Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SN320


Vizitator craciunescu bogdan

Postări Recomandate

Interesanta idee!! Oare,cu-n presostat recuperat de la masinile de spalat ar merge mai bine? Nu stiu daca membrana este de cauciuc sau metalica.Daca este de cauciuc s-ar putea sa fie ceva probleme in prezenta uleiului.

Link spre comentariu

Presostat la apa si presiune scazuta cu membrana metalica?

Vise taica, vise , doar nu o vrei si inox sa tina 1000 de ani.

Trebe sa se mai strice doar n`or da baietii faliment de grija clientului. 

Nu stiu ce presiune este dar ar fi de incercat o sonda manometrica auto , aia cu contact de 0,4-0,6 bari ce aprinde becul rosu la ulei.

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Presostat la apa si presiune scazuta cu membrana metalica?

Vise taica, vise , doar nu o vrei si inox sa tina 1000 de ani...

 

 

Grig

Pai ca sculele astea imi plac cel mai mult,astea care sa treaca peste secole fara prea mare bataie de cap si daca se poate sa aiba cat mai multe dotari "antiprost" Cand privesc masinariile alea facute cu sute de ani in urma si care mai lucreaza inca,imi vine sa bat matanii in fata geniului uman. Si ca sa nu fiu in afara discutiei,cauciucul este atacat violent de ulei? Am cateva presostate recuperate si parca as incerca...

Link spre comentariu

Eu parca n-as inclina spre interventii in interiorul cutiei de viteze.Inca de la inceput am strangulat partial iesirea tevii de ungere din cutia rotilor de schimb,pentru un debit minim de ulei.Cred ca aici se poate jongla cu diverse tipuri de presostate.

Link spre comentariu

...Nu stiu ce presiune este dar ar fi de incercat o sonda manometrica auto , aia cu contact de 0,4-0,6 bari ce aprinde becul rosu la ulei.

 

Grig

Mai explic odata, pe intelesul tuturor - de fapt doar pentru cei, care vor sa inteleaga. Pompa de ungere cu angrenaj de la strungurile normale, nu face ungere sub presiune. Drept urmare, presiunea este foarte mica. Probabil sub 0,5 barr. In plus pompa este amplasata foarte aproape de "oglinda" fluidului de ungere. Pompele cu angrenaje, care sunt amplasate sub o anumita inaltime deasupra suprafatei libere a uleiului (inaltime variind intre 0,2 si 0,5 m in functie de uzura angrenajului) sunt autoamorsabile. Nefiind necesara o presiune limita prea ridicata (de fapt presiunea, este creeata doar de fenomenele de "frecare" ale fluidului de peretii conductelor de curgere) orice pompa cu angrenaje, se va amorsa practic instantaneu si va functiona in mod sigur, daca bineinteles nu sunt obturate conductele de curgere. Uleiul este doar recirculat, pe un circuit destul de scurt si de simplu si este deversat prin intermediul unor repartitoare prevazute cu conducte pentru fiecare consumator (roata dintata, sau rulment) in parte. La inspectiile periodice, nu trebuie decat verificat, ca fiecare dintre aceste conducte sa nu fie obturata si sa participe la circulatia uleiului. Datorita acestui principiu deosebit de simplu, practic o pompa de ulei cu angrenaje, va supravietui in cele mai multe cazuri masinii unelte pe care este montata. Ea se poate defecta, doar in cazul in care a patruns span in zona angrenajului, sau la capacele de etansare ale acestuia. De aceea, cea mai simpla verificare a functionarii ungerii (si suficienta de regula) este mentinerea nivelului uleiului in carterul cutiei de viteza la un nivel verificabil pe vizorul prevazut special pentru asta. Se verifica acest nivel inainte de pornirea strungului. Imediat dupa pornirea acestuia, linia de nivel va dispare, datorita pompei care impinge o anumita cantitate in mod permanent pe circuitul conductelor de aductiune. In cazul in care dupa 5 minute de la pornire nu dispare nivelul liber vizibil la stationare, exista in mod evident o problema la pompa, sau pe circuitul de recirculare al uleiului si se va opri strungul pentru verificarea cauzei. Toate metodele de evidentiere automata a verificarii functionarii pompei de ungere sunt complicatii inutile si costisitoare. Inclusiv curatarea vizorului prevazut in spatele universalului, care se colmateaza practic instantaneu datorita continutului destul de ridicat de sulf al uleiurilor aplicabile.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Mai explic odata, pe intelesul tuturor - de fapt doar pentru cei, care vor sa inteleaga. 

Tot ce zici este ca la carte si bine zici. Iaca insa ca se intampla cateodata ca teoria sa se ia la tranta cu practica. Daca citeai cu atentie postarile anterioare,spuneam ca in urma cu doi ani sa fie,vara fiind,am pornit strungul,m-am apucat de lucru si dupa cateva minute am vazut iesind vapori(?) de ulei pe cele trei gauri de aerisire din capacul superior al cutiei de viteze.Am scos din span si m-am uitat in cutia rotilor de schimb sa vad daca curge ulei.Nimic!!! Eh,ce se intampla daca ignoram acele semne si continuam sa lucrez? Si cum pe forumul asta cam toti care vin au o minte agera si incepe sa le zbarnaie repede cand e vorba de probleme tehnice grave,raspunsul este unul singur-griparea intr-o masura mai mare sau mai mica a unora dintre repere. Si de atunci m-am lecuit;pornesc strungul si verific ungerea...De asta sustin ideea ca o semnalizare optica a functionarii ungerii e binevenita.Pana si constructorul a prevazut acel vizor de control al ungerii si n-a facut-o de-a proasta...Din pacate are o hiba constructiva,care inteleg ca este generala.Uleiul ajunge cu intarziere,nu se umple cu ulei si nu esti sigur de functionarea ungerii.

Editat de en
Link spre comentariu

Nu toate cauciucurile sant atacate de ulei. Exemplu o ringurile.

 

Corect, furtunele de benzina, membrana pompei de benzina spre exemplu sint realizate din cauciuc rezistent la hdrocarburi, parca perbunan e denumirea comerciala.

Acuma cinstit, membrana de la presostatele de masina de spalat nu cred ca`i facuta sa reziste la hidrocarburi desi pina la urma cel mai bun lucru

este sa o pui la test.

Se sparge, apare indicatie de lipsa presiune si vezi ce si cum.

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

 

Acuma cinstit, membrana de la presostatele de masina de spalat nu cred ca`i facuta sa reziste la hidrocarburi desi pina la urma cel mai bun lucru

este sa o pui la test.

 

 

Grig

Am si pregatit materialele;daca am timp maine trec la probe. Cat despre contactul cauciucului cu uleiul...nu exista.Daca ridici presostatul mai sus decat punctul de legatura cu conducta de ulei,comanda de inchis-deschis a presostatului este data de coloana de aer din furtunul de legatura,lungimea optima determindu-se prin incercari. Tot asa lucreaza si in masina de spalat.

Link spre comentariu

Imi dau si eu cu parerea, desi nu am un astfel de strung. Daca pompa aia ridica atat de multe probleme, nu s-ar putea inlocui cu o pompa de motorina imersata luata de pe o masina diesel si alimentata la 12V? Ca si debit eu cred ca ar face fata. Poate iarna sa inghete uleiul atat de mult ca pompa sa nu-l mai poata antrena.

Link spre comentariu

 Cat despre contactul cauciucului cu uleiul...nu exista.

 

Nu exista contact fizic cu uleiul dar exact ca la masina de spalat unde presostatul e sus dar ajung

vaporii de ulei, apa/detergenti in cazul masinii de spalat.

Daca este sensibila la hidrocarburi membrana, la un moment dat va da alarma de lipsa presiune,

mare problema nu este deoarece nu se pierde uleiul, doar trebuie facuta verificarea.

 

 

Grig

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
Vizitator Mihai Iemima Stanciu

Va salut sunt nou pe form. am achizitionat un Sn 320 si nu am partida 380v. IN schimb am acasa un motor nou de 2.2 mono cu 3000rpm. si as vrea sa stiiu daca pot sa antrenez cu el prin transmisie pe curea trapezoidala motorul orizinal, desfac ventilatorul si ii montez o fulie dubla decat cea a motorului pentru a obtine 1500 rpm.  Nu stiu daca are putere necesara. Daca puteti sa-mi dati vreo sugestie astept. Precizez ca motorul nu e chinezarie este facut de BRACO. Multumesc

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări