en Postat Septembrie 2, 2015 Partajează Postat Septembrie 2, 2015 Eu am folosit la greu benzina in urma cu ani de zile si vad ca, bine merci" strungul este ca nou,dupa ani de zile de "boala" prin diverse cotloane. E mai pacatoasa din punct de vedere al riscului de incendiu,dar din punct de vedere tehnic,este recomandata de insasi cartea tehnica a masinii. Posesorul hotaraste... Link spre comentariu
gcom61 Postat Septembrie 2, 2015 Partajează Postat Septembrie 2, 2015 Si eu cred ca motorina este suficienta pt spalat cutia de viteze .Trebuie bine curatata baia de ulei si curatat filtru de ulei(cel cu curatire prin rotire),desi am vazut si strunguri fara acel filtru.De asemeni trebuie curatata si cutia cu roti dintate si,...la repunerea in functiune,eu spun sa porniti strungul ,dupa ce este pus uleiul si cu capacul spate ,cel superior ,cel de la cutia cu roti de filetare demontat astfel incat sa puteti vede unde curge uleiul de pe tevustile de ungere si eventual corectia acestora.Mi s-a intamplat sa demontez ''strung neumblat la el'' si sa constat ca tevile cu ulei erau pozitionate aiurea(intre axele pe care trebuia sa le unga),iar la cutia laterala tevusca inexistenta... Link spre comentariu
Vizitator Prodan Raul Postat Septembrie 5, 2015 Partajează Postat Septembrie 5, 2015 Da, am reusit sa ajung la strung si bine inteles ca nu l-am curatat. Eram prea nerabdator sa il testez. Am facut ce am facut cu el si l-am stricat. Am intrat cu cutitul intr-un surub si s-a blocat instant. Acum nu mai cupleaza ambreajele. Nu cred ca merge maneta pana in capat. Oricum am observat cateva chestii inainte sa il "stric". Varful rotativ de la mandrina (nu stiu cum se numeste ansamblul) este mai jos decat centrul universalului cu cam 1 mm. Pe langa asta universalul nu prea vrea sa stationeze. Daca pun mana pe el se opreste, altfel se cam invarte. Si bine inteles depinde in ce viteza e, il pot tinea mai bine sau mai greu. Mai am o intrebare. Gasesc undeva un ghid despre mentenanta? sau macar cum si ce sa desfac. Nu vreau sa desfac ceva si sa am ulei peste tot. Link spre comentariu
Vizitator Prodan Raul Postat Septembrie 11, 2015 Partajează Postat Septembrie 11, 2015 Dupa inca o saptamana se pare ca am reusit sa pozitionez strungul in atelier. L-am curatat, am schimbat uleiul, am amorsat pompa si acum merge ceva mai bine. Acum ma confrunt cu niste vibratii cam mari la debitare, si prin urmare procesul dureaza foarte mult. Link spre comentariu
Adrian Pruna Postat Septembrie 11, 2015 Partajează Postat Septembrie 11, 2015 Debitare.....cel mai greu regim de aschiere. Toate conditiile regimului de aschiere trebuie sa fie perfecte: cutitul obligatoriu la centru, rulmentii arborelui principal fara joc (se mai pot strange dar sa nu se invarta axul greu), bacurile sa fie rectificate (daca au uzura in fata si strang doar in spate iti poti imagina cum face piesa), pana saniei transversale stransa (sa nu mearga foarte usor), pana saniei portcutit la fel, si cele patru suruburi ce permit rotirea in grade a saniei portcutit sa fie stranse bine. Si in cele din urma latimea cutitului pentru gabaritul unui SN 320 sa nu depaseasca 3mm. Stiu pentru ca m-am lovit de problemele astea, nimic nu se poate compara cu rigiditatea care ti-o ofera un strung cu adevarat mare. Acum ca am intrat in posesia unui SN 502 debitarea nu mai e o problema chiar si cu un cutit de 6mm latime. Debitez si cu 630 de ture la diametre de 50mm. Apropo, cu SN 320-ul debitez cu vreo 250-315 rpm la fi 40, cutit de 3. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 12, 2015 Partajează Postat Septembrie 12, 2015 Sunt patru conditii esentiale pentru o debitare usoara si fara vibratii: 1 - Cutitul ascutit foarte bine si cu geometrie adecvata; 2 - Varful cutitului pozitionat pe centul piesei; 3 - Turatie adecvata; 4 - Nici scula si nici piesa nu trebuie sa joace liber in timpul operatiei. Dca piesa este de un diametru mai mare si vrem sa o debitam complet, atunci este posibil sa schimbam treptele de turatie in timpul operatiunii. Turatiile mai mici sunt pentru diametre mari si invers. Link spre comentariu
Vizitator Prodan Raul Postat Septembrie 15, 2015 Partajează Postat Septembrie 15, 2015 Hai ca incet incet merge treaba. Acum am mai intalnit o problema. Noroc ca piesele sunt doar de proba. Am incercat sa filetez. Mi-a iesit pana intr-un loc. Nu am avut problema de pas, doar problema de sincronizare. In sensul ca am facut filetul, si la ultima trecere cutitul a intrat pe varful filetelor. Nu stiu din ce cauza. Am mai facut unul fara sa mai desfac lacatul si acela a iesit perfect. Dar procesul e incet daca stau sa dau strungul in spate. Prefer sa pot lua lacatul. Ceea ce a facut el ar fi perfect pentru filet cu 2 inceputuri. Dar nu asta incerc sa fac momentan. Deci ce am gresit? Link spre comentariu
bcristian Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 La ce spui "lacat"? Link spre comentariu
area51 Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Probabil se refera la culparea-decuplarea avansului pentru filete. Link spre comentariu
Vizitator Prodan Raul Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Zic "lacat" pentru ca asa m-a invatat un "mester" strungar. Exact cuplajul la surubul de avans al filetului. Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Ala clar n-a fost mester... 1 Link spre comentariu
bcristian Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Nu decuplezi surubul conducator pana nu termini filetul. Cu mana dreapta retragi cutitul (sa iasa in afara filetului) si cu stanga inversezi sensul motorului. Cum adica "merge prea incet"? Ar trebui sa mearga fix la fel de repede ca in sensul normal. Daca nu face asta vezi ca trebuie sa reglezi ambreajul/frana. Nu-mi spune ca faci suruburi atat de lungi si multe incat te plictisesti asteptand sa se intoarca. Link spre comentariu
MICIULIN Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Ala clar n-a fost mester... in functie de zona poate se foloseste si cuvantul "lacat " am mai auzit cuvantul (in ardeal) si folosirea lui nu defineste statutul de a fi sau a nu fi "mester" Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Bai miciuline, vrei sa te certi cu mine sau ce vrei? Cand ai auzit tu un MESTER sa spuna lacat la piulita aia care se cupleaza sa faci filete? Esti vanzator de cartofi si umblii si prin Ardeal, ca sa stiu de unde ai auzit tu ''baga-te'n cheie si da-i un lacat si fa vre-o 3 piroane d-alea filetate'' .... Abtine-te cu porcarii de genu' ca n-ai gasit persoana potrivita! In Ardeal, lacat ii mai spun aia de pe munte, si la sarma cu care inchid poarta la oi, grajd, etc., dar nici de cum la piulita cu pricina! ... Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 (editat) Ai probabil o varsta tanara, si o fire impulsiva. Aceasta nu justifica insa mesaje de genul celui citat de mine din subiectul SN320. Iti reamintesc de o reactie similara pe care ai avut-o intr-un alt topic cu mine. Iti mai reamintesc ca actualmente inca mai ai calitatea de membru ElForum, doar datorita interventiei lui Vasile, administratorul forumului, care te-a intors din BAN-ul permanent pe care ti l-am dat cu ocazia acelei discutii in care ai depasit masura din toate punctele de vedere. Pot trece mai usor peste anumite provocari, pe care inca le mai faci la adresa mea, crezand probabil in mod sincer ca esti mai destept, asa dupa cum ai sustinut motamo in discutia pentru care ai fost sanctionat - nu ma deranjeaza. Ma deranjeaza insa, atat pe mine cat si pe altii, interventii si provocari in subiectele active, de genul celei pe care ai facut-o in topicul SN320, la postarea #345. Ai de la mine o sansa, pe care poti sa o folosesti sau nu - si anume ai la dispozitie 24 de ore pentru a renunta la acel mesaj provocator. In acest sens, foloseste-te de dreptul permanent de a modifica mesajele proprii, pe care Vasile, l-a acordat membrilor ElForum. Modifica mesajul cu pricina, cum vrei tu, dar sa dispara aroganta si impertinenta din acel raspuns. Cele 24 de ore trec incepand de la ora inregistrata a acestui PM. Daca maine la acea ora, voi constata ca mesajul a fost modificat in spiritul regulamentului forumului, atunci voi considera ca a fost doar un incident intamplator. Poti inclusiv renunta la mesaj si sa il inlocuiesti cu un emoticon care sa aiba numarul de caractere cerute pentru o postare. Daca nu, atunci maine la 24 de ore de la acest mesaj, vei fi sancionat initial cu o "vacanta" de o zi de pe forum pentru offtopic, apoi in functie de evolutia situatiei de pe topicul SN320, vei primi sanctiuni graduale, mergand pana la BAN-area permanenta. Iti promit ca de aceasta data nu te va mai "intoarce" nici macar Vasile. Nu uita ca nu esti obligat sa raspunzi la acest mesaj privat. Daca totusi o vei face, atunci ai grija cum reactionezi. Eu nu sunt de rea credinta si nu vreau sa iti fac rau. Totul depinde de tine. Altminteri, te salut cu aceeasi consideratiune si respect cu care o fac in relatia cu oricare alt membru ElForum. Nicolae Olaru, alias ola_nicolas. Olla, termina cu amenintari si chestii de genu'! Incearca sa nu-mi mai sari in cap ptr. o aroganta inceputa de altu ... Postez mesajul privat aici ptr. esti deplasat si vreau sa vada si altii modul tau de-a gandii! Crede-ma ca am rabdare in general, dar tot in general si rabdarea are o limita! Fa-ti treaba, sterge mesajul daca nu-ti convine ce am scris, sterge si ce-a scris marul discordiei si pe urma TREABA TA!!! E ultima oara cand tu ma mai ameninti pe mine! Iti garantez eu asta fara sa ma bazez pe vre-o interventie de'a lui Vasile! Iti promit solemn .... !!!!!! Editat Septembrie 17, 2015 de ola_nicolas 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum