Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SN320


Vizitator craciunescu bogdan

Postări Recomandate

....dar la SN320 cred ca sant numai discuri din tabla ....

Daca nu ai demontat/reglat asa ceva ...,mai bine nu ne dam cu presupusul.""...ferodou in ulei nam vazut ..."" ai demontat vreodata un ambreiaj de motocicleta,din cel care are baia de ulei comuna cu cutia de viteze?...si acolo este acelasi model de ambreiaj,cu placi de frictiune.Recunosc ca unele placi de frictiune sunt dintr-un fel de textolit,iar altele dintr-un soi de ferodo cu insertie. :da
Link spre comentariu

....dar la SN320 cred ca sant numai discuri din tabla ....

Daca nu ai demontat/reglat asa ceva ...,mai bine nu ne dam cu presupusul.""...ferodou in ulei nam vazut ..."" ai demontat vreodata un ambreiaj de motocicleta,din cel care are baia de ulei comuna cu cutia de viteze?...si acolo este acelasi model de ambreiaj,cu placi de frictiune.Recunosc ca unele placi de frictiune sunt dintr-un fel de textolit,iar altele dintr-un soi de ferodo cu insertie. :da
Da probabil ca la motociclete sau chinuit sa faca ambreiaju sa se strice mai repede ,am vazut si anbreiaj de motocicleta dar tip mai vechi tot din table . Daca vrei pot sa pun niste poze dar cu ambreiaj de SN400 ,am vazut si ambreiaj de SN320 dar cam demult si numi reamintesc cum este ,fiind facute de aceiasi fabrica cred ca arata identic ca functionare . Numai speriati lumea cu tot felu de complicatii , tehnologii etc. Putina indemanare si se rezolva .
Link spre comentariu

@gcom61 & @adierea: va rog reveniti la discutii civilizate, fara dispute pasionale.

Cer scuze,insa ''a vede'' un ambreiaj nu cred ca este acelasi lucru cu a demonta/repara un ambreiaj.Practic toate ambreiajele cu discuri multiple,indiferent ca sunt in ulei sau uscate,au in componenta discuri de cel putin 2 duritati diferite,din care unul este piesa de uzura(ferodo cu insertie,textolit, bronz).Daca cineva a gasit un ambreiaj cu discuri din acelasi material,chiar il rog frumos sa posteze,si in acest fel sa stingem acest ''conflict''.Multumesc, o zi buna!ps.am urmarit si postat in aceasta discutie in ideea de a impartasii cunostintele mele si nu de a discuta in contradictoriu
Link spre comentariu

Azi am terminat golirea uleiului, spalarea cu benzina a cutiei de viteze-avansuri si a cutiei caruciorului, precum si revizia strungului.Constari care poate folosesc si altora care cumpara un strung second hand...1-uleiul cred ca n-a fost schimbat niciodata2-am gasit pe fundul bazinului mult e particule metalice, span, pana si o sarma pe care constructorul o folosise ca distantor intre doua pinioane :rade: 3-una dintre conductele de ulei pe partea stanga care iese din distribuitor, a frecat pe un pinion si exteriorul tevii e fost afectat, tevile fiind libere, fara niciun colier de fixare pe perete.4-cuplajul elastic motor-ax de antrenare terminat, de fapt un cauciuc prost care s-a dizolvat partial in ulei.Acum le-am facut din piele groasa si vad ca merge bine.5-bolturile de la cuplaj cu jocuri; am scos cuplajul si am aplicat un punct de sudura pe spate pentru rigidizare.6-in cutia caruciorului,am gasit pe fund burghie rupte, un stift conic si un surub si foarte multe particule metalice.Am reusit sa le scot cu ajutorul unui magnet.Acum chiar ca am nevoie de ajutorul vostru; langa busonul de golire ulei la cutia caruciorului, se gaseste putin mai in spate la stanga un alt "buson". Eu l-am desfacut si pe asta crezand ca este al doilea buson de golire. De fapt este o piesa a pompei de ungere temporizate; am gasit arcul rupt in el, l-am inlocuit cu unul asemanator, dar la demontare a cazut si un gen de pistonas cu o bila in interior, asemanator supapele de sens.Am incercat sa deduc cum se monteaza; cu bila in sus sau cu bila in jos, dar nu stiu principiul de functionare. Stie cineva cum lucreaza aceasta pompa,poate o schita sumara ar fi bine venita.De cine este actionata pompa? A doua mare problema care ma pune pe ganduri: am turnat cei 18 litri de ulei, am pornit strungul in gol, timp de 1-2 min si ma asteptam sa vad sus ca uleiul curge. Nimic! Trebuie amorsata cumva pompa de ulei? Trebuie sa las strungul pornit mai mult? In cazul asta se pot gripa lagarele din lipsa de ulei. Cum sa procedez?Asta mi se pare cea mai grava problema.Care este sensul de rotatie corect al motorului? In sensul acelor de ceasornic, sau invers?

Link spre comentariu
Vizitator
...la demontare a cazut si un gen de pistonas cu o bila in interior, asemanator supapele de sens.Am incercat sa deduc cum se monteaza; cu bila in sus sau cu bila in jos, dar nu stiu principiul de functionare...
O supapa de sens se monteaza pe refularea pompei. Ea se monteaza de asa maniera, incat presiunea din conducta de refulare sa comprime arcul aflat sub bila sferica.

 

...De cine este actionata pompa?...
de un "circuit" cinematic auxiliar, derivat din cutia de avansuri.

 

... A doua mare problema care ma pune pe ganduri: am turnat cei 18 litri de ulei, am pornit strungul in gol, timp de 1-2 min si ma asteptam sa vad sus ca uleiul curge. Nimic!...
Daca pompa este temporizata, atunci pe peioada timpului "mort", ea va avea refularea inchisa de o electro-valva speciala. Uleiul se va intoarce prin supapa de sens inapoi la locul sau pe fundul cutiei cu mecanisme. Timpul activ al ungerii, ar trebui semnalizat de o lampa speciala de pe panoul electric. Doar in interiorul acestei perioade, uleiul va ajunge la locurile prevazute cu ungere temporizata.

 

...Trebuie amorsata cumva pompa de ulei?...
Pompele cu angrenaje, sunt pompe auto-amorsabile. De altfel pompele de ungere se monteaza de obicei undeva sub nivelul liber al fluidului, sau in cel mai rau caz, la 10...15 cm, deasupra acestuia.

 

...Care este sensul de rotatie corect al motorului?...
Sensul, este cel pentru care universalul se roteste in sensul normal aschierii, atunci cand cutitul se fixeaza in port-cutit cu muchia taietoare in sus.
Link spre comentariu

ola_nicolas, iti multumesc pentru raspuns, dar eu faceam referire la pompa de la cutia caruciorului, nu la cea de la cutia de viteze-avansuri. Nu am acces la compartimentul inchis cu o tabla; pentru asta trebuie sa dau jos intreaga cutie a caruciorului si parca e prea mult. De fapt aci cred ca este o pompa cu pistonase, dar nu stiu cum este actionata si de cine. Cred ca exprimarea mea a fost gresita; nu este temporizata, este o amarata de pompa simpla, dar nu stiu precis care este pozitia corecta de montaj a piesei care mi-a cazut cand am desfacut busonul de care vorbeam. Am rezolvat cu ungerea in cutia de viteze+avansuri;"marocanul" :rade: care a montat teava de cupru pe refularea pompei, decat a agatat surubul de strangere si fixare a tevii pe refulare si de aici toata tevatura. Am demontat intreaga pompa, i-am facut o revizie si acum este ok.

Link spre comentariu

Supapa deunde intra uleiu trebue sa aiba arcu spre pistonasu care trage uleiu ir bila spre partea deunde intra uleiu ,supapa deunde ese sub presiune uleiu are bila spre pistonasi si arcu spre partea cre are nevoie de ulei sub presiune .Uitate la bile uneori au urme de uzura daca au urme trebue schimbate ,arcul care preseaza bila nu trebue sa fie prea tare .Daca nu rezolvi pune o poza cu ce ai scos din pompa .

Link spre comentariu

Niste poze facute de mine, pompa de ulei principalaPosted Image

distribuitorul+filtrul de uleiPosted Image

Teava de inalta presiune care iese din pompa de ulei aschiata de pinionul din pozaPosted Image

Filtrul de uleiPosted Image

Cutia filtrului +distribuitorulPosted Image

Filtrul demontatPosted Image

Elementii filtrului +mult jeggPosted Image

Jegguul ramas dupa spalare elementi filtru

Posted Image

 

Din distribuitor pleaca 2 tevi cupru care se duc la rulmentii axului principal cu universalul de prindere, deverseaza uleiul in doua adancituri facute in fonta papusii fixe(cutiei viteze) cu gauri pe fundul lor catre rulmentii axului, una in dreptul rulmentului fata, una in dreptul rulmentului spate, problema este ca la rulmentul fata din momentul in care am oprit strungul uleiul din acea adancitura se scurge foarte repede prin gaurica aia, pe cand uleiul din adancitura de la rulmentul spate se scurge foarte incet, ca si cum acel orificiu de pe fundul adanciturii este infundat. Asa trebuie sa fie sau nu este montat bine ceva si este obturat partial acel orificiu??

Link spre comentariu

E normal sa fie asa, pentru ca in spatele universalului, ai un indicator de vizualizare ungere si asta la randul lui, are o gaurica mai jos care permite golirea mai rapida a uleiului. Ca sa fii sigur, verifica toate conductele care pleaca din distribuitor, sa fie bine stranse.Si mai fii atent ca conductele sa fie pozitionate in asa fel incat sa nu frece pe pinioane sau pe vreun ax. Si incearca sa vezi ca gaurica aia din stanga sus la universal, sa nu fie cumva partial obturata, desi este putin probabil.Te rog mult, daca cumva speli si cutia caruciorului, sau ai de gand sa inlocuiesti uleiul, uita-te te rog si la pozitia pistonasului de la pompa de ungere, care este impins de un surub cu arc, ce se gaseste in spatele busonului de golire.Chiar daca il scoti, uleiul nu curge, dar sa fii atent sa nu-ti cada, ca nu mai stii cum sa-l montezi. :rade:. Asa mi s-a intamplat mie si acum stau si pun intrebari ca mucea-flaimucea!! :da Ma intereseaza sa stiu doar daca pistonasul ala este cu bila in sus sau bila in jos.P.S. Frumoase poze ai facut!! Ar fi bine sa le ia si cei de la Facultatile de mecanica-TCM, pentru studiu la orele de "anatomie" :rade:

Link spre comentariu

Salut,De obicei arcul este presat de elemente de fixare, iar bila trebuie asezata in partea de unde vine uleiul.La unele tipuri de strunguri pompa de ulei din carucior este realizata cu un pistonas care este actionat de o cama care prin demultiplicare este actionata de bara de avans longitudinal.

Link spre comentariu

Salut,De obicei arcul este presat de elemente de fixare, iar bila trebuie asezata in partea de unde vine uleiul.La unele tipuri de strunguri pompa de ulei din carucior este realizata cu un pistonas care este actionat de o cama care prin demultiplicare este actionata de bara de avans longitudinal.

Salut!Da, sigur ai dreptate si eu am banuit ca de bara de avans este posibil sa fie actionata, dar nu am acces la aceasta pompa, ca sa imi pot da seama de cicuitul uleiului in pompa. Singurul mod de a rezolva problema, este sa vezi la un alt strung care este pozitia corecta de montaj a acestui pistonas, fiind singura piesa din pompa , la care ai acces din exterior.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator craciunescu bogdan

salut, am o intrebare este cineva dintre membri care are un strung sn 320x750 cu motor de 3 kw care lucreaza cu strungul la tensiunea de 220 in varianta fara convertizor de frecventa(prea costisitoare pentru mine ) deoarece eu am incercat sa il pornesc la 220 si nu am reusit.va multumesc

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări