Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Regulator alternator- verificare


costi75

Postări Recomandate

Salut

stie cineva daca se poate verifica un astfel de regulator?

Alternatorul nu mai scoate nimic si are diodele in regula, rotorul pare ok iar colectorul nu are uzura accentuata,periile sunt inca bune.

Piesa este de pe un alternator Bosch si are urmatorul cod:

BR14 M1 F 00M 145 239

Parca nu as cumpara unu nou fara sa fiu sigur de defectul acestuia.

 

Multumesc!

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu

Se poate verifica bineînţeles, dar trebuie să măsori rotorul să fii sigur că nu are bobinajul întrerupt.De obicei rezistenţa este de maxim 5 Ohmi.

Dacă nu te deranjează pe la ECU cu vre-o eroare, se poate înlocui regulatorul integrat original cu unul de Dacia, care costă vre-o 30-40 Lei cu minime modificări.Se întrerup cu un bomfaier conexiunile dintre periile de cărbune şi regulatorul integrat, apoi una din perii se leagă electric la masa alternatorului.La cealaltă perie va fi tras un fir mai lung ce va duce la borna DF a releului de încărcare de Dacia. Releul se va monta undeva în apropierea alternatorului cu suportul legat bine la masa maşinii.Din cele două fire ce duc la alternator se leagă doar cel pe care vin 12V după cheia de contact, la borna B+. Atâta tot.

 

Cât despre verificarea propriu-zisă a releului original, acesta trebuie dat jos de pe alternator şi se leagă la cele două perii de cărbune un bec de 12V, apoi se aplică de la un alimentator reglabil o tensiune variabilă între 12-15V la bornele de alimentare a releului ce vin din dinspre puntea redresoare.Se urmăreşte ca sub 14,5V becul să fie aprins continuu, la depăşirea a 14,5V acesta să se stingă.Dacă becul nu se aprinde la tensiuni sub 14,5V, atunci releul este defect.

Link spre comentariu

Sfatul meu este sa nu mergeti pe cel de Dacia ,am avut mari probleme cu ele le schimbam din 2 in 2 luni nu se merita ...pana la urma am facut o adaptare si am pus un alternator de Solenza cu tot cu regulator ...cele de 30-40 lei sunt niste pocnitori ...

Link spre comentariu

Chestia cu adaptarea regulatorului de Dacia poate fi luată şi ca o soluţie de moment (provizorie), fiindcă nu afectează cu nimic alternatorul original, releul original defect fiind oricum ,,condamnat,, la înlocuire, cu tot cu periile lui de cărbune.Şi totuşi nu toate releele de Dacia erau ,,pocnitori,, fiindcă erau mai multe firme ce le construiau.Eu nu am umblat de 8 ani la al meu.....

Link spre comentariu

Am verificat regulatorul conform sfatului de mai sus si aprinde becul pt. cateva fractiuni de sec.adica doar roseste filamentul unui bec de 5w, la o tensiune de pana in 15v.

Peste aceasta tensiune nu se mai intampla nimic.

Nu iau in calcul schimbarea regulatorului decat cu unul original sau aftermarket,vreau doar sa fiu sigur ca este defect.

Nu stiu de ce este conectata si o ramura alternativa la acesta.

Link spre comentariu

Nu cred ca e o "ramura alternativa"...la releele clasice(vechi),alimentarea se facea cu plus din cheie,aici ca sa evite un traseu din cheie pana la releu,culege un plus direct din alternator printr-un redresor auxiliar,de mica putere,si alimenteaza montajul electronic dupa ce motorul a pornit si alternatorul intra in functie.In alte cazuri,acel fir "in plus" era pt a semnala la bord functionarea alternatorului,prin acel bec ce arata daca  incarca sau nu.O borna a becului era la plus din cheie si cealalta era la acel plus din alternator,cand diferenta era mai mare de 2V intre ce era aplicat din baterie si ce se aplica din acel redresor auxiliar,becul incepea sa palpaie pana era aprins total,functie de cat incarca sau nu alternatorul...depinde de la caz la caz,functie de marca si an de fabricatie.La generatiile mai noi,si calculatorul masinii cere ceva tensiuni de la alternator.N-am bagat de seama daca ai precizat despre ce masina e vorba sau ce an de fabricatie,insa ca fapt divers,si eu am montat relee electronice fabricate initial pt dacia,si mergeau de le sareau fulgii,la pret de cateva ori mai mic decat piesa pe original.

Link spre comentariu

De obicei acel model de regulator se defecteaza des.Am schimbat multe spre deosebire de punte pe masinile care au acel tip de regulator.Uneori am avut si defect intermitent din cauza lui,cateodata nu incarca.

 

Vezi ca are un capacel prins cu nituri de plastic,desfa-l cu mare grija,uneori se poate vedea ars acolo.

Editat de nicolaus
Link spre comentariu

Nu am precizat ce masina e,nu mi s-a parut important, este un Renault Laguna2 din 2001.

Sunt convins ca merge si un alt regulator,am vazut astfel de modificari la inceputul "schimbarii parcului auto" cu masini second in anii '90, cand nu aveai alternativa si romanul era nevoit sa inventeze in fel si chip. Principiul de functionare al generatorului este acelasi.

Revenind la problema mea, de unde culege plus din alternator pentru alimentare daca rotorul nu e inca excitat?

Link spre comentariu

...

Revenind la problema mea, de unde culege plus din alternator pentru alimentare daca rotorul nu e inca excitat?

 

 

din bord prin becul de avertizare care se aprinde in lipsa incarcarii.

Bafta!

Editat de pcostica
Link spre comentariu

Nu vreau sa obosesc pe nimeni dar fragilele mele cunostinte au fost date peste cap cu aceste explicatii.

 

1. Ordinea functionarii,din cunostintele mele ar fi: alimentare regulator, la randul sau alimenteaza(controlat) rotorul, acesta prin rotire induce in stator--- punte redresoare-SAMD....deci nu vad cum se alimenteaza regulatorul din stator,nu in ordinea asta(poate ma insel eu dar confundati alternatorul cu dinamul,la care rotorul este un magnet permanent)

 

2.din bord prin becul de avertizare care se aprinde in lipsa incarcarii.

Ce inginer tembel ar proiecta asa ceva.... daca se arde becul, nu se mai initiaza incarcarea dar nici semnalizare pentru asta nu ai.

 

 

 

Domnule Nicolaus am desfacut si carcasa aceea dar nu se poate interveni,este o pastila de siliciu cu niste coexiuni fragile,practic este carcasa unui integrat.

Voi schimba regulatorul,de vreme ce restul este ok nu vad ce ar mai putea fi.

 

Toate cele bune!

Editat de costi75
Link spre comentariu

Daca este bec,este inseriat cu o rezistenta(la unele masini),deci curent mic de lucru.Nu am vazut vreunul ars...Vezi ca trebuie sa se aprinda cand pui contactul.

Intalnind multe regulatoare defecte modelul acesta,zic sa-l schimbi.

Nu ca n-ar mai putea fi si fulia de la arbore(daca are cauciuc intermediar;imbatraneste si patineaza nemaiasigurand turatia necesara),dar sunt cazuri mai rare la masini un pic mai vechi.

Editat de nicolaus
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Salut

revin cu niste mici nelamuriri.

Am spalat alternatorul si i-am schimbat rulmentii, colectorul arata inca bine asa ca l-am lasat in pace.

Am schimbat regulatorul cu unul aftermarket, Mobiletronics parca ii zice si incarcarea nu mai e ca inainte, adica 13,8 - 13,9 fata de 14,2 - 14,3 cat aveam inainte.

Inainte sa schimb regulatorul am incercat si unul de dacia ( RM-03) dar nu a rezistat decat 1min. iar tensiunea debitata a fost de numai 13V la peste 2000rotatii.

Ca idee, are nevoie de un curent de aproximativ 1A in rotor si peste 1500rot. ca sa debiteze aprox.14v doar pe baterie,fara alti consumatori, iar cu 80% consum,peste 2A pentru a-l putea sustine.

Credeti ca e normal sau ma paste un nou deces al regulatorului?

Tensiunea am masurat-o si pe baterie si pe alternator, deci nu poate fi vorba de contacte imperfecte.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări