Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SN320


Vizitator craciunescu bogdan

Postări Recomandate

In principiu toate axele care nu sunt necesare unei operatii se blocheaza.

La SN 320, dar cred ca la cam toate strungurile clasice de fapt, e normal sa se deplaseze sania la strunjire frontala daca nu o blochezi, pentru ca mecanismul ei de actionare, cu cremalierea, este reversibil. E adevarat ca din cauza rapoartelor de demultiplicare forta necesara pentru a o impinge e mare, dar fortele care apar la aschiere sunt suficiente.

Metoda este cea mentionata de olanicolas - se blocheaza sania si trecerile se fac din sania port cutit.

Riscul este de a uita surubul de blocaj strans si a incerca sa deplasezi sania folosind avansul automat.

Intrucat o astfel de greseala poate fi foarte costisitoare, eu prefer o alta metoda de blocare: pun o bucata de teava rectangulara perpendicular pe ghidaje intre sanie si papusa mobila, si o blochez pe aceasta din urma. La SN 320 abordarea asta lasa spatiu suficient intre  pinola si portcutit incat sa nu te incomodeze.

Metoda merge pentru ca forta care impinge sania este doar catre dreapta.

Principalele avantaje sunt ca este evident ce ai facut (spre deosebire de un surub strans care nu se poate vedea si e usor de uitat), si chiar daca din greseala cuplezi avansul sania se va deplasa in directia libera (catre piesa) - asta avand in vedere ca in 99% din cazuri asta e sensul in care il folosesti. Pentru rarele cazuri cand folosesti avansul invers ramane sa fi atent. :d

Link spre comentariu

Multumesc! Am luat aminte la ce ai zis tu si @ola nicholas si cred ca metoda cu teava nu e ortodoxa dar e sanatoasa. De patru ani de cand am cumparat strungul, e prima data cand intra in span la modul serios. Am timpul necesar si m-am apucat sa fac o masina de spart lemne cu con de despicat si e de strungareala cat cuprinde. Trebuie sa recunosc ca dupa ce l-am pus la punct,chiar sunt incantat de strung,tocmai de asta vreau sa evit greselile care ii pot afecta performantele. 

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...
Vizitator claudiunelu

Buna ziua, va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine, sunt posesorul uni strung sn 320 cu unul din pinioanele de turatie spart,am gasit pinionul spart numai ca nu pot da capacele de langa cutia cu rotile de cal afara,exista un fel de presa sau vreo metoda de depresare?fiecare capac are 3 suruburi de 6 si 2 gauri filetate tot de 6 am incercat toate metodele incalzit batut cu ciocan de cauciuc nu se misca nimic. Va multumesc!

Link spre comentariu

Buna ziua, va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine, sunt posesorul uni strung sn 320 cu unul din pinioanele de turatie spart,am gasit pinionul spart numai ca nu pot da capacele de langa cutia cu rotile de cal afara...

 

 

Ce sunt alea "roti de cal"?? Recomandabil este sa folosesti schema cinematica a strungului si sa spui precis ce pinion este spart.Sigur se va gasi cineva sa te ajute cu un sfat.

Editat de en
Link spre comentariu

Se scot suruburile si in gaurile care nu au surub se vor infileta 2 suruburi mai lungi, gaura filetata nu continua in corpul strungului si astfel vor presa in interior si vor scoate capacul afara. Acesta este un lagar, este nevoie de ceva forta pentru a se scoate de pe rulement sau ax. Infiletati cele 2 suruburi alternativ cate o tura sau jumatate pe rand.

Link spre comentariu

Nu-s strungar de meserie si nu am vocabularul tehnic format, dar macar am facut acea operatiune.

Dar oricum sunt mai bune explicatiile mele decat cele de dinaintea mea.  :95

Editat de tommymd
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

stie cineva cate roti dintate exista pentru filetele in toli (ganguri) , stie cineva exact ce dimensiuni au fiecare dintre ele? (diametru exterior, modul, nr de dinti, diametru interior, latime roata, dimensiune canal de pana) si mai stie cineva cum se monteaza in functie de ce filet vrei sa faci?

Are cineva de vanzare aceste roti?

Link spre comentariu

Dap, le-am identificat, imi trebuiesc : 26, 39, 96, 114, 120, 127, 130, strict pentru filetele in inch. Acum nu vreau sa abuzez de bunavointa celor care cunosc, dar eu personal habar nu am cum sa calculez diametrul rotii raportat la nr de dinti si la modul ( care in cazul nostru este de 1,25), in plus mi-ar mai trebui si grosimea rotii care posibil din tabel sa fie de 12 mm????? si daca nu e prea mult , la modul de 1,25 cat exact are adancimea golul dintre dinti sa stiu cat intru cu freza modul.

Am freza, am freza modul de 1,25, am si divizor si masa divizoare, nu am facut in viata mea o roata dintata .....da de undeva trebuie sa incep.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Buna ziua vreau sa cumpar un Strung Sn 320 si as dori sa stiu daca pot sa il fac sa functioneze 220v tinand cont ca eu nu am acasa 380V

si cum as putea sa fac acest lucru?

Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări