subsemnatul2012 Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 Salutare ! Intrebarea mea catre dvs : cum stim ce valoare trebuie sa aiba un condensator folosit ptr pornirea unui motor ? Multumesc ! Link spre comentariu
opreaandrei Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 Daca este asincron monofazat atunci depinde in mare parte de ce cuplu de pornire vrei. Ce putere are motorul? La ce e folosit? Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 (editat) Exista formule in functie de cos(fi), valoarea ei fiind de multe ori inscriptionata pe placuta motorului. Dar, daca ne dai mai multe detalii despre motor iti putem recomanda un condensator pentru el. Editat Iulie 23, 2015 de daniel_88 Link spre comentariu
subsemnatul2012 Postat Iulie 23, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 23, 2015 Nu am niciun motor. Vreau sa stiu si eu cum pot afla sau ce metode de calcul sunt,pentru a sti ce condensator anume se potriveste la un motor? Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 (editat) De multe ori trebuie si tatonata valoare condensatorului in jurul valorii date de formule. Teoria ca teoria dar la practica nu prea se pupa. Parerea mea este ca aceste calcule tin mai mult de proiectantii motorului, fiecare avand caracteristici diferite. In timp am inceput sa le stiu cam ce valori cer la anumite puteri si turatii, monofazat sau trifazat. Editat Iulie 23, 2015 de daniel_88 Link spre comentariu
mihaighe Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 (editat) Salutare ! Intrebarea mea catre dvs : cum stim ce valoare trebuie sa aiba un condensator folosit ptr pornirea unui motor ? Multumesc ! Cum stii ce putere are motorul unei masini?----asta e intrebare generica. la fel pentru a sti valoarea trebuie sa sti puterea si tensiunea motrorului,si datele de constructie,turatia . Una e sa pornesti un motor trifazat si alta unul bobinat in monafazat si cu infasurare de pornire. Editat Iulie 23, 2015 de mihaighe Link spre comentariu
subsemnatul2012 Postat Iulie 23, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 23, 2015 Bun! Deci,eu inteleg cam asa din spusele dvs : se citesc datele tehnice de pe placuta motorului. Sa zicem ca fac acest lucru,apoi care este urm pas? Daca e trifazat aplic o anume formula si daca e monofazat ,aplic alta ? Dar care ar fi aceea ? Sau am inteles gresit ? Ms ! Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 Eu ma repet, calculele astea trebuiesc lasate in seama inginerului care a proiectat motorul. (PUNCT) Ca o orientare grosiera poti folosi la trifazat 50-60 microfarazi/kW, si la monofazat 20-40 microfarazi/kW pentru bobina auxiliara; urmaresti functionarea si tatonezi, adaugand sau eliminand cate 5-10 microfarazi. Dar depinde de la motor la motor, turatii, etc. Link spre comentariu
Barbu Andrei Postat Septembrie 4, 2015 Partajează Postat Septembrie 4, 2015 Am si eu o nelamurire cu un motor de polizor. Din el ies 3 fire (negru, albastru si alb). Intre fiecare 2 fire (indiferent intre care masor) am 142 ohmi (masurat cu SMT-ul de pe forum). Nu are nici o placuta de identificare. - daca leg la 220V negru si albastru motorul bazaie puternic si ramane blocat. - daca le las asa si ating cu alb de unul din celelalte, motorul porneste intr-un anumit sens (depinzand de care fir ating). Il las sa mearga vreo 10-15 secunde vad ca iese fum .... il opresc si incerc si un condensaor de vre 3 uF (asta l-am avut la indemana atunci). Nu a pornit nici cu asta. - am incercat sa pun si un condensator de 20uF (nu l-am descarcat dupa ninste teste si m-a muscat ) ) .Nu vroia nici cu asta sa functioneze corect. Mentionez ca motorul, chiar daca incepe sa functioneze, are niste vibratii. Curentul masurat cu un clampmetru este intre 15 si 38A !!! Curentul mai mic daca nu ma insel l-am avut cand am legat condensatorul de 20 uF . Cum as putea sa il fac sa functioneze corect? Link spre comentariu
daniel_88 Postat Septembrie 5, 2015 Partajează Postat Septembrie 5, 2015 Normal era ca, condensatorul sa nu ramana incarcat, si sa te "piste"...el normal trebuia sa se descarce in bobinaj, ceva imi spune ca din momentul in care ti-a iesit fum din el , nu trebuia sa te mai chinui. Chiar daca il porneai in doua faze tot nu trebuia sa iasa fum din el. Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 5, 2015 Partajează Postat Septembrie 5, 2015 De obicei cond de motor sau lămpi de iluminat cu gaz au cîte o rez de descărcare de cîteva sute de kOhmi între terminale, uneori e internă la cele moderne, ptr a nu umbla cineva la terminale. Mă tem că motorul a fost compromis la testele fără cond sau era dinainte bolnav şi de aia nu mai avea montajul corect de pornire. Poate fostul cond s-a străpuns... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum