Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Descuiere usa lift


Blind

Postări Recomandate

Te sfatuiesc sa nu umbli la mecanism.Este competenta iscir-ului autorizarea functionarii lifturilor.Firma care se ocupa de intretinerea lor face reglajele.Mai nou (adica un fel de "upgrade") la lifturile clasice exista` un electromagnet care comanda` deschiderea usii doar atunci cand cabina este in statie/etaj.Riscul este, ca altcineva sa fie ranit/mort dupa un astfel de reglaj.O solutie ar fi sa o ameninti pe respectiva ca,daca se defecteaza liftul sau o vezi umbland la mecanismele lui,depui plangere la politie pentru distrugere de bun comun.Eventual spune-le si celorlalti vecini ce se poate intampla daca se arde becul din cabina,sistemul usii e defect,iar respectivul/a deschide usa si paseste stiind ca e becul ars si cabina la etajul lui/ei (cunosc caz real-cadere in gol de la etajul 7).Asa vei avea si pe alti vecini de partea ta...si cum majoritatea decide...vei avea castig de cauza.La asa ceva,in caz de accident,incepe ancheta si se poate lasa cu ani grei de puscarie,daca firma care intretine liftul demonstreaza ca cineva a umblat la sistemul de deschidere al usii (este si sistem de siguranta in acelasi timp) iar politia il gaseste pe cel care a umblat.Ultima remarca este ca,la modificarea mecanismului usii,se joaca un fel de ruleta ruseasca cu vietile tuturor locatarilor din bloc.

păi nu citişi???

preş...a aia deja s-a jucat la reglajele liftului!!!

 

ar fi un motiv minunat de amendă, cel puţin!!!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Blind

    8

  • q_acdc

    5

  • yo9hrb

    4

  • The Stressmaker

    2

Top autori în acest subiect

Iti recomand sa chemi specialistul. daca vrei totusi sa o faci pe barba ta, si sa iti asumi eventualele riscuri, citeste mai jos.poate ca nu a stricat-o intentionat. sistemul este ceva de genul:cand liftul se opreste o talpa mare care se afla pe laterala cabinei apasa rotita aia de care se tot vorbeste, care in realitate se afla la capatul unei manete ce invarte axul pe care tu il vezi din exterior ca fiind triunghiular.ei, prinderea de ax se face cu un surub. ce iti sugerez, din experienta, sa incerci sa impingi pur si simplu de rotita aia, pentru a mai ajusta putin pozitia ei, in asa fel incat talpa sa o poata actiona.o alta varianta, daca tot il ai pe malacu de frate-tu langa tine, este sa opresti (blochezi) liftul putin mai jos de nivelul etajului si sa deschizi din exterior usa. in felul acesta nu ai cum sa cazi in casa liftului pentru ca practic cabina este la etaj (cu 20 - 40 cm mai jos) iar in felul asta ai acces mai bun la mecanismul de deschidere.Atentie, acolo trec fire de 220V, deci vezi pe ce pui mana, fiindca partile metalice ale liftului sunt u foarte bun punct de masa, ceea ce se poate solda neplacut :axe: .

Link spre comentariu

La un lift defect. 220 poti avea numai in camera masinii, in rest totul este pe 24V. Astea sunt prescriptiile. Si standardele europene zic tot asa.

Link spre comentariu

Uite ca am ajuns la disperare din cauza unei retarde din bloc, care a incuiat usa de la lift de la mine de pe etaj pentru ca fi-sa s-a blocat in lift intre etajul meu

Ceea ce in teleg eu este cum naiba "retarda" a "incuiat" usa de la lift si o gramada de indivizi se chinuie sa gaseasca modalitati de a umbla la nustiu ce mecanism.Descuierea se face in sens invers incuierii.1.Se apeleaza la specialist: "baaa, vino ca nu stiu de ce s-a blocat usa".2. Nu se mai plateste taxa de la lift. (logic)3. vorbesti cu ceilalti vecini de palier, altii decat retarda4. incui si tu usa de la parter de la lift
Link spre comentariu

Hai sa lamurim si problema tensiunii de alimentare a becurilor din lift.Standardele europene or fi zicand ca nu ai voie cu mai mult de 24V la cabina dar sa nu uitam ca lifturile clasice (fara electronica,doar releee) de pe la noi sunt facute inainte de `89.De obicei exista un sistem de doua transformatoare pentru alimentarea becului la 220V in cabina.Unul montat in casa liftului care reduce tensiunea de retea pana la aproximativ 60V iar celalalt montat pe cabina care ridica inapoi tensiunea la 220V (am avut ocazia sa urc pe un lift de persoane -mai mare ce-i drept- si l-am vazut .Comenzile sunt intr-adevar pe tensiune joasa (cred ca 12V la lifturile cu relee,becurile de pe panouri fiind la 12V) dar alimentareaelectromagnetului de deschidere a usii e posibil sa fie pe o tensine mai mare(60V ? ...aia curenteaza :smt003 ).Referitor la rotita aceea de cauciuc nu cred ca apasa pe vre-un microintrerupator din moment ce am vazut lift care functiona cu usa inchisa si rotita in exterior (a fost trantita usa asa de tare incat,in dreptul parghiei,tabla usii s-a deformat).La aceste lifturi o sa vedeti doua gheare care intra in doua decupari in cadrul usii in zona cheii de deschidere a usii.Acelea apasa pe microcontactul de sesizare al usii inchise.Cred ca sistemul mecanic cu talpa nu se mai foloseste din moment ce,la uzura,permitea deschiderea usii (accidentul despre care am scris s-a intamplat inainte de a se adauga electromagnetul de blocare al usii).Ca sa va convingeti,ascultati atunci cand liftul opreste la etaj.Dupa oprirea propriu zisa a cabinei veti mai auzi dupa 0.5 secunde un "clanc".Acela e electromagnetul la care ma refeream.Referitor la faptul ca "deja s-a umblat la reglajele liftului" nu are relevanta daca nu e insotit de o proba,fie chiar si o poza facuta cu un telefon mobil.O idee ar fi sa stai la panda si sa o filmezi in momentul cand blocheaza usa.Daca si vecinii vad filmuletul facut de tine si vor obtine si explicatii la ce s-ar putea intampla daca... s-ar putea sa aveti un presedinte de scara "model" ...sau alt presedinte de scara.Succes la rezolvarea problemei si nu uita ca,la bloc,majoritatea decide,nu presedintele de scara.Sper ca m-am facut inteles.PS:Daca usa liftului are o tija cu o gaura in el atunci mai mult ca sigur a avut un maner.Acel maner inchidea usa complet.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Io zic ca este 220 shi la butoanele de comanda din cabina. Eram in lift cu o surubelnita la mine shi nu aveam ce face decat sa bag surubelnita pe langa un buton din cabina si :echair: .... :d l-am mai curentat si pe unu care era langa mine :snakeman: .

Link spre comentariu

Domne, dooj' de mii de pareri.... :rolleyes: Hai sa clarificam.contactul de pe usha, care face legatura intre cele 2 ploturi din fantele tocului ushii, are rolul de a nu lasa motorul sa mearga daca o usha e deschisa. Nu are legatura cu sistemul de zavorare a ushii.Motzul triunghiular care se vede din exterior este capatul unui ax care in partea cealalta are o parghie cu o rola. Acest ax este ca axul clantzei unei ushi obishnuite, rotirea lui deplaseaza zavorul shi deschide usha. Mai nou vad ca zavorul cilindric e inlocuit cu unul "in pana", ca la clantza ushii, astfel incat usha sa se inchida singura nu sa fie tzinuta deschisa de zavorul cilindric cum se intampla pana acum.Sa revenim.Axul are la capatul dinspre putzul liftului o parghie cu o rola. Aceasta parghie se poate regla pe ax slabind un shurubel de 6 parca. Liftul are o patina actzionata de un electromagnet. Cat timp liftul se afla in mers aceasta patina e retrasa shi nu poate actziona parghia cu rola pt a deschide usha- logic, al'fel atunci cand liftul trece pe la fiecare etaj ar deszavori pt scurt timp usha=> pericol.La oprirea liftului, patina se deplaseaza (electromagnetul ei nu mai e alimentat) shi actzioneraza parghia cu rola deszavorand usha de la palierul respectiv.DACA parghia cu rola este furata sau shurubelul slabit shi rola dereglata, la oprirea cabinei usha nu se deschide pt ca axul nu se roteshte shi zavorul nu se retrage.Solutzia- duci cabina juma' de metru mai sus decat nivelul normal de oprire la palier pt ca sa lucrezi ushor, reglezi parghia apoi faci proba- sa deszavorasca la oprirea la palier dar sa nu deszavorasca la trecerea cabinei in mers (asta s-ar putea intampla daca duci parghia exagerat de mult catre patina). De fapt acest lucru nici nu se poate intampla- actzionarea parghiei cand cabina e in mers (de ex daca cineva din ext da de un triunghi) duce la oprirea cabinei pt ca zavorul are shi un contact electric de sigurantza.Eu am reglat de multe ori, se intampla ca shurubelul sa se slabeasca shi singur, parghia sa se blegeasca shi usha sa nu se mai deschida.Asta faci O DATA; daca vaca persevereaza- reclamatzie. Nu la bloc, ci la polutzie. Dar tu nu potzi sa-i spui verde'n fatza- "Bai f.m.m-tii de vita, daca mai umbli acolo itzi sparg fatzaul!" ??? La o adica, un pumn in rinichi intre 4 ochi face minuni :yawinkle: . Eu insa n-am fost niciodata nevoit sa ajung atat de departe, injuraturile scabroase shi amenintzarile au facut minuni! :smt003

Link spre comentariu

Eheee...ce-a inviat topicul asta. Am rezolvat problema cu liftul din ziua in care am deschis topicul, la cateva ore am "mesterit" la parghia cu rotita care vine in contact cu cabina liftului, ca sa poata deschide usa in pozitia in care cabina este oprita in dreptul etajului. Mai mult nu am modificat, nu era nevoie, nu era de competenta mea.

Aia nu a mai avut tupeu sa mai faca chestia asta inca odata, dupa ce i-am inchis usa de la lift la ea pe etaj si scandalul facut de tata la sedinta de comitet :snakeman:

 

Fac si eu o precizare: Panoul de comanda functioneaza la 24V curent alternativ (deci te poti curenta muuult mai usor decat daca era cc) - cel putin la liftul blocului meu. Becurile sunt sigur pe 12V, am o mostra acasa.

In rest, mihaiachi a descris totul perfect.

Inca o precizare: motorul liftului este trifazat; becul ce lumineaza in cabina liftului poate fi de 24V sau 220V (mai toate au fost modificate pentru 220, avand in vedere ca becuri de 24 cu fasung "normal" nu prea se mai gasesc)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări