Marius Rotundu Postat Iulie 17, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2015 (editat) Numai un idiot poate spune ca EL34 este un tub pt lăutari,orice tub are o amprenta sonoră,deci "cinta" în felul sau.Cumpara ce EL34 dorești,mai puțin JJ,nu te crampona pe o anumita marca,un amp nu suna doar din finale,sunt multe variabile,inima fiind traful de ieșire,la indicația dl Valderama ai ales bine Hammond,eu tot Hammond recomandam.Nu te mai stresa cu tot felul de tâmpenii scrise pe net,altfel nu o sa mai dormi noaptea și o sa cauți acul în carul cu fin,pina acum ești pe drumul cel bun,după mine o sa ai un amp de top.Ar fi bine sa pui mana pe ceva EF86 nos,dar noi,nu recuperate.EF 86 care se fabrică azi,doar de rusi,sunt pe matrita de 6J32P,e buna și aceasta dar mai buna este EF86,pentru rezultate și mai bune poți înlocui EF86 cu EF804, 804S,EF806,806S,astea sunt din liga suprema.Chiar locuiești în SUA?Dacă da,cauta 12AX7 nos,se găsesc acolo,12AX7=ECC83Americanii folosesc în amplificatoarele cu tuburi în special 6L6, în cele audio sau de instrument,de ce? Au și ei o pentoda similara cu EL34,6CA7 are indicativul,din păcate nu este un tub reușit, asa ca s-au axat pe 6L6,unde sunt regi,asta nu înseamnă că soundul de 6L6 versus EL34 este mai bun,ma repet, fiecare tub are soundul propriu,este foarte subiectiv,depinde de preferință fiecăruia.Pentru reglarea volumului sa pui un pot dublu ALPS. Nu locuiesc in SUA doar lucrez pt o firma americana, este si motivul pt care nu voi putea sa termin ampliful decat in Noiembrie, atunci vin acasa . Mi-ati ridicat o piatra de pe inima cu "lampa lautarului", de fapt ma gandeam si eu ca lumea e plictisita si vorbeste mult si degeaba dar din cauza ca nu am mai lucrat cu asa ceva .... iti strecoara indoieli in suflet . O sa caut EF86 NOS (apropo abia de curand am aflat ca inseamna New Old Stock, am tocit google-ul pana am gasit semnificatia) si 12AX7, multumesc de sfat. Pt volum am in plan o intreaga inginerie: am gasit o telecomanda foarte slim aici, care se foloseste la ceva leduri rgb, schimba niste secvente, ideea este ca vreau sa o decodez si sa o implementez pe un modul de remote, care imi va face stand-by -ul, va comanda potentiometrele astea: http://www.ebay.com/itm/400636184393 , modulul de intrare, care il voi construi cu relee si protectia filamentelor si anozilor la pornire (incarcare / incalzire lenta). Probabil voi alege batranul si clasicul PIC16F877 pt acest job. Domnule Victor, am inteles si eu acum la ce se referea D-nul Viobio, indirect si prin postul dvs, lampa "canta" dar este acordata de circuitele aferente, favorizeaza anumite frecvente care trebuie sa puna in valoare instumentul lautarului, ajuta la "contrastul" orchestrei. Asta se schimba in functie de schema abordata, in cazul meu, un amplif Hi-Fi abordeaza o cu totul alta gama de frecvente . Am inteles bine? Editat Iulie 17, 2015 de Marius Rotundu Link spre comentariu
zal Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 (editat) Sînt foarte acrii strugurii... Tot ptr cei corecţi, aia a fost epoca de aur a Dynacord-ului, EL34 fiind cea mai modernă şi versatilă atunci. Nu trebuie excluse nici ''patriotismele'' locale, fiecare produce cu ce se simte mai cocoşel. Azi cînd producătorii sînt cosmopoliţi, a dispărut tendinţa asta, contrazicînd multe legende de pe net. ...................... Ptr Marius Rotundu: am un singur amplif cu trafo Hammond, restul sînt manufacturate de maeştrii naţionali, dar am ascultat mai multe amplifuri cu astfel de trafo şi firma nu minte în caracteristici, produceau trafo pe vremea cînd la ei în sat nu exista electricitate, acum peste un secol. În cîteva cuvinte, orice lămpi s-ar fi folosit, înaltele şi joasele se aud bine, materialele şi experienţa se simt, iar preţurile sînt mici. ............... Familia ECC83/12AX7 e mare, are zeci de variante şi indicative. Mulţi le caută pe cele militare sau ptr aplicaţii speciale, de viaţă lungă. O frică permanentă a lămparilor e uzura lămpilor obişnuite. EF86 cele mai răspîndite pe la noi au fost cele ale concernului RFT din fosta RDG, urmate de Tesla şi Tungsram, cu precizarea că RFT a produs şi ptr aceştia cînd erau în crize. Editat Iulie 17, 2015 de zal Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 (editat) Dynacord este o firma care produce scule pt aplicații pro,scule de calitate,cum lăutarul avea și are bani,cumpără și folosește ce este mai bun.De unde pina unde afirmația ca Dynacord este o marca lăutărească, ce are sula cu prefectura.În Europa 90% din amplificatoarele de putere cu tuburi au fost cu EL34,cele de peste 40w.Americanii au folosit 6L6,am spus de ce.În Europa bătaia este intre Dynacord și Yamaha,ca branduri pro. Editat Iulie 19, 2015 de mișa Link spre comentariu
Marius Rotundu Postat Iulie 17, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2015 12AX7 GE sau Sylvania sunt ok? NOS ma refer 60$ perechea. http://www.audiotubes.com/12ax7.htm#12ax7 list Link spre comentariu
300B SE Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 Ma scuzati intreb si eu: 6p3s in ce categorie intra? Link spre comentariu
hpavictor Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 E o tetroda de putere medie din aceeasi familie cu 6P3S-E , 6L6 si 5881 , sau variantele lor constructive avand sufix diferit . Exista date de catalog pentru fiecare ... Link spre comentariu
sebi_c Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 (editat) Dynacord este o firma ce a produs si produce echipamente dedicate pentru lautari , despre notorietatea acestei firme te poti informa la absolut orice lautar . In epoca lampilor , Dynacord a produs amplificatoare DOAR cu lampi finale EL34 . Aceasta precizare am facut-o in mod expres pentru a fi corecti si cinstiti , chiar daca se supara anumiti colegi de forum . Realitatea poate fi dureroasa pentru unii ... Ai o problema!? EL34 e o lampa ca oricare lampa, destinata pt audio, dar nu numai! Se poate folosi si in RF pe US. Altfel, GU50 s-a folosit si la CFR de ex., dar asta nu inseamna ca e CFR-ista. Mie chiar imi place aceasta lampa! Are caracteristici dntre cele mai apropiate de pentoda, castig mare si robusta. E o diferenta vizibila fata de tetrodele cu fascicol dirijat privind caracteristicile. Mie-mi plac si tetrodele astea, in special am fost surprins de 6P1P! De ce m-ar deranja realitatea ta dureroasa? Ma scuzati intreb si eu: 6p3s in ce categorie intra? E foarte buna, in special cele fara „E”! Fiecare lampa cu specificul ei. Un amplificator bine proiectat si corect executat e o placere sa-l asculti! Pe mine nu ma intereseaza ce lampa foloseste, important e sa fie amplificator, nu instrument! Dar sa nu poluam subiectul in discutie! Sa urmarim cum decurg lucrurile. PS: Mie mi-au placut transformatoarele Plitron! Am cunoscut si niste utilizatori. Cand am fost in US, chiar am vrut sa-mi cumpar, dar nefiind asa de entuziasmat de lampi (in AF) pe vremea aia am tot lasat pe data viitoare. Editat Iulie 17, 2015 de sebi_c 1 Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 Marius dacă vrei alte detalii o poți face pe mp,aici nu ma mai bag,a început mistocareala.Metropowe faci pe....parcă e prima oara cind se vorbește de tuburi. E o tetroda de putere medie din aceeasi familie cu 6P3S-E , 6L6 si 5881 , sau variantele lor constructive avand sufix diferit .Exista date de catalog pentru fiecare ...Ai luacrat la Menadi, dacă o asemenea putere a ajuns la lautari inseamna ca sunt amplificatoare lăutărești?Nu vezi ca scrii fără logica,năravul și unele boli nu se pot trata. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 (editat) Am lucrat câteva montaje cu EL34 fabricate în China fără să întâmpin probleme de ton/timbru ,nu am întâlnit "medii stridente" fabricate/cauzate/adăugate de tubul final EL4 în raport cu alte tuburi finale din aceeaşi categorie. Pot asigura auditoriu că amplificatorul Mullard(în discuţie) echipat cu tuburi finale EL34 chinezeşti sau de altă fabricaţie NU produce medii stridente. Aşa cum precizăm pe forum se pot spune multe...uneori se îndrugă verzi și uscate. Editat Iulie 17, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
THOMAS Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 EL34 este o lampa excelenta,ca de altfel si 6L6,@ Marius Rotundu,mergeti mai departe cu proiectul dv. a fost alegerea dv.,schema este excelenta si testata in mii de exemplare,daca o sa va placa sau nu,nu puteti sti decat daca o veti realiza,parerile noastre tin numai de gustul fiecaruia,personal am afirmat de multe ori ca pentru mine EL34 este regina... Succes si... Link spre comentariu
Marius Rotundu Postat Iulie 17, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2015 Va multumesc pentru comentarii, ca regula generala, o experianta, buna sau rea este mai avantajoasa decat nici o experienta, pentru ca se invata ceva din ea si tot la modul general o discutie este constructiva atat timp cat nu este de genul "a mea e mai mare ca a ta". In nici un caz nu ma voi opri din constructia acestui amplificator, am mare incredere in d-nul Valderama, Viobio, Sebi_c parerea domniilor voastre conteaza, pentru ca dupa cum am mai precizat desi nu am multe posturi la activ, sunt de multisor pe forum si am citit fiecare pagina din topicurile facute "ca sa ai ce invata" de exemplu "Detalii transformatoare de iesire" cu toate ca are 60+ pagini, sau "simulari scheme cu tuburi electronice" care are 100+ pagini si repet se vede cine isi aduce contributia / experienta in a ajuta oameni ca mine. Faptul ca esti electronist paleste in fata experientei de o viata a domniilor voastre, iar talentul si daruirea nu ar trebui "irosite inutil" cu "discutii inutile" mai degraba la "bodega" isi au locul astfel de posturi. Domnule Olimpiu am citit unul dintre posturile dvs unde sustineati EL34 este "regina" daca nu ma inseala memoria chiar la "simulari scheme cu tuburi electronice", topic creeat chiar de dvs. din nefericire multe dintre link-uri chiar si catre pagini referitoare la elforum nu fuctioneaza si din sintaxa folosita in codarea link-ului as zice ca un update al forumului a fost facut fara sa tina seama de compatibilitati cu vechile posturi si multa informatie valoroasa s-a pierdut. Acestea fiind spuse acest topic deschis de mine a fost initial dus doar pe PM cu d-nul Valderama si l-am facut public in ideea ca si altii ca mine care nu au lucrat cu lampi dar isi doresc sa incerce vor invata / beneficia in vreun fel de informatia postata aici. Link spre comentariu
hpavictor Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 Pe sfaturile userilor @Valderama si @Lăzăroiu vă puteți baza 100% , pentru restul nu bag mâna-n foc pentru același procent ... Spor la treabă ! Link spre comentariu
Marius Rotundu Postat Iulie 17, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2015 Va multumesc domnule Victor pentru sfat am si eu unul pentru dvs "Non multa, sed multum". Sa pastram cat mai curat topicul va rog. Link spre comentariu
THOMAS Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 (editat) O isorie credibila si la obiect referitoare la EL34,sper sa fie interesant si sa lamureasca cateva controverse: "Le brevet de la pentode fut déposé en 1929 par Philips avec le tube B443, suivi des C443, E443 ancêtres de la AL1 (1935).Afin de contourner le brevet et de pouvoir éluder les droits de propriété, la société EMI mit au point en 1933 le concept de tétrode à faisceaux dirigés - Beam tetrode - sur base de la tétrode simple, ce qui se concrétisera par le lancement de la 6L6 par RCA en 1936.La pentode EL34 a été développée en 1949 par Philips et lancée en 1950 pour tenter d’enrayer la progression de la 6L6 américaine sur le marché européen.La EL34 reprenait les caractéristiques électriques de la EL60 qui fut un échec commercial.La EL60 fut développée par Philips en 1946 sur base de la EL12 lancée par Telefunken en Allemagne en ces temps troublés de 1938.Dès 1954 la EL34 était fabriquée par les plus grandes marques: Philips, Amperex, Mullard, Tungsram, Lorenz, Telefunken, ITT, Siemens, Valvo, et commercialisée aux Etats-Unis par National sous l’appellation 6CA7.Il était donc de bonne guerre (commerciale) que les européens récupèrent une partie du marché des tubes audio de puissance.La EL34 est fabriquée aujourd’hui par Sovtek, Elektronska Industrija (EI), JJ Electronic, Svetlana et Shuguang.La KT77 est une tétrode à faisceaux dirigés - Beam tetrode - lancée au Royaume-Uni par M-OV (Marconi Osram Valve) à la fin des années 1950 et commercialisée par GEC (General Electric Company).KT pour ‘’Kinkless Tetrode’’ : Kink en anglais se traduit par : nœud, boucle, tortillement ou faux pli.Le ‘’kink’’ c’est la discontinuïté présente au départ de la courbe tension-courant d’anode de la tétrode simple et qui se traduit par une résistance négative et son risque d’instabilité associé.Associé à un circuit L-C, ce phénomène était d’ailleurs utilisé intentionnellement pour produire des oscillateurs radio fréquences. Cette instabilité fut constatée lors de la mise au point de la tétrode par Siemens en Allemagne en ces temps (déjà) troublés de 1916 …La ‘’Kinkless Tetrode’’ est la tétrode sans ‘’kink’’ car elle a éliminé cette caractéristique inutilisable en audio.Néanmoins, si on regarde de près le départ de la courbe des tétrodes à faisceaux dirigés, on constatera qu’il demeure une trace de ce phénomène.Les caractéristiques de la KT77 sont très similaires aux caractéristiques de la EL34. Elle est aujourd’hui fabriquée par Genalex (Russie)." Si o concluzie comparativa referitoare la un amplificator cu EL34 sau cu KT77: "Conclusion Le choix des tubes est laissé à l’appréciation de chacun. Nous avons la perception – très discutable, il faut en convenir – que la EL34 est plus brillante et convient mieux aux amateurs de jazz ou de musique moderne. La KT77 semble pour sa part avoir la faveur des amateurs de musique classique ou vocale encore que ces différences soient assez ténues. Pour les deux types de tubes, la plage grave est rendue sans traînage et l’aigu avec une excellente précision et sans agressivité." Discutii de genul celor de mai sus vad ca se poarta si la "case mai mari " Editat Iulie 17, 2015 de LMOlimpiu Link spre comentariu
Patefon Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 Va salut, Mult succes in realizarea amplificatorului. As dori sa comentez putin la schema propusa. In principiu cele doua triode lucreaza diferit. Prima trioda lucreaza cu catodul la masa iar cea de a doua lucreaza cu grila la masa. Chiar daca cele doua triode sunt identice ele vor functiona diferit. Pe vremea cand a aparut schema asta nu era un impediment foarte mare. Cum dumneavoastra nu faceti un produs comercial unde costurile au prioritate in fata solutiei tehnice v-as sugera sa revedeti varianta propusa de domnul Lazaroiu (LMOlimpiu) care "vindeca" acea boala a copilariei cu o sursa de curent. O alta solutie este calcularea cu multa atentie a sarcinilor din anodurile celor doua lampi astfel incat sa aveti o simetrie cat mai buna. Un astfel de exemplu se poate vedea pe schema de la amplificatorul Leak TL21+ Toate bune! P.S. Daca tot sunteti peste ocean ati putea gasi mai usor cartea "Valve Amplifiers Third Edition" scrisa de Morgan Jones unde este calculata abaterea de simetrie (parca undeva la 5 - 6%) si cum se corecteaza. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum