Vizitator Tiberiu Razvan Robu Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 Salutare tuturor. Va cer si eu niste pareri cu privire la conectarea unui invertor intr-un Ford Tranzit Custom (2015). Eu lucrez la ora actuala in Anglia, intr-un atelier in care se fac dubite pentru interventii si mentenanta, mai exact montam in dubite invertoare 12V la 240V, rafturi pentru scule, banc de lucru, etc. Eu sunt responsabil cu asamblarea instalatiei electrice auxiliare in dubita. Atasez si o schema cu modul in care conectez invertorul. Schema este similara cu cea pe care am primit-o de la inginerul de productie. Intrebarea mea este: Stie cineva de ce de leaga pinul 38, din mufa C3 din bord, la masa atunci cand este pornit invertorul? Mai exact ce rol are? Va rog, daca poate cineva sa=mi explice de ce trebuie legat asa. Multumesc. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 24, 2015 Partajează Postat Iulie 24, 2015 Trebuie privita schema in ansamblu...din cate ai prezentat,releul nu comanda invertorul,acesta fiind cuplat din intrerupator.Inclin sa cred ca acel releu este alimentat odata cu invertorul si prin acel contact al releului se da un minus mai departe pe instalatie,pt cine stie ce scop(de asta era buna o schema in ansamblu).Pana nu se vede o schema generala,e mai greu de precizat scopul acelei legaturi la minus,poate doar cineva care a avut ca defect lipsa acestui minus sa ne lamureasca,daca tu nu ai curaj sa incerci sa vezi ce nu functioneaza cand nu ai acel minus la borna 38. Link spre comentariu
Vizitator Tiberiu Razvan Robu Postat Iulie 24, 2015 Partajează Postat Iulie 24, 2015 Da, intr-adevar, practic nu are legatura cu invertorul doar ca se alimenteaza in acelasi timp. Dar de ce neaparat cu invertorul si nu cu alt consumator?. Am uitat sa mentionez ca acea baterie nu este bateria masinii, ci este o baterie auxiliara, iar intre bateria masinii si cea auxiliara exista un sistem de incarcare divizata ( un simplu releu care leaga cele doua baterii in momentul in care este pus contactul). Legat de schema de ansamblu stie cineva unde o pot gasi? Multumesc pentru raspuns @doru3160 Link spre comentariu
suspectu Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 (editat) La 700w (60A la 12v) ti-ar cam trebui un releu foarte solid acolo in locul switch-ului, nu stiu ce contact folositi voi de 60A avand in vedere ca majoritatea intrerupatoarelor sunt de cativa amperi (sub 10) si releele sunt de 30A. Si ar trebui pusa si o siguranta mare acolo, sau macar un instinctor. Da, consumul ala exista doar daca exista consumatori la iesirea invertorului dar probabil ca inca din prima zi o sa se gaseasca un gigel sa lase consumatori porniti inainte sa alimenteze invertorul Editat Iulie 25, 2015 de suspectu Link spre comentariu
Vizitator Tiberiu Razvan Robu Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Schema am facut-o in paint, am omis intr-adevar cateva detalii pentru a-mi usura munca. O sa revin cu o alta schema dar nu cred ca o sa schimbe datele problemei. Pe mine ma intereseaza ce rol are acel minus pe pinul 38. Invertorul este conectat la baterie printr-un releu de 200 A, nu printr-un simplu switch, dar chiar daca as fi pus in schema acest releu nu cred ca ar fi ajutat prea mult la gasirea raspunsului. Link spre comentariu
gabiz_ro Postat Iulie 25, 2015 Partajează Postat Iulie 25, 2015 Poate e comanda pentru releul intermediar ce pune cele doua baterii in paralel. Ai pus invertorul pe bateria auxiliara,ce este mai mica sau nu face fata consumului.In acel pin 38 poate prezenta masei cupleaza un alt releu sau circuit ce conecteaza impreuna bateria auxiliara si cea principala. Exact comanda de cuplare pentru incarcare a bateriei auxiliare,insa in cazul acesta e folosita pentru cuplarea bateriei principale cu cea auxiliara pentru a furniza puterea necesara. Pentru clarificarea problemei ai nevoie de schema electrica a masinii respective,acolo poti vedea ce face acel pin 38. Link spre comentariu
Vizitator Tiberiu Razvan Robu Postat Iulie 26, 2015 Partajează Postat Iulie 26, 2015 Bateria auxiliara este de 95 de amperi, suficient pentru invertorul de 700W. Sistemul de incarcare divizata, adica acel releu care leaga bateriile, functioneaza doar in momentul in care se pune contactul. Invertorul functioneaza si fara contact pus, deci functioneaza independent de sistemul de incarcare divizata. Maine cand ajung la servici o sa scot din circuit firul pentru acel pin sa vad ce se intampla, ce nu merge fara el, asa cum a spus colegu' @doru3160. Sper sa nu ma prinda ingineru' de productie ca atunci e jale mare , i-am pus prea multe intrebari in ultima vreme si l-am cam suparat aici trebuie sa muncim nu sa gandim Link spre comentariu
Vizitator Tiberiu Razvan Robu Postat Iulie 26, 2015 Partajează Postat Iulie 26, 2015 Revin cu alta schema poate se intelege mai bine Link spre comentariu
Nickman Postat Aprilie 9, 2021 Partajează Postat Aprilie 9, 2021 Poate te ajuta, sa intelegi ce este cu pinul 38. https://cardiagn.com/2012-2020-ford-transit-custom-2-0l-2-2l-electrical-wiring-diagram/ Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 9, 2021 Partajează Postat Aprilie 9, 2021 Nu mai răspundeţi la postări vechi de 6 ani....de atunci o fi luat altă maşină. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum