en Postat Aprilie 22, 2011 Partajează Postat Aprilie 22, 2011 Va multumesc si eu bcristian si adierea pentru interventiile voastre competente. Ce ziceti daca pe fundul baii de ulei as aseza unul sau chiar mai multi magneti puternici care sa retina particulele mai mari si chiar microparticulele metalice? Metoda se practica si in domeniul auto, busonul de golire a uleiului din carter la unele tipuri de masini are in cap o pastila magnetica neodim, care retine microparticulele metalice rezultate ca urmare a uzurii normale. Link spre comentariu
Adierea Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 Ce ziceti daca pe fundul baii de ulei as aseza unul sau chiar mai multi magneti puternici care sa retina particulele mai mari si chiar microparticulele metalice? Metoda se practica si in domeniul auto, busonul de golire a uleiului din carter la unele tipuri de masini are in cap o pastila magnetica neodim, care retine microparticulele metalice rezultate ca urmare a uzurii normale.Este o ideie buna . Si strungu are uzurii normale , este destul de fortat mai ales cand se strunjeste ceva discontinuu cum este suprafata unui hexagon . Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 In mod normal, cutia cu angrenaje este etansa. Nu ar trebui sa ajunga span, sau praf dinafara. Deci un magnet de captarea a obiectelor metalice nu ar fi necesar, decat presupunand ca in afara de particolele din uzura normala, s-ar mai rataci in mod accidental cate un dinte de pinion rupt la vre-un soc, sau vre-un surub, sau siguranta desprinse in mod exceptional. Link spre comentariu
Adierea Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 O bucatica de dinte rupt poate deteriora mai multe pinioane daca este aruncata de ulei intre alte pinioane iar pilitura fina rezultata din uzura normala a pinioanelor contribue la uzura prematura a rulmentilor care au cote mai fixe . Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 25, 2011 Partajează Postat Aprilie 25, 2011 La barbotare, o piesa mica de tipul unui rest de dinte, nu poate fi antrenata in rotatie, ea ramanand in permanenta pe fundul cuvei. In cazul pompei de ungere, nici atat. Ar trebui sa treaca de filtrele de ulei. In ceea ce priveste acea "mazga" coloidala care se formeaza la uzura, ea nu este in general atrasa de magnet. De aceea sunt termene atat de stricte la schimbul de ulei, dupa un anumit numar de ore de functionare. Filtrele magnetice, se folosesc de obicei la separarea spanului si a obiectelor metalice masive din lichidul de racire al masinilor de rectificat si la masinile unelte mai pretentioase. Pompele de racire, fiind centrifuge, antreneaza mult mai usor asemenea impuritati. Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 26, 2011 Partajează Postat Aprilie 26, 2011 Spanul pe care l-am gasit eu pe fundul baii de ulei nu provenea din mecanismele strungului ci din neatentia mecanicilor de intretinere din uzina de unde l-am luat.Altfel spus, daca scapau ceva suficient de mic inauntru nu se oboseau sa-l scoata. Din fericire nu erau bucati mari ci in general span normal de prelucrare care cadea inauntru pentru ca nu faceau suficienta curatenie inainte sa desfaca capacul de sus.Magnetul de la busonul de ulei la masini nu are rolul de filtru ci de a te avertiza ca exista uzuri mari in motor daca gasesti pilitura de fier pe el. Link spre comentariu
ionionel Postat Aprilie 26, 2011 Partajează Postat Aprilie 26, 2011 Salutare domnilor.Văd că se discută de strungul SN 320.Mă interesează dacă acest tip de strung face filete în ţol.Vreau să ştiu cum face în ţol strungul şi nu cu filiera. Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 26, 2011 Partajează Postat Aprilie 26, 2011 Da, face - daca ai rotile dintate potrivite.De facut se face la fel ca orice alt surub normal, doar ca are alt pas (si profil, cel putin in teorie). Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 26, 2011 Partajează Postat Aprilie 26, 2011 Referitor la ungerea SN320,aceasta este cu pompa de ulei si filtru cu curatare manuala-pe capacul de la cutia de angrenaje spate se gaseste un [dop] de plastic sau metal ce acopera un patrat,care este axul filtrului de ulei(pt curatare se roteste).Ungerea fiecarui pinion,rulment etc se face prin picurarea(sau jet)de ulei.La acest model de strung am reparat inclusiv ambreiajul;cei interesati ma pot intreba ce si cum. Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 26, 2011 Partajează Postat Aprilie 26, 2011 "ce si cum" despre repararea ambreiajului, te rog frumos Din pacate, exact asta e partea cea mai prost explicata (si mai lipsesc si pozele) din cartea pe care o am eu.Mai intai, sa vad daca am inteles eu bine ce am vazut in strung: imi pare ca amreiajul e cu 2 seturi de placi de frictiune intercalate, unul atasat de lantul cinmatic catre motor si unul catre universal. Frana este un ambreiaj similar, doar ca are mai putine discuri si unul din seturi este fixat de carcasa. Levierul care actioneaza atat frana cat si ambreiajul deplaseaza un inel care comprima unul din seturile de placi si il elibereaza pe celalalt.Este corect pana acum?Apoi, exact cum imi dau seama daca placile sunt prea uzate - se poate fara sa desfac toata nebunia aia? Sau e mai simplu decat mi s-a parut mie?Si nu in ultimul rand, exact care e procedura de reglaj? Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 26, 2011 Partajează Postat Aprilie 26, 2011 Pe fiecare [ramura] este o piulita care are un surub de blocare-arata aproape ca un colier cu surubul innecat.Strangand piulita,practic strangi pachetul de placi(ferodouri+placile metalice)si faci ca ambreiajul sa traga mai bine pe fata sau spate,in functie de piulita stransa.O alta modalitate este sa extragi axul de la pinioanele de deasupra ambreiajului,scoti ambreiajul si schimbi placile fie cu unele noi fie cu cele de pe spate.Ordinea ar fi cam asa:demontezi1motorul2flansa pe care este prins motorul, axul levierului de comanda ambreiaj se scoate scotand stiftul din fata de la maneta si iese catre in spate.3pinion pompa ulei4capac cutie angrenaje5distribuitor ulei(asta este bine sa scoti conducta dintre distrib si pompa si conductele ce nu ies cu totul)6ax tren pinioane fixe de deasupra(sa nu uiti ordinea )cred ca si pinionul inversor7axul cu ambreiajul.Pinionul care antreneaza pinionul pompei de ulei este corp comun cu axul ambreiajului si are canal de pana pe toata lungimea Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 26, 2011 Partajează Postat Aprilie 26, 2011 Merci, piulitele alea nu le-am vazut.Deci daca nu mai merge sa strang piulitele, e exact ce nu voiam sa fac.Apropos, o sursa de discuri in caz ca e nevoie stii cumva? Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 26, 2011 Partajează Postat Aprilie 26, 2011 Din pacate nu am idee unde se mai pot gasi discuri ferodo pt sn320.Dar poti schimba discurile de pe spate cu cele de pe fata,eventual tot butucul,si sa mai intercalezi discuri metalice confectionate din tabla de 1mm grosime,chiar daca va fi fier/fier.Totusi cred ca reglajele pot compensa uzura discurilor,chiar lipsa a 2-3 buc.Daca te inhaitezi la demontare ambreiaj sa stii ca nu este tocmai usor;iti trebuie ciocan extractie cu surub de M10 sau M12 nu mai stiu sigur,au trecut ceva ani. Link spre comentariu
en Postat Aprilie 28, 2011 Partajează Postat Aprilie 28, 2011 Spanul pe care l-am gasit eu pe fundul baii de ulei nu provenea din mecanismele strungului ci din neatentia mecanicilor de intretinere din uzina de unde l-am luat.Altfel spus, daca scapau ceva suficient de mic inauntru nu se oboseau sa-l scoata. Din fericire nu erau bucati mari ci in general span normal de prelucrare care cadea inauntru pentru ca nu faceau suficienta curatenie inainte sa desfaca capacul de sus.Magnetul de la busonul de ulei la masini nu are rolul de filtru ci de a te avertiza ca exista uzuri mari in motor daca gasesti pilitura de fier pe el.Pastila magnetica de la surubul de golire ulei este ca un bec rosu care iti da alarma ca ceva este in neregula cu motorul daca gasesti ceva suspect.Rolul principal este de a nu lasa sa intre particulele metalice in sorbul de ulei si sa uzeze pompa de ulei pe pinioane. Cam aceeasi chestie ar fi si daca se pune un magnet puternic pe fundul baii de ulei si cat mai aproape de sorb. Si daca tot se zice ca "vrei scula buna, da-i ungere buna", merita incercat. Link spre comentariu
Adierea Postat Aprilie 28, 2011 Partajează Postat Aprilie 28, 2011 Ambreiaju la SN400 are niste discuri metalice din otel moale ,in ulei nu se gripeza ,ferodou in ulei nam vazut ,exista un fel de aliaj ,bronz poros ,la unele sisteme de frictiune imersate in ulei ,dar la SN320 cred ca sant numai discuri din tabla ,poti face astfel de discuri din tabla ,dar cred ca o reglare este suficienta . Filtrle de ulei cu care sant dotate tractoarele U650, U445 si altele ,au si magnet ,la curatarea sitei acel magnet are o pilitura asa de fina incat abia daca o poti simti prin strangere intre degete . Nu strica un magnet pus la SN320 ,chiar in filtrul de ulei ,sau in sorb . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum