Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SN320


Vizitator craciunescu bogdan

Postări Recomandate

 Cineva a atasat o schema cinematica, undeva pe la pagina 6 a topicului si se bucura ca este "mai lizibila". Schema cinematica respectiva, nu stiu de la ce strung este, dar nu este cea a strungului SN320. In imaginea atasata, am evidentiat cu rosu cele 4 combinatii ale rotilor de schimb, care rezulta conform acestei scheme. In cel de-al doilea atasament, am dat lista rotilor de schimb, conform manualului strungului SN320, publicat inclusiv in aceast topic. Se poate vedea ca niciuna dintre rotile indicate in  schema cinematica in cauza, nu se regaseste in lista de roti de schimb. De altfel, asa cum utilizatorii acestui strung stiu, SN320 are 6 combinatii diferite de roti de schimb aplicabile.

tj15e755.thumb.PNG.f21b8606b419e3ec1271e30f1803d6f9.PNG26.thumb.jpg.a8d16a0a76b77e6a563ee9998d94ff44.jpg

Editat de noe
Link spre comentariu

Pana una-alta, sa luam de baza schema cinematica a strungului SN320, publicata de Gh. Biber in Manualul Strungarului (editia 1977) la pagina 218.1543921189_SchemacinematicaaSN320_.thumb.jpg.aaf4b55ab637f86cd6004ffbe422d644.jpg

Editat de noe
Link spre comentariu

Numerele din schema cinematica cred ca sunt indecsii in tabelul cu piese, nu numarul de dinti.

 

Observam ca atat in lista cu piesele de schimb cat si in tabelul de avansuri si filete combinatia pt filet in pasi pe tol e 96/26, nu 96/25 ca in lista de accesorii.

 

4623411455_358f1c4805_c.jpg13 by bcristian, on Flickr

Editat de bcristian
Link spre comentariu

Cei care si-au procurat strunguri SN320, trebuie sa fie atenti la aplicabilitatea tabelelor de avansuri si / sau a altor parametri publicate pe internet si in acest topic. Spre exemplu la strungul meu, avansurile se obtin pentru  combinatii ale manetelor aplicabile, altele decat cele expuse prin tabelele publicate pana acum - vezi centralizatorul atasat. La fel si combinatiile manetelor aplicabile pentru turatii. Motivul, poate fi acela ca diferitele loturi de strunguri fabricate la producator au suferit modificari, sau este posibil ca un anumit strung, sa fi suferit astfel de modificari in urma unor reparatii tehnice periodice la diferitii proprietari anteriori. Asadar cred ca la punerea in functiune a strungului, ar trebui verificate fiecare combinatie de manete in parte si daca exista diferente fata de documentatia intalnita pe internet, proprietarul strungului ar trebui  sa-si intocmeasca un astfel de centralizator.

1920361864_CentralizatordatetehniceSN320.thumb.PNG.4bb9062e10485feab7fee784bd85bef5.PNG

Editat de noe
Link spre comentariu
On 7/5/2020 at 3:52 PM, bcristian said:

... Numerele din schema cinematica cred ca sunt indecsii in tabelul cu piese, nu numarul de dinti ...

De acord, insa exista in schema si diferente semnificative fata de realitatea faptica. In afara de doar 4 combinatii de roti de schimb din schema, versus cele 6 (de fapt 5, deoarece doua sunt identice) combinatii reale, se mai poate constata ca in schema cinematica apare doar un levier pentru schimbarea turatiilor deasupra papusii fixe, in loc de doua in realitate. Este posibil ca aceasta schema cinematica, sa fie specifica unei variante mai putin fabricate a strungului SN320.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
La 10.07.2020 la 22:49, noe a spus:

Cei care si-au procurat strunguri SN320, trebuie sa fie atenti la aplicabilitatea tabelelor de avansuri si / sau a altor parametri publicate pe internet si in acest topic. Spre exemplu la strungul meu, avansurile se obtin pentru  combinatii ale manetelor aplicabile, altele decat cele expuse prin tabelele publicate pana acum - vezi centralizatorul atasat. La fel si combinatiile manetelor aplicabile pentru turatii. Motivul, poate fi acela ca diferitele loturi de strunguri fabricate la producator au suferit modificari, sau este posibil ca un anumit strung, sa fi suferit astfel de modificari in urma unor reparatii tehnice periodice la diferitii proprietari anteriori. Asadar cred ca la punerea in functiune a strungului, ar trebui verificate fiecare combinatie de manete in parte si daca exista diferente fata de documentatia intalnita pe internet, proprietarul strungului ar trebui  sa-si intocmeasca un astfel de centralizator.

1920361864_CentralizatordatetehniceSN320.thumb.PNG.4bb9062e10485feab7fee784bd85bef5.PNG

Domeniul de avans 1(cel cu doua manete),unde are pozitia de indexare,sus sau jos?

Link spre comentariu

Imi cer scuze, dar imaginea pubicata contine cateva greseli. Am dat moderatorilor o imagine corecta si astept sa o inlocuiasca pe cea din topic.

Domeniul de avans 1 (cu doua manete) are 6 pozitii de indexare, scrie si in schema din imagine. In schema apare intr-o pozitie arbitrara.

Link spre comentariu

Probabil ca a vrut sa intrebe unde este amplasat indexorul (mecanismul de indexare) al manetei. Din punctul de vedere al pozitilor de indexare, acestea sunt 6 la numar, notate si in tabelul de avansuri, pe prima linie cu numere de la 1 la 6.

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Salut. Vreau sa cumpar(am gasit) un stung sn320. Eu am unul, dar e diferit si nu stiu ce sa verific cand o sa il vad. Ce anume trebuie sa caut ca sa stiu daca merita cumparat sau nu. Ideea e sa nu trebuiasca sa il repar ca pe primul ca nu mai am atata rabdare si nici nu vreau sa investesc dupa o caruta de bani. Ms!

Link spre comentariu
La 11.12.2020 la 23:43, Daniel_sv a spus:

Salut. Vreau sa cumpar(am gasit) un stung sn320. Eu am unul, dar e diferit si nu stiu ce sa verific cand o sa il vad. Ce anume trebuie sa caut ca sa stiu daca merita cumparat sau nu. Ideea e sa nu trebuiasca sa il repar ca pe primul ca nu mai am atata rabdare si nici nu vreau sa investesc dupa o caruta de bani. Ms!

Eu acum am vândut un sn320, am tot reparat la ea câteva luni până a fost totul pus la punct.

Cel mai important este ghidajele sa nu au uzură excesivă, și rulmentul la arborele principal sa nu fie uzat e cam scump, nn3014k cod rulment.

Ambreajul și tot sistemul de ungere este punctul slab la acest tip de strung,

La mine pompa de ungere mergea dar distribuitorul principal era înfundat si tevile din cupru nu erau pe poziția. Si la cărucior pompa și țevile erau înfundate, după curățare merge bine.

Ambreajul și frână nu era setat corect la mine și rulmenti la arborele ambreaj erau duse.

În cărucior am avut două roți dintatate montate incorect și nu merge avansul trebuiam sa schimb roțile au fost măcinate.

Dacă nu ai bransament trifazic nu recomand sa cumperi sn320, eu nu am avut trifazic și tot am chinuit cu ea, când este rece uleiul și ambreajul se pornește foarte greu, și cu convertizorul de frecvență.

Eu nu o sa mai cumpăr sn320, eu lucrez la loc de muncă pe Tos și Mazak pe langa aceste strunguri sn este un tractor, curge ulei peste tot, roțile dintate moale sau slab călit, jocuri peste tot, pt reparații sau un atelier de fabricație este ideal ca mărime și putere, este destul de rigid găsești și piese destul de ușor.

După ce am observat cele fabricate la arad sunt mai bine puse la punct decât cele facute la orăștie, dar am auzit și invers, cred ca pe final depinde de norocul tau ce găsești. Good luck!

 

Link spre comentariu

Daca nu mergea ungerea, probabil ca una sau mai multe conducte de ulei erau obturate cu fragmente de span. Se demonteaza una cate una si se inspecteaza, suflandu-se cu aer si / sau se face o curatare mecanica cu o sarma de cupru calibrata corespunzator. Atat ambreajul, cat si frana se regleaza. Un specialist mecanic in strunguri va sti ce sa faca. Rulmentii speciali precum cel pe care l-ai nominalizat, sunt intr-adevar cam scumpi, dar pentru bunaregula strungului merita sa ii procuram. In ceea ce priveste faptul ca in reteaua monofazata utilizarea strungului este problematica, ai dreptate. Problema pornirii pe timp friguros ramane insa si daca se utilizeaza trifazat. Cauza este uleiul de ungere necorespunzator din cutia de viteze, care se ingroasa iarna intr-atat, incat motorul are o sarcina prea mare la pornire. Solutia este, fie inlocuirea uleiului cu unul mai subtire, fie introducerea unor rezistente de incalzire pe reteaua de 24 V a strungului, astfel incat inainte de pornire, uleiul sa stea la incalzit cel putin o jumatate de ora.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Salutare,la SN320 ce emulsie pot sa folosesc ,de unde procur,din ce o fac ?

Cati litri trebuie sa pun?Pe unde?Banuiesc ca o pot pune in tava unde se scurge de obicei,dar mai bine intreb!

Am cumparat strungul fara pompa de emulsie,dar acum am gasit si pompa,functioneaza frumos Este alimentat trifazic.

 

Cred ca va dati seama ca habar nu am de strungarie ,din intrebarile astea,insa sunt dispus sa invat!

Link spre comentariu

Google "emulsie aschiere", gasesti mai multe variante.

Se pune in bazinul din piciorul drept, unde e si pompa.

Inainte de a merge pe metoda asta insa, pune vreo 5 litri de apa si vezi ce se intampla cand folosesti racirea asa.

Nu o sa se strice nimic pentru ca folosesti doar apa daca o stergi dupa aia.

Ideea e ca stropeste destul de tare asa, eu prefer sa nu folosesc metoda asta.

Folosesc fie un pulverizator de spalat geamuri cu emulsie ("ulei" plus apa), fie un borcan mic si o pensula facuta din fire de la ecranaj de cablu coaxial cu substanta nediluata. Multa atentie cum bagi mana in cazul in care mergi pe varianta asta.

 

Vezi ca emulsiile organice se strica in timp, si miros fff urat, de parca a murit ceva acolo.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări