Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

realizare segmenti motor 2t


philiprobz

Postări Recomandate

  Recent, am segmentat un motor 2t cu un segment facut in atelierul meu . Executia propriu-zisa nu am gasit-o ca fiind foarte dificila, a trebuit ceva rabdare si multe masuratori . In ceea ce priveste materialul folosit am unele nedumeriri. Am avut un soi de fulie de pe la o masina de cusut mai veche din care am confectionat pe strung segmentul. Parea a fi de calitate fonta respectiva ceva mai densa in structura fata de de o fulie obisnuita de alternator din care am luat un "span" de proba  doar ca sa vad daca exista o diferenta. Pe siteul unde am gasit un tutorial in legatura cu acest subiect se arata ca nu e nevoie de un tratament termic pt ca oricum in regim home made nu prea ai ce tratament sa faci la fonta. In afara de incalzirea la rosu a segmentului pentru a ramane la forma dorita si racirea in aer nu se specifica nimic . Segmentul a fost montat pe piston, motorul functioneaza cu o vizibila crestere de putere dar nu sunt pe deplin lamurit daca am procedat corect. In urma cu ceva timp am discutat intamplator la telefon cu un membru al acestui forum, pe care din pacate nu mi-l amintesc, despre un cu totul alt subiect si care  mi-a spus ca face segmenti pe strungul lui. La momentul ala nu am dat importanta acestu lucru iar acum tare as fi vrut sa stiu mai multe lucruri despre cum se fac segmentii. As fi bucuros sa aflu cat mai multe lucruri despre acest subiect si mai ales despre materialele pretabile unor astfel de lucrari. Asadar celor  care stiu cate ceva sau au realizat ei insisi astfel de piese le adresez rugamintea sa posteze. Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • philiprobz

    5

  • Florin berdila

    3

  • validae

    2

  • Ion_Bumbu

    2

Incalzirea la rosu si racirea in aer, este deja un tratament termic. Tratamentul poate fi mult mai eficace, daca aerul este ventilat cu un anumit debit in zona de racire. Segmentii se fabrica de regula pe masini speciale de strunjit oval. In ceea ce priveste fabricarea segmentilor pentru motoarele termice, ei se fac de obicei din fonta grafitata, pentru a reduce frecarile cu cilindrul motor. In rest exista o bogata documentatie bibliografica in domeniu, pe care o poti gasi inclusiv pe Internet.

Link spre comentariu

Pe vremuri am vazut modul de confectionare a segmentlor pentru motoare diesel de tractor

Se prelucrau pe strung dintr`o teava de fonta, in fapt era un prefabricat dedicat pentru confectionarea segmentilor.

Ruperea se facea cu o dalta pe o placa dreapta de otel.

Formarea lor insa sra realizata intr`un fel de cilindru cu un pin de otel cu ajutorul caruia se crea deschiderea segmentului.

Stiu ca se folosea acel "cuptoras" sau cum se va fi chemat deoarece incalzirea in aer

liber ducea la formarea zgurei si arderea suprafetei segmentului.

Acel cilindru era inchis si in el se turna ceva praf peste segmenti, era negru si posibil sa fi fost un amestec cu praf de mangal.

Din pacate mai multe amanunte nu mai tin minte.

Racirea se facea in curent de aer a intregului cuptoras.

Dupa asta urma slefirea lor pe o suprafata metalica cu pasta abraziva si aducerea lor la grosime.

 

 

 

Grig

Link spre comentariu

Cum spuneam, realizarea propriu zisa a segemntului, inclusiv " cracanarea " lui si ramanerea in acea pozitie  nu ridica probleme si sunt multumit de cum mi-a iesit primul segment pe care de altfel l-am si montat pe piston. Doar alegerea materialului mai corect gasirea materialului potrivit. Sa comand fonta grafitata sub forma de teva sau bara de 55-60  mm  e aproape imposibil pt ca turnatoriile nu lucreaza la nivel en-detail, deja m-am interesat de acest lucru. Intre timp constat ca motocicleta scoate fum din ce in ce mai mult si are pierderi de putere semn ca segemntul facut de mine deja "e pe evacuare" cum spun motociclistii.  Am gasit in schimb, in comert, segemnti la cota dorita de mine dar ceva mai grosi . Va trebui sa gesesc o metoda de subtiere de la 1,5 mm la 1 mm a acelor segmenti.     

Link spre comentariu

Segmentii se confectionau pe vremuri din cilindru de pompa "canadiana" utilizata in extractia petrolului (cap de pompare sonda), fonta respectiva era fonta nodulara.

 

Cu stima

Barbu Paul

Link spre comentariu

Am mai auzit despre aceasta pompa canadiana si de calitatea fontei din care este facuta. Nu stiu cum arata insa. Sa vad poate gasesc in talciocul de duminica dar la cat de borfasi sunt unii vanzatori daca ii intreb eu s-ar putea sa-mi spuna ce vreu eu sa aud...

Link spre comentariu

dar la cat de borfasi sunt unii vanzatori daca ii intreb eu s-ar putea sa-mi spuna ce vreu eu sa aud...

Da asa este,eu am intrebat unul daca are bara bronz si el a zis da si se chinuia sa-mi bage pe gat o bara de alama pe post de bronz fosforos.

Editat de mihaighe
Link spre comentariu

Revin cu o concluzie il legatura cu acest subiect. Nu este recomandata alegerea asa la ochi a materialului pt confectionarea segmentilor. Dovada este aceea ca zilele trecute segmentul facut de mine a zburat direct pe evacuare iar pistonul s-a sifonat. Paradoxal am gasit segmenti la cota de care aveam nevoie la preturi decente abia dupa ce s-a intamplat necazul. Inca o lectie invatata. Ciudat totusi, ca am mers cca 2 sapt  cu acel  segment si a functionat foarte bine.       

Link spre comentariu

... Nu este recomandata alegerea asa la ochi a materialului pt confectionarea segmentilor...       

Evident ca nu. segmentii trebuie sa aibe proprietati foarte bune de alunecare pe suprafata din otel, sau din fonta tratata termic a cilindrului. Datorita faptului ca in plus trebuie sa reziste fara sa se gripeze sau sa isi piarda elasticitatea la temperaturile mari de cateva sute de grade din cilindru, nu s-a putut adopta o constructie din bronz pentru segmenti. Fonta cu grafit nodular, este ok. Fulia de masina de cusut pe care ai folosit-o nu putea fi decat dintr-o fonta cenusie pentru productia de serie mare a unor organe fara cerinte speciale. In orice caz, ai parcurs o experienta, din care rezulta ca butada tipic romaneasca "merge si asa" nu este valabila. Invata din ea si nu mai repeta asemenea experiente. Atunci cand este vorba despre motorul tau pe doua roti, consecintele ar putea fi mai grave decat simpla rejectie a segmentului pe galeria de evacuare.

Link spre comentariu

Nu ne spui si noua despre ce motor este vorba? 

Aprilia etx 125 cc motor rotax power valve. Un piston nou e pe drum, din fericire cilindrul nu a fost afectat.

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

Tatal meu povestea ca in tinerete (anii 70`) cand nu se gasea mai nimica, confectionau segementi din teava de fonta de canalizare. Sunt destul de rezistente , probabil nu aveau destul grafit in ele dar functionau mult si bine...

Link spre comentariu
  • 7 ani mai târziu...
  • 9 luni mai târziu...

Salutare   domnilor vreau sa bag segmenti pe piston la un tractor u 650M dar ma cam tai la degete când sai bag pe  piston ' și am și rupt doi '''cum as putea sai desfac segmenti sai pun pe piston fără sa ma tai în ei un dispozitiv home made ceva care sai deschid ușor  va rog mult 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări