Vizitator csrcorny Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Pai tocmai asta e chestia, de asta ma agit atat! Ca nu am bani de asa ceva in momentul de fata, imi pare rau ca nu am facut o poza la electromotor..incerc totusi sa va explic..am un fir rosu care are un papuc in cap..si vine in electromotor..si un fir negru cu un papuc mare, care e prins cu un surub..si ma gandii ca aia e masa.Am pus un fir pe papucu de la firul rosu..si un fir pe papucu ala gros..si se aprinde becu si sta aprins..dar chestia e ca eu alt fir nu mai am acolo..decat astea 2..deci nu inteleg unde trebuia sa pun firele.. Link spre comentariu
Vizitator chintix Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 //begin offtopic Ai scri tu asta sau cealalta personalitate a ta (ceva jandarm daca nu ma insel). Nu de altceva dar se intelege ca de la o varsta incoace te mai lasa memoriile..... //end offtopic, scuzati @suspectu, e corect, pe firul subtire trebuia, si nu e musai un bec, e suficient un voltmetru, plusul pe acel fir si minusul ..... la masa, logic. Jandarm sau nu, am avut placerea sa cunosc unii domni de pe forum. Dumneavostra nu faceti parte dintre ei si va rog sa va abtineti, cand va referiti la o varsta la care dumneavoastra nu ati ajuns! Cine nu si-o doreste, sa nu ajunga la ea! Este si cazul dumneavoastra, cand ma refer la longevitate. Cu speranta ca nu v-am jignit, eu va doresc o pubertate eterna. Poate va masurati cuvintele, dupa ce va saturati sa va iubiti insiva ! Daca ati inteles ceva, eu va doresc toate bune! Link spre comentariu
riderinblack Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Firul rosu cu papuc in cap este cel care comanda solenoidul. Daca pe el aveti tensiune (se aprinde becul) electromotorul are probleme (probabil la perii, sunt uzate si nu se mai inchide circuitul). Dati jos electromotorul, mergeti la un electrician auto (sau chiar dvs daca sunteti indemanatic) si schimbati ori platoul cu perii ori periile (necesita un letcon foarte bun). Pretul pieselor care trebuiesc schimbate este mic, doar manopera nu am idee la cat poate ajunge. Succes! Link spre comentariu
Vizitator csrcorny Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Firul rosu cu papuc in cap este cel care comanda solenoidul. Daca pe el aveti tensiune (se aprinde becul) electromotorul are probleme (probabil la perii, sunt uzate si nu se mai inchide circuitul). Dati jos electromotorul, mergeti la un electrician auto (sau chiar dvs daca sunteti indemanatic) si schimbati ori platoul cu perii ori periile (necesita un letcon foarte bun). Pretul pieselor care trebuiesc schimbate este mic, doar manopera nu am idee la cat poate ajunge. Succes! Inca o chestie..am incercat sa pornesc masina impinsa/trasa de alta masina, nu vrea nici asa..daca electromotorul ar avea probleme..nu ar trebui sa porneasca trasa?eu zic ca da..dar nu zice nimic nimic, e ca si cum ar fi moarta masina asta.Si daca pun un fir de la + bateriei, la solenoid, acolo unde are firul rosu, ce ar trebui sa se intample? sa porneasca motorul? asta in cazul in care contactul ar fii defect..nu? sau ?Dati-mi mai multe detalii va rog.. Link spre comentariu
elmar Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 (editat) Am indicat aiurea in poza aia ...electromotorul are un pin unde se conectează un papuc...acela e comanda electromotorului....si dacă nu aveţi firul ăla conectat...din această cauză nu porneşte maşina! Căutati prin acea zonă trebuie să fie firul cazut pe undeva! Editat Iulie 25, 2015 de elmar Link spre comentariu
suspectu Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Da, cum am sugerat in primul meu post, eu asta as face. As lasa masina pe liber (sa nu ma trezesc ca o impinge electromotorul peste mine) si as incerca cu un fir intre plusul bateriei si firul de excitatie de la bobina. Daca spuneti ca aveti doua fire groase, nu este nici unul dintre ele. E posibil sa vedeti doar plusul de la baterie (fir cat degetul) si minusul (negru, tot cat degetul). Firul de excitatie ar fi al 3-lea in cazul asta, unul mai subtire care duce pe bobina Link spre comentariu
riderinblack Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 (editat) Daca electromotorul este cu probleme atunci masina va porni trasa/impinsa. Dar si aici e o "chichita", la pornire trasa va trebui sa bagati cutia de viteza in treapta a 3 sau a 4, altfel porneste greu. Personal am intalnit soferi care nu stiau cum sa porneasca o masina in acest fel. La intrebarea numarul 2, cu firul pe direct. Avem 2 situatii: a) situatia de fata, cand stim ca pe acel fir avem tensiune. In acest caz nu se intampla nimic; b) situatia cand electromotorul este functional. La aplicarea unei tensiune de 12V pe firul "subtire" al electromotorului se va cupla solenoidul, acesta va "arunca" bendixul pe coroana volantei si va aplica un +12V rotorului electromotorului. Acei 12V vin direct de la baterie si acolo este un consum de muuuuuulti amperi (vezi grosimea firelor!!!). Mai poti incerca sa scurtcircuitezi cele 2 borne din capatul solenoidului, daca vei auzi electromotorul ca se invarte (doar se invarte, nu cupleaza si bendixul! preventiv tii cutia de viteze la punctul mort) atunci poate este intrerupt solenoidul. La electromotoare masa nu o cauta, este chiar carcasa metalica a acestora. Iar intrari nu ai decat 2: un fir gros de 12V (cel care alimenteaza electromotorul si vine direct din baterie) si unul subtire, de comanda (vine plus de la contact - pe pozitia demaror). Editat Iulie 25, 2015 de riderinblack_tm Link spre comentariu
Vizitator chintix Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Bateria este dusa! Are un amperaj minim, incat sa alimenteze electronica masinii. Pe relatia de forta este aproape zero. Va rog sa incercati cu o baterie viabila si sa ne spuneti ce ati "patit"! Cred ca este o varianta cu care m-am intalnit si eu si am purces la schimbarea bateriei. Mentionez ca am si eu un "cazan" care se "hraneste" cu multi bani. Bateria ! Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 E clar ca e situatia cea mai nefavorabila din toate cate pot fi...adica cel ce vrea sa porneasca masina are ceva informatie dar nu suficienta(celelalte ar fi cand tipul e full de informatie si nu mai apeleaza la nimeni,rezolva el tot,iar alt caz ar fi cand habar nu are,e constient de asta si nu se baga).In cazul asta nici singur nu se descurca,dar nici nu-l trage inima sa apeleze la careva de meserie.Pana nu bulesti si altele incercand sa tatonezi cu plus pe ici...colo,eu zic sa te interesezi de un tip care nu se pricepe la ce te pricepi tu,in schimb se pricepe la electicitate auto.Daca mai are si posibilitate sa-ti faca o diagnoza,chiar te-ai scos.Crede-ma e varianta cea mai economicoasa pt tine,afara de cazul cand vrei sa faci scoala pe cadavrul ala de masina.Daca nici trasa nu a pornit,apoi sigur ai ceva probleme in afara de (posibil) acel electromotor. Link spre comentariu
Vizitator csrcorny Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 da..cred ca o sa las specialistii sa-si faca treaba..o sa mai incerc doar cu fir de la baterie..sa vad daca misca electromotorul ceva, si atat.Eu unul nu am vazut decat 2 fire acolo..unu rosu care intra cu un papuc in cap..si unul negru gros care se prinde cu o piulita direct pe carcasa lui..alte fire nu am vazut pe acolo..Daca nu, ce va fi va fi, sper doar sa nu fie foarte scump..desi ma gandesc ca daca problema era din electromotor masina pornea impinsa..dar nu misca nimic.De la contact? Daca ar fii probleme cu contactul nu ar trebui sa porneasca electromotorul atunci cand ii pun firul + de la baterie, in locul unde are el firul rosu cu papuc? Bateria este dusa! Are un amperaj minim, incat sa alimenteze electronica masinii. Pe relatia de forta este aproape zero. Va rog sa incercati cu o baterie viabila si sa ne spuneti ce ati "patit"! Cred ca este o varianta cu care m-am intalnit si eu si am purces la schimbarea bateriei. Mentionez ca am si eu un "cazan" care se "hraneste" cu multi bani. Bateria ! Daca bateria ar fi dusa..ar trebui sa porneasca totusi, sau sa incerce sa porneasca atunci cand e impinsa..dar nu misca NIMIC! Link spre comentariu
elmar Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Păi dacă contactul a rămas cuplat si aţi mers cu masina (cine ştie cât) probabil ca electromotorul şi-a dat obştescul sfârşit! Deci,în acest caz, aveţi doua probleme...contactul si electromotorul! Link spre comentariu
riderinblack Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Rolul bendixului este tocmai ca atunci cand masina a pornit iar proprietarul din nestiinta/greseala/etc tine si electromotorul alimentat. In acel caz electromotorul nu este antrenat de catre motor (pentru ca s-ar invarti cu foaaarte multe ture) ci bendixul functioneaza in gol (ca si un clicket). Daca bateria e "moarta" dar totusi poate da un claxon/aprinde un bec de far atunci poate alimenta atat ecu-ul masinii cat si aprinderea acesteia (in cazul benzinarelor). Si nu am vazut motorizarea: benzina sau diesel? Link spre comentariu
Vizitator csrcorny Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Benzina 1.6..de asta sunt curios de ce nu porneste impinsa:)) Link spre comentariu
suspectu Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 (editat) Daca electromotorul este cu probleme atunci masina va porni trasa/impinsa. Dar si aici e o "chichita", la pornire trasa va trebui sa bagati cutia de viteza in treapta a 3 sau a 4, altfel porneste greu. Personal am intalnit soferi care nu stiau cum sa porneasca o masina in acest fel. La intrebarea numarul 2, cu firul pe direct. Avem 2 situatii: a) situatia de fata, cand stim ca pe acel fir avem tensiune. In acest caz nu se intampla nimic; b) situatia cand electromotorul este functional. La aplicarea unei tensiune de 12V pe firul "subtire" al electromotorului se va cupla solenoidul, acesta va "arunca" bendixul pe coroana volantei si va aplica un +12V rotorului electromotorului. Acei 12V vin direct de la baterie si acolo este un consum de muuuuuulti amperi (vezi grosimea firelor!!!). Mai poti incerca sa scurtcircuitezi cele 2 borne din capatul solenoidului, daca vei auzi electromotorul ca se invarte (doar se invarte, nu cupleaza si bendixul! preventiv tii cutia de viteze la punctul mort) atunci poate este intrerupt solenoidul. La electromotoare masa nu o cauta, este chiar carcasa metalica a acestora. Iar intrari nu ai decat 2: un fir gros de 12V (cel care alimenteaza electromotorul si vine direct din baterie) si unul subtire, de comanda (vine plus de la contact - pe pozitia demaror). Bateria este dusa! Are un amperaj minim, incat sa alimenteze electronica masinii. Pe relatia de forta este aproape zero. Va rog sa incercati cu o baterie viabila si sa ne spuneti ce ati "patit"! Cred ca este o varianta cu care m-am intalnit si eu si am purces la schimbarea bateriei. Mentionez ca am si eu un "cazan" care se "hraneste" cu multi bani. Bateria ! Nu stiu daca voi doi chiar incercati sa il ajutati pe om sau macar aveti idee ce se intampla acolo. Ce legatura are firul lui cu amperii pe care ii consuma electromotorul ? Curentul nu vine prin firul de excitatie. Si in unele cazuri masa este al 3-lea fir pe electromotor, eu am un fir gros de masa cu 3 papuci pe el, unul pe baterie, unul la mijloc care se prinde pe electromotor, si ultimul care se prinde direct pe sasiu Si daca ar fi bateria s-ar auzi un clank si s-ar stinge bordul cand da la automat Si bendix-ul nu functioneaza chiar asa cum ar trebui teoretic. Am schimbat la un opel 3 electromotoare in 3 luni la reprezentanta la ei pana cand dupa insistentele mele au schimbat si contactul si nu s-au mai ars (contact pe care l-am platit). In realitate ramanea cateodata contactul blocat si bubuia electromotorul Editat Iulie 25, 2015 de suspectu Link spre comentariu
elmar Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Rolul bendixului este tocmai ca atunci cand masina a pornit iar proprietarul din nestiinta/greseala/etc tine si electromotorul alimentat. In acel caz electromotorul nu este antrenat de catre motor (pentru ca s-ar invarti cu foaaarte multe ture) ci bendixul functioneaza in gol (ca si un clicket). Daca bateria e "moarta" dar totusi poate da un claxon/aprinde un bec de far atunci poate alimenta atat ecu-ul masinii cat si aprinderea acesteia (in cazul benzinarelor). Si nu am vazut motorizarea: benzina sau diesel? Asa e! ...dar dacă a functionat în gol...o oră ...cred că periile acelui electromotor sunt tocite...de nu mai fac contact! Dar totuşi ar trebui să se audă acel ”clanţ” al starterului(dacă ar fi bun) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum