Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Nu porneste masina..


Vizitator csrcorny

Postări Recomandate

Daca tu ai oprit-o in mod voluntar si la urmatoarea incercare de pornire a facut precum in primul post eu nu prea cred ca este o problema la motor (asta doar daca intre timp nu a umblat cineva la ea).

Si ar trebui sa porneasa trasa (masina care te trage merge in a 2-a cu ceva viteza si tu incerci sa o pornesti in a 4-a) fara probleme.    

Link spre comentariu
Vizitator chintix

Bateria. Faceti pariu?

Sunt baterii care-si dau obstescul sfarsit prin a a fisa cel putin 12 volti pe instrument, dar care sudurile intrinseci sunt subtiate extrem si consuma mai mult decat un consumator extrem, cum ar fi electromotorul., asa ca pe forta ele sunt nule. Intr-un caz fericit acest topic nu si-ar mai avea rostul daca bateria s-ar fi intrerupt total, din cauza unei suduri intre elementii ei si care s-ar fi intrerupt.

Asa ca eu merg pe ideea ca nu s-a stricat masina de ieri pe azi!

Link spre comentariu

Nu stiu daca voi doi chiar incercati sa il ajutati pe om sau macar aveti idee ce se intampla acolo.

 

Eu incerc sa-l ajut, de "colegul" chintix nu am habar, dupa ce m-a jignit si amenintat i-am gasit locul in lista cu persoanele ignorate.

Chestia cu firele si amperii i-am scris pentru a sti si proprietarul de ce acolo sunt fire cat degetul (ca pe acolo se alimenteaza electromotorul) si de ce are si un fir subtire (care da comanda acelui electromotor).

Acum de probleme cu bendix ramas cuplat, probleme la contact si alte cele nu am patit si nici nu am auzit.

Ultimul electromotor la care tocmai lucru nu mai facea nici un fel de "clantz" cand ii dadeai curent, periile sunt praf si pulbere......cand ii cumpar perii noi se schimba situatia (am testat cu altele ceva mai putin uzate sa ma asigur ca nu sunt probleme la rotor).

 

//scuze de post dublu, a fost fara intentie

Editat de riderinblack_tm
Link spre comentariu

Posibil ca bobina care actioneaza bendixul sa fie intrerupta. Putin probabil ca periile sa se uzeze instantaneu ,fara avertismente.

Chiar daca bateria si-a dat obstescul sfirsit, tot trebuie sa se auda ceva tacanituri la bendix cind se invirte cheia-n contact.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

De cateva ori  am gasit firul de la starter jumulit (scos din mufa )  :scarpin  sau se ia un fir de la plusul bateriei  si se pune pe borna  starterului  (atentie cu schimbatorul de viteze pe liber )  !!

Editat de dan-a2
Link spre comentariu
Vizitator csrcorny

Oke, nu mai inteleg nimic...cred ca am derivat prea mult, se poate sa imi faca cineva un rezumat si sa primesc niste raspunsuri concrete va rog frumos?Daca ar fi problema de la baterie(desi nu cred) nu s-ar mai aprinde nimic pe masina, corect? + de asta, am incercat sa ii dau si curent de la alta masina..rezultatul a fost acelasi.Ce am de facut totusi? Sa incerc sa pun un fir direct de pe baterie pe electromotor? In locul firului rosu? Si daca da..cum trebuie facuta asta? Cu contactu pus? Fara?Chiar m-ar ajuta niste raspunsuri si exicatii concrete va rog frumos..sunt in italia cu masina, depind de ea, si la service am putine emotii sa ma duc, din cauza costurilor ridicate...Ce sa mai zic..chiar nu crede nimeni in probleme cu ECU?@rinderinblack_tmUltima data am mers cu masina aprox 50 de km, apoi am oprit masina in parcare..a stat 2-3 zile fara sa o pornesc, oeri dimineata cand am vrut sa o pornesc..exact asta s-a intamplat, nu se intampla nimic...ca si cum ar fi murit intre timp, sau i-a smuls cineva ceva in astea 2-3 zile.

Link spre comentariu

Sa incerc sa-ti raspund.....

Daca ar fi problema de la baterie(desi nu cred) nu s-ar mai aprinde nimic pe masina, corect?

Daca bateria este uzata atunci se aprind martorii in bord dar cand dai la automat se sting (consum de curent prea mare pentru respectivul acumulator).

am incercat sa ii dau si curent de la alta masina..rezultatul a fost acelasi.

Daca ai folosit cabluri din comert (chinezarii ordinare din aluminiu vopsit) atunci e ca si cum nu le-ai avea, eu am reusit o singura data sa pornesc o masina cu astfel de pocnitori de cabluri ieftine si proaste.

 Sa incerc sa pun un fir direct de pe baterie pe electromotor? In locul firului rosu?

Pui cu sau fara contact dar cu schimbatorul la punctul mort.

 

Sti sa verifici continuitatea solenoidului? Sa nu fie el intrerupt......

Link spre comentariu
Vizitator csrcorny

Maine dupa amiaza o sa pot face poza..pana atunci nu am cum ca sunt la lucru!Nu am idee sa verifi continuitatea..un lucru e cert, cu sau fara toate probleme astea la electromotor, masina trebuia sa porneasca impinsa sau nu?

Link spre comentariu

Daca e doar problema la electromotor raspunsul e da cu conditia sa sti cum sa o pornesti.

Dar recomand trasa nu impinsa, atunci cand te imping 2-3 oameni sunt mari sanse sa nu o poti porni (lipsa de viteza, treapta mica in cutia de viteze, lipsa de experienta etc), in schimb daca esti tras de cineva atunci altfel "dai motorul peste cap". Dar, atentie mare si dupa ce o pornesti, sa nu intri in cel din fata ta......

O alta varianta ar fi sa o tractezi pe o sosea in panta si de acolo sa-i dai drumul la vale, cand prinde minim 30km/h (cu aproximatie) incerci o pornire (si aici e cu cu "schepsis" ca trebuie sa te gandesti si cum poti opri masina in siguranta, mai exact trebuie sa calci pedala de frana mai vartos).

Link spre comentariu

Maine dupa amiaza o sa pot face poza..pana atunci nu am cum ca sunt la lucru!Nu am idee sa verifi continuitatea..un lucru e cert, cu sau fara toate probleme astea la electromotor, masina trebuia sa porneasca impinsa sau nu?

 Motoarele cu injectie au un senzor(de turaţie) ... si dacă motorul nu e rotit la o anumita viteză (minimă)...ECU nu deschide injectoarele si nici scînteie la bujii nu o să aveţi...deci dacă doriţi să o împingeţi, trebuie să o faceţi cu niste oameni forţoşi care să poată impinge maşina cum trebuie...plus că trebuie să aveţi si puţină experientă în ”pornitul împins”...vi s-a explicat mai sus cum se face...

Link spre comentariu

Inca din primele posturi ai primit raspunsul.

Intre timp au aparut persoane care doar au complicat problema chiar daca se vede clar ca ei abereaza: exemplu iar cu cablurile - daca sunt cabluri din comert, cand are bateria complet moarta cum se tot zice mai sus, nu are curent destul prin cablurile alea din comert cat sa faca un poc la electromotor ?? de ce complicati situatia doar ca sa va dati destepti ???

 

La electromotor ai 1 sau 2 (al doilea pe surubul cu care este prins electromotorul) fire groase cat degetul, nu te legi de ele. Ele au unul + celalalt - de la baterie.

Apoi ai un fir subtire care duce la bobina (al doilea cilindru, ala mic de pe electromotor). Scoti din viteza pe liber, pui contactul, si verifici cu becul daca are curent pe firul ala cand cineva da la automat ca sa porneasca. Apoi iei un fir si pui un capat la + ul bateriei si celalalt pe electromotor acolo unde intra firul ala subtire. Si vezi ce se intampla

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Doar un electrician va sti ce e de facut. Astea cu calculator sunt destul de tampite. Prea multi senzori si multe protectii pe ele. 

PS- Are alarma? Nu cumva alarma intrerupe si circuitul de comanda al electromotorului? 

Link spre comentariu

trebuie sa ai neaparat 3 fire de la electromotor, 2 groase direct la baterie si unul subtire care merge in contact si de acolo la baterie (unul negru si gros legat la masa electromotorului "vine prins direct in surubul care tine electomotorul de cutie de viteza" si merge neintrerupt pana la borna  - de la baterie  si doua pe acel solenoid unul gros rosu care duce neintrerupt la borna + a bateriei si acuma acel fir rosu" nu neaparat rosu" care trece la baterie dar intrerupt de contact)

in poza asta contactul nu este dus pana in capat adica nu se invarte elctromotorul

Posted Image

iar in aceasta contactul este dus pana in capat si electromotorul trebuie sa se invarta neaparat sau daca  nu, poate fi de vina : electromotorul sau chiar contactul sau nu ai toate cele 3 fire

Posted Image

a da , am uitat

si daca vrei sa verifici electromotorul:

scoti masina din vitezal si iei un fir  si il legil a jumperul ila mic de pe solenoid si il duci la borna + a bateriei (acum mana ta va fi ultima treapata a contactului) si cand vei atinge firul tau din mana cu borna + a bateriei  electromotorul trebuie sa se invarta  contactul nu trebuie sa fie neaparat pus la aceasta verificare

uite aici o poza cum sa pui firul daca nu mai inteles prin cuvinte

Posted Image

Link spre comentariu
Vizitator csrcorny

Cineva care m-a lamurit cu adevarat..al 3-lea fir nu l-am vazut, o sa ma uit maine mai atent..poate e scapat pe undeva, se poate sa fie iesit? Sau sa fie pe undeva pe sub firele alea 2?La mine firele 2 rosu si negru..sunt in sus cum ar venii, se vad imediat ce te uiti la el..o sa ma uit mai atent maine, multumesc frumos pentru rapuns!Da are alarma..dar alarma o am de cel putin 4 ani pe masina...nu cred sa fie alarma de vina..Desi cateodata o mai ia si alarma pe aratura..si cand pornesc motoru, sau il opresc, avariile incep sa functioneze in ritm mult mai alert ca de obicei..asta pana inchid din telecomanda..

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări