doru3160 Postat August 26, 2015 Partajează Postat August 26, 2015 Daca impedanta rotorului este intre 4...5 ohmi,alimentat direct la 12V vei avea un curent max de 2,5...3A,deci cu cei 2 A ai tai stai bine(inca),avand in vedere si caderea de tensiune pe jonctiunea tranzistorului serie.Toata treaba e sa reziste acel tranzistor la acest curent,daca nu e modelul de releu original...ai date de catalog,sau ai cumparat la plesneala ce ti-a convenit ca pret? Link spre comentariu
costi75 Postat August 26, 2015 Autor Partajează Postat August 26, 2015 Am cumparat un releu dint-un magazin de piese Dacia, ca piesa de schimb pentru Loganul de 1,6 16V, ce are acelasi motor (si alternator) cu masina mea. Acelasi regulator (marca si cod produs) se comercializeaza si pentru Renault Laguna 2, la un pret dublu....comert romanesc. Sper doar sa fie setat din fabrica sa scoata tensiunea asta si sa nu fie alt defect prin bobinajul alternatorului. Ma impac cu ideea si becurile vor trai un pic mai mult . Link spre comentariu
doru3160 Postat August 27, 2015 Partajează Postat August 27, 2015 Mai urmareste tensiunea pe masura ce se raceste afara...e posibil fiind generatie mai noua sa aiba o corectie in functie de temperatura exterioara.La mine iarna se duce si la 14,6 cand e cancer afara si vara am 13,8 cand e canicula. 1 Link spre comentariu
grifonul_alb Postat August 28, 2015 Partajează Postat August 28, 2015 Regulatorul de tensiune de pe auto chiar poate avea ceva corectie in functie de temperatura exterioara? Am un Opel Astra H la care am schimbat puntea de diode si regulatorul de tensiune. Si chiar asa face: cand este rece afara (pana in 20 grade Celsius) alternatorul scoate cam 14,2 V. Cum se incalzeste afara cum si alternatorul scoate tensiune mai mica. De exemplu, astazi dimineata scotea cam 14,1 V si temperatura era de 19 grade Celsius, si pe la orele 19.00 cand afara erau 30 grade Celsius, alternatorul scotea cam 13,7 - 13,8 V. Link spre comentariu
validae Postat August 28, 2015 Partajează Postat August 28, 2015 Unele regulatoare de tensiune au prevăzut un termistor, astfel ca la temperaturi scăzute, tensiunea de încărcare a acumulatorului să fie ceva mai mare decât vara.Acest lucru face ca pe timpul verii să se evite pierderea de apă din baterie, prin fenomenul de ,,fierbere,, a electrolitului (degajare intensă de gaze) ce apare la tensiune mai mare de încărcare.Având în vedere și că vara motorul pornește mult mai ușor, uleiul fiind deja cald, bateria poate fi încărcată sub tensiunea maxim admisă. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat August 28, 2015 Partajează Postat August 28, 2015 (editat) Ah, daca as gasi acest termistor ce l-as sunta . Ca mie nu-mi place aceasta variatie a tensiunii. Cu vechiul / originalul regulator de tensiune nu facea asa ceva. Statea fix la 14,4 V si doar cand erau foarte, foarte multi consumatori, scadea pe la 13,8. In rest scotea tot timpul, indiferent de temperatura de afara - 14,4 V. Daca regulatorul de tensiune din alternator nu este cu termistor pentru corectia tensiunii in functie de temperatura, ce ar putea avea alternatorul meu? Editat August 28, 2015 de grifonul_alb Link spre comentariu
doru3160 Postat August 28, 2015 Partajează Postat August 28, 2015 si cine te impiedica sa suntezi acel termistor? Daca asta te va face fericit,atunci merita.Nu stiu cat de fericit va fi acumulatorul,insa asta e mai putin important. Daca ai noroc sa ai un releu de generatie mai veche(ca de obicei discutam discutii,dar nu stim despre ce masina si an de fabricatie e vorba),cu compensare termica in capsula,posibil sa gasesti ceva termistor(desi ma indoiesc) sau ceva diode cu coeficient de temperatura pozitiv si negativ.De regula aceste componente nu erau pt a corecta valoarea tensiunii de incarcare functie de temperatura exterioara,cat de stabilizare a acestei tensiuni cu variatia de temperatura.Deci daca te joci cumva pe acolo,cu ceva noroc, posibil sa gasesti ceea ce cauti,adica la tine acel sistem de mentinere constanta a tensiunii de incarcare cu temperatura,nu isi mai face treaba. Altceva voiam sa spun...la generatiile noi de masini,intre PCM si alternator exista o comunicare materializata prin 2 fire.Pe unul se trimite comanda alternatorului cand si cum sa modifice tensiunea de incarcare functie (si) de temperatura exterioara,preluata de la senzorul de temperatura al masinii,iar pe celalalt fir se trimite catre PCM confirmarea comenzii si in functie de sarcina,se poate cere marirea turatiei de ralanti a motorului.Daca pe alternator ai un conector cu 3 fire,cel din urma va fi cu +12V din contact. Cand se intrerupe comunicarea intre PCM si alternator,atunci PCM iti va aprinde becul din bord care iti va semnaliza ca nu mai ai incarcare. La asta ma refeream cand vorbeam de sistemul de incarcare smart charge...cam complicat pt o banala incarcare de baterie,dar pe ceva trebuie sa-ti ia banii cand cumperi o masina noua. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 28, 2015 Partajează Postat August 28, 2015 14,4 Vdc este tensiunea de egalizare la un acuulator. Daca o tii mult degaje gaze. La fel , cind e cald trebuie scazuta tensiunea tampon. 13,8 Vdc la acumulatoarele cu plumb este tensiunea de tampon. Regulatorul pare a fi OK Grig Link spre comentariu
costi75 Postat August 28, 2015 Autor Partajează Postat August 28, 2015 Are cineva schema unui astfel de regulator? Am desfacut capacul unui alt regulator de Passat, tot pentru acest tip de alternator,dar cu alta mufa si este facut cu SMD-uri. Se vede pe acolo un mos-fet doua integrate si ceva rezistente si condensatoare. As fi curios sa vad ce configuratie are, de vreme ce regulatorul de dacia a crapat in cateva secunde. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 29, 2015 Partajează Postat August 29, 2015 Nu cred ca o sa gasesti pe undeva scheme in detaliu pt asa ceva,insa pot sa-ti spun ca releele de generatie mai noua comanda rotorul cu impulsuri modulate(PWM),fata de releele vechi,si asta ar fi o mare diferenta pt functionarea regulatorului serie,si o explicatie de ce a sucombat cel de dacie asa de repede(in cazul cand a fost cuplat corect). 1 Link spre comentariu
costi75 Postat Septembrie 23, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 23, 2015 Salut revin cu problema mea, am intrat in posesia unui regulator care incarca cu 14,5v (of, numai extreme), credeti ca e prea mult? Stiu ca normal este 13,8-14,4v si poate si aparatul meu are ceva erori. Multumesc! Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 23, 2015 Partajează Postat Septembrie 23, 2015 Este în regulă 14,5V, ați verificat și cu farurile aprinse ? Fiindcă în gol poate fi mare, dar mai scade la aprinderea pozițiilor și farurilor. Iarna e mai bine să fie ceva mai mare tensiunea de încărcare, deci nu vă alarmați, că nu mai ține mult căldura... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 23, 2015 Partajează Postat Septembrie 23, 2015 In general mai scade cind se incalzeste, incearca dupa citeva zeci de minute. Grig Link spre comentariu
costi75 Postat Septembrie 23, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 23, 2015 (editat) Am masura astazi cu un multimetru Fluke de la servici si surpriza, alternatorul scoate 14,2 cu o variatie de 0,05V. Am masurat incarcarea si la alti doi colegi si se pare ca a mea chinezarie de multimetru a luat-o prin balari. Maine masor si cu alt aparat si daca se confirma ca incarca bine, o sa stau linistit in sfarsit. Sper sa uit pentru multa vreme de alternator. Editat Septembrie 23, 2015 de costi75 Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 24, 2015 Partajează Postat Septembrie 24, 2015 E ca in vorba aia,cine are un ceas stie totdeauna cat e ora exacta,cine are mai multe ceasuri,nu va sti niciodata cu certitudine. 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum