Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Regulator alternator- verificare


costi75

Postări Recomandate

Da, deosebirea apare la dupa... ,  Fluke nu mai trebuie verificat , eventual dupa 2 ani.

Ala ce`l folosesc zi de zi de peste 10 ani a trecut verificarea metrologica fara probleme de fiecare data fara nici o reetalonare.

 

Grig

Link spre comentariu

Asa e,dar ne-am cam indepartat de subiect...in contextul discutiei,si cu un 830 se descurca la o verificare instalatie auto,unde sutimea de volt aproape ca nu conteaza.Cat despre UT70 acum are deja 8 ani (e din 2007)si tot asa indica.Nu ma duc la metrologie cu el,pt ca activitatea care o prestez nu reclama asa ceva,insa am cu ce sa ma verific pt sufletul meu si sunt multumit de ce am vazut la multe chinezarii(e drept nu la toate,am gasit unele in balarii tare).Cand activitatea reclama o scula mai buna,e pacat sa te chinui cu altceva,altfel nu e decat o cheltuiala (mare) inutila...nu scula face specialistul, specialistul pune in evidenta scula,folosind-o la adevarata valoare.Sunt sigur ca aparatul care il aveti de 10 ani a mancat serviciu pe paine.

Link spre comentariu

.Sunt sigur ca aparatul care il aveti de 10 ani a mancat serviciu pe paine.

 

Da, e de servici si de aia a vazut metrologia, de, certificarile pentru  standardele ISO 9000 cer asta.

 

Grig

Link spre comentariu

Dacă multimetrul cu care a măsurat eronat are bateria dusă, e normal să bată câmpii, nici Fluke nu face minuni cu bateria la 7V......

Aparatele erau proaspat scoase din cutie,deci nu se pune problema asta.In plus,pana si banalul 830 te avertizeaza cand bateria e pe duca,ori cele din poza sunt "putin" mai sus  ca pretentii fata de un 830.Pur si simplu a fost o eroare de etalonare,pt ca acea diferenta a disparut dupa un pic de bibileala,insa e bine sa ai un aparat pe care sa te bizui daca vrei sa faci asemenea operatiune.Mai am un 830 cumparat in 90 de la cineva care se intorcea din Irak.Si ala m-a cam surprins cum indica pe valoare dupa atata vreme,si nici n-a fost nevoie de ajustari initiale,a fost pe problema de la inceput.Se mai nimeresc si chinezarii bune...bune pana la un anumit nivel de pretentii.

Link spre comentariu

Aparatul cu care am masurat bateria e un 830 care nu indica (inca) baterie descarcata. Cei drept e instalat provizoriu in masina cu firele direct pe bornele bateriei de ceva vreme. Stiu ca e o chinezarie ordinara, dar asta a functionat destul de bine, din cand in cand l-am mai comparat cu cate un aparat mai serios si nu s-a facut de rusine (prea rau) :nebunrau:

Astazi am masurat din nou bateria cu un alt aparat si tensiunea pare ok (14,18-14,22), dar am observat un alt lucru ciudat, incarcarea incepe la aproximativ 20-30 de secunde de la pornirea motorului.

Link spre comentariu

Unele diesele au ideea de a tine conectate bujiile pina se incalzeste mototul la o temperatura setata de ei.

La Renault 1,6l nu vad ce consumator mare ar putea fi , ca sa fii sigur ca incarca sau nu

masoara cu un cleste de curent de DC ce debiteaza alternatorul .

Abia atunci poti fi sigur ca incarca sau nu imediat dupa pornire .

 

Grig

Link spre comentariu

Referitor la intrebarea colegului costi75 :

http://www.kfztech.de/kfztechnik/elo/generator/generator_mfr.htm

- articolul este in germana, dar se poate vedea cu google translate cat de cat

 

Cam pe la 1/2 din pagina este un grafic cu : 

 

Load Response Start (LRS)
This function prevents that the generator delivers power during and immediately after the start. Thus, the startup process is not complicated or prolonged by the braking torque of the generator.

 

Din pacate graficul nu contine si durata normala a intarzierii. 

Eu am un Bora 1.6 16V , alternator Bosch 90A tin minte ca incepe tot asa lent, dar parca ajunge mai repede la tensiunea nominala, cronometrez deseara si revin.

Editat de awy1917
Link spre comentariu

Comportamentul este urmatorul:

Pornesc motorul si dupa 20-30sec (nu am cronometrat exact) tensiunea sare direct la 14,2V  (initial am crezut ca nu mai incarca, am accelerat de doua-trei ori si am oprit dezamagit motorul, abia la a doua incercare, dupa ce am verificat din nou starea alternarorului, am realizat ca incarcarea apare mai tarziu)

Daca opresc motorul cateva secunde si repornesc, incarcarea apare in sec. doi.

Nu stiu daca cu originalul facea ceva asemanator.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări