vera Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 (editat) Ideea cu motorul de stergator de parbriz este buna. Are cuplu, turatia (se regleaza usor) este o problema (presupunand turatia motorului 4500:20=225 rot/min)-daca este suficient, este OK. Editat Iulie 18, 2015 de vera Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 (editat) turatia motorului 4500 Turatia motorului CC depinde si de tensiunea de alimentare. Editat Iulie 18, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
suspectu Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 (editat) Motorul de stergator nu este folosibil, este mult prea mic (40-50w ?), necesita sursa prea mare, si dupa reductorul de turatie ajunge sa aiba o turatie mult prea mica. Motorul ala de 300w nu este chiar asa de puternic real cum s-ar crede. Cu piatra de polizor mica de 150 poti sa il ti lejer cu mana la pornire. Sistemele de reductie / curele or sa adauge frecare care or sa franeze la oprire. Eu as pune direct motorul pe axul principal printr-o legatura flexibila (bucata de furtun), mici greutati dupa teste in cuva sub faguri, variator pe motor - ca se arde sau nu, nu stiu, eu am folosit variator si pe flex si pe slefuitor orbital mult timp fara nici o problema chiar daca toti au zis ca se arde flex-ul. Vezi storcatoarele alea vechi de la masini de spalat care la fel, accelerau greu si din inertie se si opreau greu fara nici un fel de regulatoare de viteza. Diametrul cuvei era mai mic decat in cazul tau, deci la tine totul o sa fie si mai lin. Eu am fost mereu genul care a lasat teoria de-o parte si daca a functionat practic, e foarte bine. Daca tu consideri ca un motor de stergator e tot ce iti trebuie ai alta optiune la dispozitie, pentru cateva sute de lei poti sa gasesti in bazar bormasini de-alea cu acumulator, ia-o pe cea mai mare dintre ele de 12-24v, alimenteaz-o direct de la sursa de tensiune si are si regulator de turatie pe ea. Editat Iulie 18, 2015 de suspectu Link spre comentariu
suspectu Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 Scuze, nu mai pot sa dau edit. O bormasina la bazar e cateva zeci de lei, nu sute. Am scris gresit Link spre comentariu
vera Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 @miron1947, 4500 rot/min sunt la tensiunea nominala. La alte U, intr-adevar are alte turatii.@suspectu, flexul si bormasina au motoare universale. Ce povestesti tu, despre uscatorul de ALBA LUX, este adevarat, numai ca uiti sa precizezi, ca era vorba de un motor de putere mai mare, asincron, cu spire in scurtcircuit. Link spre comentariu
Vizitator Craiu Ovidiu Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 Cum e un ambreiaj electromagnetic si cat costa? Cam ce model mi-ar trebui? Ce conexiuni necesita? Am un motor de ventilator de raba. Are 38 W si o turatie pe care pot doar sa o apreciez ca fiind mare. Nu cred ca se poate utiliza la asa ceva. Nu are forta destula. Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 (editat) 1)Cum e un ambreiaj electromagnetic si cat costa? 2)Ce conexiuni necesita? 1)http://www.bizoo.ro/firma/electrocuplaje/vanzare/5056285/cuplaj-electromagnetic-ambreiaj-strung-84033-11c1 2)Doua fire pentru alimentare. Dar cu ce va ajuta? Editat Iulie 18, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
suspectu Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 El nu are nevoie de un ambreiaj electromagnetic, ar avea nevoie de ceva cu patinare. Totusi toti propun solutii prea complicate pentru o problema asa de simpla. Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 El nu are nevoie de un ambreiaj electromagnetic, ar avea nevoie de ceva cu patinare. Centrifugal. Link spre comentariu
flomar60 Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 Am vazut undeva, intr-un sat din Dolj,la un apicultor batran, un sistem de antrenare interesant... O roata de bicicleta de spate cuplata mecanic cu baza centrifugei - pe fundul acesteia- roata avand un diametru putin mai mic decat exteriorul cuvei , un motor de masina de spalat cu 2 turatii si , pe axul acestui motor, o fulie mica imbracata in cauciuc care face contact mecanic prin presiune cu cauciucul rotii de bicicleta...motorul era fixat intr-un sistem mecanic care permitea apropierea/departarea fuliei mici a motorului de roata de bicicleta cu o simpla parghie mecanica...existau blocaje mecanice de fixare in cele 2 pozitii apropiat respectiv departat...cu 2 comutatoare electrice - pt. alimentare si schimbat turatie- si cu acel ' ambreiaj ' simplu omul reusea sa porneasca lent centrifuga iar la oprire departa pur si simplu fulia motorului , o bloca in aceasta pozitie si centrifuga se oprea inertial....un sistem simplu si eficient dupa parerea mea... Link spre comentariu
vera Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 Motorul de parbriz are 39W la 4500rot/min. Considerand randamentul reductorului 90% (nu am habar cat este-nu ma pricep la mecanica), din calcule, rezulta la iesirea lui 4500/20=225 rot/min cu un cuplu de 18 ori mai mare (20x0,9=18).Ambreiajul electromagnetic (nu ai nevoie de unul de strung, care este scump si depaseste cerintele tale) il poti face si tu. Este format dintr-un electromagnet (pe axul motor), care atrage o armatura (pe axul pus in miscare) cu o forta proportionala cu curentul care il parcurge (la curent mic de alimentare, apare patinarea). Link spre comentariu
Vizitator Craiu Ovidiu Postat Noiembrie 16, 2015 Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 1)http://www.emil.matei.ro/img/vp2.png Aceasta schema functioneaza pentru specificatiile oricarui motor sau trebuie adaptata in functie de motor? Link spre comentariu
QQme Postat Noiembrie 17, 2015 Partajează Postat Noiembrie 17, 2015 (editat) Am construit asa ceva ,in doua variante:1-motor electrovent. auto 12v 150-200W ,fulii rap.1/6 ,alim .PWM si acumulat. auto ...2- mas. de gaurit 500W cuplaj roti. dint. rap 1/2 si regl. turatie cu triac,tambur cu 6-8 rame.3- nu sunt apicultor,colaborati cu cineva care este in domeniu. Editat Noiembrie 17, 2015 de QQme Link spre comentariu
Vizitator Craiu Ovidiu Postat Ianuarie 21, 2016 Partajează Postat Ianuarie 21, 2016 Am un motor de ventilator auto (motor DC) de specificatii 12V, 38W. Rotatiile nu am vazut sa fie trecute. Credeti ca ar avea putere sa imi invarta centrifuga? Link spre comentariu
QQme Postat Ianuarie 22, 2016 Partajează Postat Ianuarie 22, 2016 (editat) Nu e o putere prea mica,cautati electr.de racire rad. de la microbuz VW sau similare(diesel) sa consume 10-15 A cu elicea montata. Editat Ianuarie 22, 2016 de QQme Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum