B+ si masa si dupa ce "am pus contactul" (B+ -- L), becul conectat in locul rotorului se aprinde pana la ~14.4 unde se stinge si se aprinde inapoi cand tensiunea scade la 14.2 Am o sursa dubla de laborator de 5A / canal, pusa in paralel. Nu stiu daca e relevant, dar in momentul conectarii becului, sursa incepea sa bazaie undeva pe la 500 Hz: Osciloscopul arata tensiunea cu vreo 2-300 mV mai mica. Infasurarile statorului sunt ~55 - 60 mOhm / 55-65 uH (masurat cu un UT612). Rezistenta rotorului e ~2.5 Ohm / 18 mH. Mi s-a parut ca regulatorul n-ar cupla de fiecare data cand il porneam. Ar putea sa fie vreo intrerupere intermitenta? Sa incep cu regulatorul? Multumesc. Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 13, 2017 Partajează Postat Martie 13, 2017 Eu as verifica diodele din redresorul trifazic si pe urma as mai vedea si altele,dar nu inainte de asta. PS- esti sigur ca pt alimentarea releului nu mai exista alte diode in grupul redresor? Link spre comentariu
crispus Postat Martie 13, 2017 Partajează Postat Martie 13, 2017 Spuneam ca am verificat deja diodele (ma refeream la cele din grupul trifazic). Sunt in regula - masurat cu multimetrul 0.5V, "masurat" si cu becul si sursa de tensiune - par sa se comporte in regula in sarcina. Ce nu am verificat e sa vad cum s-ar comporta diodele respective la frecvente mai mari, dar deocamdata nu am cu ce. Releul de incarcare pare o cutie neagra pentru mine, inteleg principial ce face, dar am gasit o descriere la Hella unde pe partea de comunicare cu ECU poate sa faca orice si n-as avea cum sa simulez asta pe birou.Iarasi nu am avut cum sa simulez ca alternatorul se invarte (borna Ps cum apare in schema). Schema respectiva e orientativa, e ceva ce parea similar vizual. Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 14, 2017 Partajează Postat Martie 14, 2017 Spuneam ca am verificat deja diodele (ma refeream la cele din grupul trifazic). Sunt in regula - masurat cu multimetrul 0.5V, "masurat" si cu becul si sursa de tensiune - par sa se comporte in regula in sarcina. De asta eu mai folosesc instrument cu ac.N-o sa vezi niciodata pe un digital masurand o dioda ceea ce vezi pe unul cu ac,pe scala x1000. Link spre comentariu
validae Postat Martie 14, 2017 Partajează Postat Martie 14, 2017 Eu aș verifica mai înainte starea cuplajelor dintre alternator și instalația mașinii, un coleg de serviciu avea probleme asemănătoare mai demult, schimbase deja două alternatoare și toate aveau aceeași problemă, cu faruri aprinse nu treceau de 13,6V aproximativ.M-am uitat atunci la cablajul instalației electrice și am observat că era încins și cu contacte foarte oxidate, toată problema era de acolo. Alternatorul funcționa normal, dar căderea de tensiune pe instalație nu putea fi compensată și tensiunea era sub cea normală. Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 14, 2017 Partajează Postat Martie 14, 2017 (editat) - Cu consumatori mai mari, incarcarea scade sub 13V, fara consumatori e undeva pe la 14.1. - avertizare in bord Ce inseamna consumatori mari si ce putere are alternatorul(W) , motorul era in regim de mers, sau la ralanti? Editat Martie 14, 2017 de miron1947 Link spre comentariu
validae Postat Martie 14, 2017 Partajează Postat Martie 14, 2017 Dacă la aprinderea farurilor scade tensiunea sub 13V iar fără faruri e de 14,1V aveți probleme cu instalația electrică, mai precis conexiuni slabe. Luați-le la verificat pe rând începând cu alternatorul, respectiv firele dintre el și masa mașinii și plusul spre baterie.... Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 14, 2017 Partajează Postat Martie 14, 2017 Eu am crezut ca daca s-a trecut la faza verificarii alternatorului,s-a verificat instalatia,respectiv contactele intre alternator si restul...Nu te apuci sa dihoci sau sa schimbi alternator si de fapt sa constati ca e un papuc anapoda. Link spre comentariu
validae Postat Martie 14, 2017 Partajează Postat Martie 14, 2017 Păi uneori nu prea vezi starea cablurilor şi papucilor şi e mai uşor să dai jos alternatorul, depinde şi de poziţia unde e montat.... Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 15, 2017 Partajează Postat Martie 15, 2017 De cand ma stiu,n-am avut bafta asta...cu o lanterna in cel mai rau caz,pt locuri mai putin luminate se poate inspecta cu minim de efort acea legatura,pt ca pana la urma vorbim doar de un cablu intre baterie si alternator,si la ala trebuie sa umbli obligat la demontare,deci il dibui inainte de a slabi si celelalte suruburi.Restul se poate masura,dar daca pe baterie am cat trebuie si in gol si in sarcina,si defectul persista,stiu sigur ca nu e de la alternator.De asta gandeam ca verificarile preliminarii ar trebui sa elimine eventuale cauze de 2 bani,cu minim de efort si timp pierdut. Link spre comentariu
crispus Postat Martie 16, 2017 Partajează Postat Martie 16, 2017 Ce inseamna consumatori mari si ce putere are alternatorul(W) , motorul era in regim de mers, sau la ralanti? Alternatorul are 90A (~1.2kW), la ralanti cu farurile aprinse undeva sub 14, cu ventilatorul la maxim sub 13V. Dacă la aprinderea farurilor scade tensiunea sub 13V iar fără faruri e de 14,1V aveți probleme cu instalația electrică, mai precis conexiuni slabe. Luați-le la verificat pe rând începând cu alternatorul, respectiv firele dintre el și masa mașinii și plusul spre baterie.... Alternatorul are masa pe carcasa externa, si e prins cu suruburi de motor, la fel ca si electromotorul. Daca ar fi fost o problema cu masa, ar fi trebuit sa nu porneasca, dar cu bateria incarcata invarte normal. Plusul de la alternator vine cu un cablu prins cu surub, fara urme de oxidare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum