Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SN320


Vizitator craciunescu bogdan

Postări Recomandate

La SN281 este un motor cu 2 infasurari - una de 1,5kw si una de 2kw (2,2kw probabil). In general folosesc doar infasurarea de 1.5kw si n-am avut probleme! 

La diametre mari, gen 150 - 200 - 300mm diametru, nici n-ai cum sa prelucrezi la turatii mai mari de 500, undeva la 200, 150rot/min e OK si suficient! Nici pe strungurile mari nu se folosesc turatii mai mari sau mult mai mari fata de aceste turatii! Se tocesc cutitele, nu ies cotele, etc.

O rugozitate buna nu o scoti ca folosesti turatii mari! 

Cu strungul meu, la 1,5kw, turatie 180rot/min si avans de 0,090 la diametru de 180mm, ii dau 3-4mm si nu gafaie!

Editat de DanuAL
Link spre comentariu

Schema electrica a strungului SN320, prevede un motor trifazat de 3 kW, cu posibilitatea inlocuirii sale cu unul de 2,2kW. Strungurile cu actionarea de 2,2 kW, au fost proiectate la Arad si destinate in special dotarii atelierelor mobile din agricultura. Aceleasi consideratiuni se pot face (intr-o alta ordine de idei) si pentru frezele FUS22. Asadar SN320, este un strung de talie mica/medie cu destinatie speciala. Ulterior, calitatile strungului, au determinat producatorii sa realizeze si varianta statica, cu motor de 3 kW, care au intrat repede in dotarea celor mai multe ateliere de scularie, in variantele de SN320x750 / SN320x1000 / SN320x1500 si SN320x2000. relativ la comparatia utilizata mai sus cu strungul SNB400, motivul pentru care acest strung (care face parte tot din gama strungurilor mici/medii) a fost dotat cu un motor cu puterea de 7,5 kW, este acela ca acest model de strung, a fost prevazut cu o degajare in zona ghidajelor din apropierea papusii fixe, astfel incat sa se poata prelucra prin utilizarea unei plansaibe, un semifabricat cu diametrul de pana la 610 mm. Facand deci raportul diametrelor maximum prelucrabile in cele doua cazuri, avem 610/320=1,91. Inmultind 3 kW cu 1,91 (pentru respectarea aceluiasi domeniu al momentelor fortelor de aschiere) se obtine 3x1,91=5,72 kW. A fost ales motorul de 7,5 kW, fiind cel mai apropiat ca putere standardizata superioara acestei valori (5,72) Cel de 5,5 kW, ar fi fost prea mic pentru o serie de aplicatii.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Domnilor,

ieri am reglat frana la strung. Cand actionam frana,mai avea inca tendinta sa se roteasca in sens normal.Ba cateodata o lua in sens invers.Am citit in cartea tehnica si zice ca trebuie actionat asupra arcului pentru tensionare prin strangerea piulitei de la carligul din figura si daca este cazul reglajul surubului de indexare.Piulita de la carligul de jos nu exista!! Carligul este insurubat direct in brat,fara posibilitatea de a intinde arcul. Am reusit sa reglez frana,acum se opreste brusc si aud un "clantz",care ma ingrijoreaza.Cand mut maneta pe sens invers,merge foarte greu si trebuie sa apas zdravan ca sa capete turatie normala si nu sta cuplata liber. Va rog sa-mi spuneti daca ar trebui sa refac reglajul,astfel incat franarea sa se faca mai incet,zic eu, pentru a nu suprasolicita dantura rotilor la franari bruste.Trebuie facut cumva un compromis astfel incat sa impac si capra si varza?

post-174877-0-90549100-1440094018_thumb.jpg

Editat de en
Link spre comentariu

Da, mai trebuiesc stranse tolele ptr. spate, dar trebuie avut grija/atentie ca odata umblat la ambreiajul de pe spate sau fata, trebuie reglat si celalalt! Strangi acum tolele ptr. spate, automat se slabesc alea de pe fata! 

Link spre comentariu

Schema electrica a strungului SN320, prevede un motor trifazat de 3 kW, cu posibilitatea inlocuirii sale cu unul de 2,2kW. Strungurile cu actionarea de 2,2 kW, au fost proiectate la Arad si destinate in special dotarii atelierelor mobile din agricultura. Aceleasi consideratiuni se pot face (intr-o alta ordine de idei) si pentru frezele FUS22. Asadar SN320, este un strung de talie mica/medie cu destinatie speciala. Ulterior, calitatile strungului, au determinat producatorii sa realizeze si varianta statica, cu motor de 3 kW, care au intrat repede in dotarea celor mai multe ateliere de scularie, in variantele de SN320x750 / SN320x1000 / SN320x1500 si SN320x2000. relativ la comparatia utilizata mai sus cu strungul SNB400, motivul pentru care acest strung (care face parte tot din gama strungurilor mici/medii) a fost dotat cu un motor cu puterea de 7,5 kW, este acela ca acest model de strung, a fost prevazut cu o degajare in zona ghidajelor din apropierea papusii fixe, astfel incat sa se poata prelucra prin utilizarea unei plansaibe, un semifabricat cu diametrul de pana la 610 mm. Facand deci raportul diametrelor maximum prelucrabile in cele doua cazuri, avem 610/320=1,91. Inmultind 3 kW cu 1,91 (pentru respectarea aceluiasi domeniu al momentelor fortelor de aschiere) se obtine 3x1,91=5,72 kW. A fost ales motorul de 7,5 kW, fiind cel mai apropiat ca putere standardizata superioara acestei valori (5,72) Cel de 5,5 kW, ar fi fost prea mic pentru o serie de aplicatii.

Al meu e SN320X750 cu motor de 3KW trifazic, fabricat in 1973 la Arad. Mie-mi place. Nu am avut nicodata nevoie de putere mai mare la acest utilaj.

Cu siguranta cel echipat cu motor de 2K2 va avea probleme cu pornirea la turatie maxima....ca si al meu intra greu in sincronism la turatie maxima (1600rpm la universal). Dar situatiile astea sunt rare. ( are 18 viteze fara sa consideram reductorul)

Link spre comentariu

Da, mai trebuiesc stranse tolele ptr. spate, dar trebuie avut grija/atentie ca odata umblat la ambreiajul de pe spate sau fata, trebuie reglat si celalalt! Strangi acum tolele ptr. spate, automat se slabesc alea de pe fata! 

Ambreajul de pe fata are reglaj independent;apesi stiftul(ce l-am mai cautat si pe asta,in manual zicea ca este un surub...),slabesti sau strangi piulita. In schimb n-am vazut nimic de reglaj la ambreajul de la sensul invers de rotatie.Sau poate ca totusi...

Link spre comentariu

Apesi stiftul si strangi pana la prima gaura, unde stiftul sa sara inapoi pe pozitie. Probezi! Pe urma continui procedura sau nu,doar daca se cere.

Cred ca toate strungurile au ambreiajele individual, dar o sa vezi, simti, ceea ce ti-am spus dupa ce incepi reglajul.

Link spre comentariu

Are reglaj pentru un sens si pentru celalalt. Umbland la unul nu se slabeste celelalt, cel putin la al meu nu s-a intamplat asa.

La mine a lucrat cineva pentru ca nu stiam cum se face. Pe inainte cupla mai greu decat pe inapoi. A rotit acea piulitat cate o tura (pana cand sare stiftul iar la loc) si apoi pornea strungul intr-o directie si in celalata, pana ,,efortul'' de cuplare era acelasi. Doar apoi a reglat frana, care acum prinde la fel si intr-o directie si in cealalta.

 

Asa am stiut sa explic, sper ca se intelege.

Link spre comentariu
Vizitator Prodan Raul

Buna ziua,

 

Tocmai am achizitionat si eu un SN320x750 facut la orastie din 86. Puteti sa imi dati cateva sfaturi pentru o reconditionare? Adica oricum o sa il curat inainte sa il pun in functiune dar as vrea sa stiu dupa ce sa ma uit, ex rulmenti, suruburi care se slabesc, ulei... As mai vrea sa stiu faca a incercat cineva sa faca o conversie pe cnc la acest tip de strunguri.

 

Multumesc

Link spre comentariu

Cumpara  cca. zece litri de benzina, ca ai de smotruit la greu. Goleste uleiul si daca ai un compresor foloseste o pompa de spalat- degresat Eu am cumparat de la "Stern", un set compus din pompita de degresat-pistol de vopsit-pistol de suflat cu aer-dispozitiv de umflat rotile-furtun extensibil. Sunt tare multumit de toate.Sa ai carpe fara numar,sa faci rost de un magnet puternic, pentru ca sigur o sa gasesti resturi metalice atat i baia de ulei a cutiei de viteze+avansuri, cat si in cutia caruciorului.Trebuie sa pulverizezi benzina pe deasupra, astfel incat sa speli foarte bine,atat rotile dintate cat si rulmenti si lagarele,dupa care smotruiesti bine baia de ulei..La fel procedezi si cu cutia caruciorului.Reglajul il faci incet,incet pe etape. Succes!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări