OmuGabi Postat Mai 22, 2011 Partajează Postat Mai 22, 2011 Eu merg pe 220V monofazat, reteaua casnica ca sa zic asa.Dar folosesc un autotransformator baban (sarma de fi 2.5) care-mi ridica tensiunea de la 220 la 380V, apoi cu aceasta tensiune alimentez un rotary phase converter de 7.5KW, care-mi scoate o tensiune pseudo-trifazata cu care alimentez partea de forta a strungului. Separat a trebuit sa mai trag o linie de 220V monofazata, care-mi alimenteaza transformatorul de comanda contactori, lampa lumina. Strungul in mod normal se alimenteaza la 380 trifazat stea, cu punct de nul si dintr-o faza si punctul de nul(220V) se alimenta acel transformator de comanda.Problema este ca uleiul este destul de vascos, si cand este frig afara, mai trebuie sa pun un condensator de 220 microfarazi temporar pe 2 din bornele contactorului de forta , asta pana ajunge motorul in turatia normala, dupa aceea-l scot din circuit. Din cate am vazut motorul este legat in circuit in format stea, asta inseamna 380V intre faze, daca s-ar lega in mod triunghi ai putea sa folosesti 220V si sa scoti din ecuatie autotransformatorul dar nu stiu daca contactorul suporta curentul absorbit de motor, dar vei avea nevoie in continuare de acel rotary phase converter, sau un convertizor static de frecventa care sa suporte curentul absorbit. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 22, 2011 Partajează Postat Mai 22, 2011 sau un convertizor static de frecventa care sa suporte curentul absorbit.Din ce am gasit pe net nu se fac convertizoare monofazate cu intrare de 1x220 si esire 3x220v decat pana la 2,2 kw maxim.Cred ca ar trebui sa incerci pornirea cu condensator dupa ce spune aici:http://www.volta-electricite.info/articles.php?lng=fr&pg=2000sau mai citeste aici:http://elforum.info/viewtopic.php?f=198&t=58855. Link spre comentariu
bcristian Postat Mai 23, 2011 Partajează Postat Mai 23, 2011 Am incercat eu sa-l folosesc cu motorul original (3x380V stea) la 220V mono cu condensatori si un rotary phsae converter de 5.5KW si nu a mers - adica pana la urma s-a ars o faza a motorului. Bine, ca motorul ala mai fusese rebobinat si nu prea grozav, dar oricum problema ramane pornirea la rece. Dupa ce s-a ars motorul cu care l-am luat am cumparat un motor de 2.2KW monofazat (a costat vreo 600 ron) si merg cu el. Intre timp mi-am tras si trifazic, dar nu am mai schimbat motorul. Chiar si asa insa, la rece porneste foarte greu - iarna nu il pot porni decat daca desfac capacul de sus si pun putina motorina pe arbori, sa mai subtieze uleiul pana porneste. La temperaturile de acum nu sunt probleme, ajunge in regim normal in cateva secunde. Link spre comentariu
en Postat Mai 24, 2011 Partajează Postat Mai 24, 2011 O informatie utila pentru cei care detin strungul SN 320. 1-Am constatat ca la trecerea in treptele de turatie mai mari aparea un zgomot metalic care parca "spunea" ca ungerea nu este cea optima. La demontarea capacului de sus, am vazut ca cele trei pinioane de pe arborele universalului, au deasupra lor un distribuitor de ulei(o tabla in forma de U) prevazut cu trei gauri prin care uleiul curge liber pe cele trei pinioane.Doua din aceste gauri erau date aiurea si uleiul curgea pe arbore. Am dat alte gauri, le-am obturat pe cele neconforme.Acum, la turatii mari, strungul "toarce" frumos. 2-Lagarul barei de avans din stanga, nu este inchis; asa ca uleiul se pierde rapid. Am pus un dop de plastic pe care l-am gaurit si prin care se poate face un gresaj eficient.Si acum o intrebare: pe caruciorul mobil sunt multe gresoare dispuse pe sania transversala si longitudinala. Ce dispozitiv de gresare folositi pentru aceste gresoare?Se gaseste in comert acest tip de dispozitiv de gresare sau trebuie inclus la capitolul "Bricolage"? Am incercat cu o seringa dar rezultatele nu sunt prea grozave.Am un gresor, dar este pentru vaselina si constructia capului de gresate este pentru gresoare de alt tip. Link spre comentariu
radu cnc Postat Mai 24, 2011 Partajează Postat Mai 24, 2011 Salut,Exista in comert pompe speciale construite pentru gresare, se numesc pompe tecalemit.Seamana cu o pompa de masina putin mai groasa in care se baga un cartus cu vaselina(se gaseste in comert de cumparat), si are in lateral o pargie. Pompa la iesire are o teava sau furtun si un cap special care se mufeaza prin impingere fortata pe gresor.Am descris pompa cu parghie dar mai exista un sistem mult mai mic care are principiul unei seringi.Pompele fara pargie sunt de diverse dimensiuni de la marimea cea mai mica pe care o tii in palma, pana la marimea de 30-40cm, iar la aceste tipuri de pompe gresoare vaselina se introduce manual de catre utilizator. Link spre comentariu
en Postat Mai 24, 2011 Partajează Postat Mai 24, 2011 Salut!Da, acest tecalimit il am in "inventar", primul din imaginile postate de tine. Am cautat pe net, dar nu am gasit ceva convenabil. E posibil sa nu fi cautat eu acolo unde trebuie.Daca nu gasesc in comert un tecalimit special pentru aceste gresoare plate, am sa-l adaptez pe cel pentru vaselina, pe care si asa nu-l folosesc.Principiul este acelasi, sper sa mearga. Cel mai important este capul de gresare; la impingerea uleiului de catre pompa tecalimitului, se creaza o oaresce presiune, de care trebuie tinut cont. Link spre comentariu
radu cnc Postat Mai 24, 2011 Partajează Postat Mai 24, 2011 Salut,Aceste pompe au mai multe tipuri de capete care se pot schimba in functie de tipul de gresor existent in aplicatie.De obicei la strunguri exista daca nu ma insel o varietate aparte, un tip de gresoare cu o bila mai mare si arc sub ea si se tine bila apasata cu un obiect ascutit ca sa se deschida orificiul in care se picura ulei.Cu stima. Link spre comentariu
Adierea Postat Iunie 5, 2011 Partajează Postat Iunie 5, 2011 Niprele de gresare sant pentru vasilina nu pentru ulei .Daca tot ai pompa de gresare schimba capul pompei cu unu adegvat ,daca nu ai fal la strung ,bila este deschisa de presiunea vasilinei care ese din pompa ,capul pompei trebue tinut presat pe gresor si trebue sa fie prevazut cu o garnitura de cauciuc ,pentru o buna etansare . Link spre comentariu
radu cnc Postat Iunie 6, 2011 Partajează Postat Iunie 6, 2011 Salut,Niplurile sunt intradevar pentru vazelina si am toate tipurile de capete la pompa mea gresoare dar cum am mai spus la strung eu am vazut o varietate aparte de gresor cu o bila mai mare si un arc nu foarte tare, orificiul eliberat de acea bila are un diametru de 2.5...3mm, si eu cred ca pe acolo se picura ulei.Daca era prevazut pentru vazelina ajungea o gaura si de 1mm ca tecalemitul cu parghie poate realiza presiuni de pana la 400 bari, ca sa impinga vazelina in sistemul care se vrea uns.Cu stima. Link spre comentariu
en Postat Iunie 6, 2011 Partajează Postat Iunie 6, 2011 Cred ca gresoarele sunt pentru ulei, tinand cont de jocurile foarte mici din ghidajele saniilor portcutit transversal si longitudinal. Am gasit deja un gen de ac, are o mica gaura pe lateral, varful impinge bila ,iar pe lateral curge uleiul, daca se poate numi ac, cred ca se folosea pe vremuri la umfatul mingilor cu camera . L-am adaptat la o sticla de plastic si merge de minune ca gresor. Link spre comentariu
Adierea Postat Iunie 7, 2011 Partajează Postat Iunie 7, 2011 Mai usor poti folosi o seringa mai mare cam peste 20ml .Eu folosesc o seringa la ungerea unui motor de 3kw care este pe lagare cu bucsi din bronz . Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 10, 2011 Partajează Postat Iunie 10, 2011 Daca printre posesorii acestui tip de strung, exista unul la care inscriptiile aferente manetelor de la cutia cu mecanisme sunt lizibile, il rog sa ataseze niste imagini. De asemenea sa specifice numarul de pozitii al fiecarei manete si daca este posibil, combinatiile practice in care intra acea maneta. Instructiunile tehnice, pe care le am sunt lapidare, iar figurile fie lipsesc, fie sunt nerelevante. Link spre comentariu
Adierea Postat Iunie 10, 2011 Partajează Postat Iunie 10, 2011 Care cutie cu mecanisme ?La cutia pentru turatia universalului sant 3 manete ,una langa universal si doua in partea de sus ,maneta de langa universal trece in doua moduri de turatie toate combinatiile de turatie care sant reglate de manetele de sus ,are si o pozitie de necuplat ,din manetele de sus se regleaza turatia conform tabelului si nau pozitie de liber ,in toate combinatiile posibile au cate o viteza .Poze cu tabelele de filete si de turatii sant puse pe forum . Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 10, 2011 Partajează Postat Iunie 10, 2011 Care cutie cu mecanisme ?... Toate mecanismele strungului sunt concentrate in jumatatea superioara a "piciorului" din dreapta. Am facut si niste notatii de departajare in atasament. Haideti sa le folosim pe acestea. [attachment=0]SN320 vedere frontala.JPG[/attachment] ...La cutia pentru turatia universalului sant 3 manete ,una langa universal si doua in partea de sus...La mine toate cele trei manete ale cutiei de viteze, sunt in linie, exact ca in figura atasata.Exact aceste trei manete, nu au nici-un fel de marcaj - nici direct pe strung, nici eventual pe etichete metalice. Ca sa o luam in ordine. Banuiesc ca maneta cu levier mai lung © este schimbatorul de sens de rotatie. Conform textului, ea ar trebui sa aibe la mijloc o pozitie pentru franare. Maneta A are in mod sigur 6 pozitii. Manetele B si D, banuiesc ca au fiecare cate doua pozitii, deoarece exista doua etichete metalice in dreptul fiecareia, pe care nu se mai poate descifra ce scrie. Maneta E, ar fi logic sa aibe trei pozitii, pentru care exista trei etichete metalice, pe care inca se mai pot vedea inscriptionate literele A, B si C. Manetele F, G si H, sunt cele care nu sunt notate in nici-un fel. ...Poze cu tabelele de filete si de turatii sant puse pe forum .Am tabelele in cadrul documentatiei tehnice de care dispun. Stiu si unde le gasesc pe forum. Intreb despre modul de comutare al diferitelor leviere, deoarece sunt foarte aproape cu lucrarile de conectare la retea si nu vreau sa am surprize. Ma intereseaza in primul rand numarul de pozitii ale fiecarui levier, deoarece sunt in curs de a completa cu manere si vreau sa stiu ce tip de maner pot folosi (mai lung sau mai scurt) astfel incat sa nu interfere un levier cu cele adiacente. Link spre comentariu
bcristian Postat Iunie 10, 2011 Partajează Postat Iunie 10, 2011 A este selector pt avansuri. Se roteste in 6 pozitii dispuse uniform de jur imprejur (ca fetele unei piulite) - cea curenta e cea de sus.B este selector tip filet (metric/toli). Are 2 pozitii simetrice fata de verticala, in sus.C este levierul pt sens + ambreiaj + frana. Are o pozitie neutra la verticala (frana cuplata, ambreiaj decuplat), respectiv se poate misca continuu spre stanga sau dreapta (ceea ce da sensul de rotatie, dreapta se invarte normal). Capatul cursei e la vreo 30 de grade de verticala.D este selectorul pt cuplarea surubului conducator sau a barei de avans. Are 2 pozitii similare cu B.E este selector pt avansuri. Are 3 pozitii - A, C si B de sus in jos (atentie la ordine, nu e cea alfabetica) - cam +30, 0 si -30 fata de orizontala.F este selectorul sensului avansului. Are 2 pozitii - stanga pt avans stanga/inainte si dreapta pt avans dreapta/inpoi. Sunt simetrice fata de verticala.G este selectorul multiplicarii avansurilor (normal sau x8). Aceleasi pozitii ca F.H este selectorul plajei de turatii. Cele 2 pozitii sunt in jos (31-200 rpm) si in sus (250-1600rpm). Lasata cam pe la jumatate (orizontal spre dreapta) decupleaza comlet universalul (functie nedocumentata )Pe sanie, maneta mare cupleaza avansul (in sus). Cea (mult mai) mica din drepta cupleaza piulita surubului conducator. Butonul ca un maner de sertar din mijloc dedesubt selecteaza axa avansului - apasat stanga/dreapta, tras inainte/inapoi. Atentie ca are vreo 2 puncte false daca se incearca selectarea fara ca bara de avans sa se roteasca, cauzate de faptul ca pinioanele de pe baladorul actionat de buton nu se rotesc ca sa-si potriveasca dintii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum