Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SN320


Vizitator craciunescu bogdan

Postări Recomandate

Pe stungul cu pricina,vizorul era cam 1/2 plin si se golea in cateva minute de la oprire.Eu am spalat interiorul cu motorina si aer comprimat(folosind un pistol de spalare).Nu stiu exact care/cum este sistemul ,insa asa se comporta dupa spalare.Uleiul din el...era M40...

Link spre comentariu

Multumesc de raspunsul postat anterior.

Jocul nu este acolo, este la piulita din sanie. Adica atunci cand cuplez surubul are o intarziere si cand fac un filet nu ajunge cutitul exact pe canal.

Am citit ca asta este de la uzura piuliteti din sanie, care face un joc si acesta mai poate fi redus prin stangerea piulitei (care este facuta din doua parti). La strungul meu sunt convins ca nu a strans nimeni niciodata aceasta piulita, deci as putea sa rezolv ceva. Din pacate desenul tehnic din carte nu ma prea lamureste unde este acest surub. Poate reuseste cineva sa-mi zica unde e, in cazul in care a mai facut cineva asa ceva.  Poate trebuie demontat ceva de la sanie, inca nu m-am apucat sa o demontez ca poate nu-s chiar asa priceput si o stric.

 

https://www.flickr.com/photos/21287187@N04/4624017540/in/album-72157624099540912/

Link spre comentariu

@tommymd Dupa cum arata desenul,capul surubului fix este la acelasi nivel cu capul surubului de reglaj.Posibil ca reglajul sa se faca dupa ce se da jos partea superioara a caruciorului. Eu l-am dat jos in urma cu patru ani ,pentru a spala cutia,dar lipsa de experienta si necunoasterea strungului,m-au facut sa nu acord atentie la toate detaliile. Nu este greu de dat jos capacul;numai ca trebuie demontate toate celelalte.

Poti totusi sa filetezi de voie si in situatia asta.Cand dai pe turatia de revenirea cutitului,lasi cutitul sa treaca 20-30mm de capul din dreapta al filetului si cand cuplezi pentru o noua trecere o sa vezi ca cutitul vine exact pe pozitia initiala.Asta valabil pentru filete normale.Pentru cele pe stanga,se procedeaza invers. M-am uitat cu atentie si pe pozele puse de @Tony Vijiiac;nu se vede nimic.Cred ca cele doua suruburi sunt mai in spate.

http://oi68.tinypic.com/vf8kxt.jpg

http://oi65.tinypic.com/zkpnbm.jpg

http://oi66.tinypic.com/345g57t.jpg

http://oi66.tinypic.com/bflwft.jpg

Editat de en
Link spre comentariu

Multumesc de raspunsul postat anterior.

Jocul nu este acolo, este la piulita din sanie. Adica atunci cand cuplez surubul are o intarziere si cand fac un filet nu ajunge cutitul exact pe canal.

Am citit ca asta este de la uzura piuliteti din sanie, care face un joc si acesta mai poate fi redus prin stangerea piulitei (care este facuta din doua parti). La strungul meu sunt convins ca nu a strans nimeni niciodata aceasta piulita, deci as putea sa rezolv ceva. Din pacate desenul tehnic din carte nu ma prea lamureste unde este acest surub. Poate reuseste cineva sa-mi zica unde e, in cazul in care a mai facut cineva asa ceva.  Poate trebuie demontat ceva de la sanie, inca nu m-am apucat sa o demontez ca poate nu-s chiar asa priceput si o stric.

 

https://www.flickr.com/photos/21287187@N04/4624017540/in/album-72157624099540912/

 

Posted Image

 

 

asta este piulita de la sanie si trebuie demontat caruciorul

revin cu edit

Link spre comentariu

Posted Image

EN  vizorul se umple aproape jumatate.demonteaza vizorul porneste strungulsi in 3 ....4 minute trbue sa vina ulei.o sa vina greu pentru ca e vascos .daca nu curge sufla cu compresorul si partea din centru si cea de jos.iti vand un pont,schimba garnitura dintre corp strung si vizor cu una mai subtire .

Link spre comentariu

@Tony Vijiiac Multumesc.O sa incerc si varianta asta cu inlocuirea garniturii si suflarea cu aer.Chiar este incomod sa dau de fiecare data capacul de la rotile de schimb ca sa vad ca pompa functioneaza.Vezi ca ti-am trimis un MP in legatura cu ceva lamuriri suplimentare la montajul pistoanelor la pompa de ulei din cutia caruciorului.Bine ar fi sa pui pe forum varianta dezvoltata a schitei de montaj pentru a beneficia cati mai multi de informatie.Eu nu am inteles prea bine cum functioneaza si cum se monteaza acele pistonase,dupa ce am desfacut surubul de jos si mi-a picat un arc rupt si un pistonas.Am inlocuit arcul,dar nu stiu daca am montat corect acel pistonas,pentru ca nu am demontat toata cutia sa vad despre ce este vorba. Inca o data multumesc si sa ai un an bun!!

Link spre comentariu

@Tony Vijiiac,poza si redactarea este mai mult decat pe intelesul tuturor.In sfarsit,s-a facut lumina si la capitolul asta.Inca odata multumiri pentru efortul depus.

Acum ar mai fi o problema; dupa ce @tommymd deschis subiectul legat de reglajul piulitei si a surubului conducator,ieri am demontat capacul din stanga al surubului conducator,ca sa vad care este starea rulmentului de presiune.Cu piulita stransa la maxim,ramane o distanta de cca.3-4mm fata de peretele din fonta.Am rotit cu mana surubul conducator si in acelasi timp se rotea si rulmentul impreuna cu cele doua camasi,inclusiv saiba. M-am uitat mai atent,rulmentul era ca nou,de unde concluzia ca el n-a lucrat niciodata.E drept ca acest rulment preia sarcina axiala numai in cazul filetarilor pe stanga,dar totusi...Am intentia sa fac o saiba de 4-5mm grosime pe care s-o tai pe jumatate si s-o bag ca adaos intre saiba existenta si perete.O fi bine,o fi rau?

 

PS.

M-am uitat mai atent pe poza; la mine saiba este montata pe partea stanga intre camasa rulmentului si perete. In poza de la @Tony Vijiiac,saiba este montata intre camasa si piulita!!! "Marocanul" care a montat-o cred ca era beat sau suparat rau de tot!!!

post-174877-0-97241900-1451460360_thumb.jpg

Editat de en
Link spre comentariu

sarcina pe dreapta o preia rulmentul din capat.30203

EN ,

 .surupul conducator este postat intre doi rulmemyi de presiune unu calca pe corp strung stanga unde ai zis al doilea este in partea opusa.pune laine in partea dreapta poate reusesti sa ii ei jocul   ce am observat eu jocul se face in splintul elastic,seelimina din rulment30203 .ppiulita se strange cu o cheie de flex mic. succes .

Editat de Tony Vijiiac
Link spre comentariu

:cadou  :101  :31 La multi ani tuturor forumistilor,in special celor care tind sa duca la perfectiune aschia de metal si pasiunea la rang de arta!!!

Si ca sa nu fiu off topic,trebuie sa spun ca am strans inca de acum patru ani acea piulita din capul surubului conducator.Jocul era destul de mic.In schimb acum vreau sa demontez surubul conducator si sa mut saiba de la rulmentul axial in partea dreapta.

Editat de en
Link spre comentariu

Referitor la modul de lucru al rulmentului axial de la lagarul din stanga,dupa ce am demontat sa vad despre ce este vorba,lucrurile s-au complicat ceva,ceva. Asa ca am fost nevoit sa fac cateva modificari in asa fel incat sa se invarta numai inelul din dreapta al rulmentului.Cel din stanga trebuie sa ramana fix.Pentru cei interesati va stau la dispozitie cu informatii suplimentare.Dupa cateva ore de lucru,am reusit sa fac o treaba buna,tinand cont ca am de filetat pe stanga la greu la un con de spart lemne, caruia i s-a rupt varful zilele trecute.Si la pas de 5,5mm,efortul axial este destul de mare. Ma mir ca nu am avut necazuri atunci cand l-am facut.Pun cateva poze pentru documentare...

post-174877-0-25644500-1451659587_thumb.jpg

post-174877-0-81410600-1451659726_thumb.jpg

post-174877-0-83337900-1451659995_thumb.jpg

post-174877-0-70274900-1451660077_thumb.jpg

post-174877-0-59052300-1451660143_thumb.jpg

post-174877-0-57571300-1451660333_thumb.jpg

Editat de en
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări