tommymd Postat Noiembrie 9, 2014 Partajează Postat Noiembrie 9, 2014 (editat) Asa este cum zicea cineva mai sus. Se lucreaza pe la capacul din spate. Stiftul este mobil, se tine stiftul apasat si se strange piulita. Se face cate o treapta pe rand si se porneste strungul si se verifica sa fie cam la fel cuplul si pe o parte si pe alta. Sunt pe o l x persoane care vand si discuri de ambreiaj daca te pricepi sa le schimbi. Este cineva din toplita care vinde piese pentru strung, are o magazie intreaga de piese de schimb, doar ca sunt cam la pretul corect, de ordinul sutelor de lei. Mai este cineva din arad care un ambreiaj nou, dar si acolo ai ceva de negociat. Incearca prima data sa-l strangi. Editat Noiembrie 9, 2014 de tommymd Link spre comentariu
en Postat Noiembrie 9, 2014 Partajează Postat Noiembrie 9, 2014 (editat) Tine apasat pe stift si poti stringe sau slabi piulita de la ambreiaj ,cred ca in cazul tau merge outin strinsa si rezolvi problema cu patinatul. Multumesc @mir76!! Acum cateva minute am incheiat operatiunea de reglare cu succes a ambreajului si asta datorita interventiei tale la momentul potrivit.In cartea tehnica zice ca piulita de strangere a lamelelor se blocheaza cu un surub. Varianta asta cu stift este mult mai eleganta,dar niciunul din neuronii mei nu a sesizat ca acel stift poate culisa. Rotita piulita doua caneluri si turatia a revenit la normal. Cu drag te-as invita la un coniac si o tigara de foi!! PS @tommymd si tie iti multumesc;postarea am vazut-o mai tarziu,scuze... Editat Noiembrie 9, 2014 de en Link spre comentariu
mir76 Postat Noiembrie 9, 2014 Partajează Postat Noiembrie 9, 2014 Nu ai pentru ce,am incercat sa te ajut putin .Ma bucur ca ai rezolvat problema, daca te mai pot ajuta nu evita. Link spre comentariu
tommymd Postat Noiembrie 9, 2014 Partajează Postat Noiembrie 9, 2014 spor la treaba Link spre comentariu
tommymd Postat Noiembrie 15, 2014 Partajează Postat Noiembrie 15, 2014 Avand in vedere ca sunt amator de strungarie si nu am lucrat decat la strungul meu am nevoie de cateva lamuriri din partea celor mai experimentati ca mine: 1. Se poate monta universal de 250 pe SN 320? Se poate monta pe aceeasi flansa sau e nevoie de una mai mare? 2. Bacurile au dimensiuni diferite in functie de fiecare universal? Se potrivesc de exemplu bacuri de 160 pe 200? 3. Bacurile noi din comert se potrivesc pe universal mai vechi, de exemplu pe cel cu care este echipat strungul? 4. Un universal cu 4 bacuri cu autocentrare, inafara beneficiilor evidente ca poate prinde profile patrate, mai are si alte beneficii? Eventual poate avea ceva neajunsuri fata de cel cu 3 bacuri? Multumesc anticipat Link spre comentariu
en Postat Noiembrie 16, 2014 Partajează Postat Noiembrie 16, 2014 (editat) Iti raspund la punctul 3;am cumparat cu cateva luni in urma un universal nou.Am vrut sa cumpar numai bacurile,dar cetateanul de la care am cumparat m-a atentionat ca sunt doua modele A si B pentru acelasi universal de 200mm,universalul care echipeaza strungul SN320.Daca informatia este corecta, e bine sa ai in vedere acest lucru,atunci cand le cumperi. Editat Noiembrie 16, 2014 de en Link spre comentariu
tommymd Postat Noiembrie 17, 2014 Partajează Postat Noiembrie 17, 2014 Ma juta si pe mine cineva cu intrebarile de mai sus? Poate sunt puierile, unele raspunsuri le intuiesc, dar vreau certitudine din partea celor mai experimentati. Link spre comentariu
mihaighe Postat Noiembrie 17, 2014 Partajează Postat Noiembrie 17, 2014 1.Fiecare dimensiune de universal are si dimensiunea corespunzatoare de flanse,o flansa mai mare se poate modifica pentru un universal mai mic,invers nu. 2.Nu se potrivesc,fiecare dimensiune are alte bacuri. 3.Depinde de multe ori si in cadrul aceleiasi dimensiuni de universal bacurile dipera in functie de firma constructoare. 4.Depinde ce lucrari faci pe strung,indicat este sa ai de ambele . Link spre comentariu
tommymd Postat Noiembrie 17, 2014 Partajează Postat Noiembrie 17, 2014 Multumesc! Link spre comentariu
en Postat Noiembrie 22, 2014 Partajează Postat Noiembrie 22, 2014 (editat) Ma confrunt cu o problema la care nu gasesc explicatia. Cand bag in span frontal,mai precis cand fac operatia de degrosare,caruciorul are tendinta sa se deplaseze si asta duce la iesirea din cota impusa. Gresesc eu pe undeva sau e o problema functionala? Exista vreo posibilitate de reglaj pentru chestia asta? Editat Noiembrie 22, 2014 de en Link spre comentariu
tommymd Postat Noiembrie 22, 2014 Partajează Postat Noiembrie 22, 2014 De obicei mie mi se intampla asa cand nu este bine ascutit cutitul, cand spanul este prea mare si avansul prea mare sau daca este slabit surubul la manivela. Daca manivela merge prea usor, se mai poate strange si atunci nu mai misca. Cel putin eu asa fac. Scuzati limbajul lipsit de termeni tehnici. Link spre comentariu
en Postat Noiembrie 22, 2014 Partajează Postat Noiembrie 22, 2014 (editat) Sa inteleg ca este vorba despre roata de la avansul longitudinal? Sau despre ce surub la manivela este vorba si de unde se strange? Ideea este buna,doar ca trebuie s-o materializez... Multumesc! Editat Noiembrie 22, 2014 de en Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 22, 2014 Partajează Postat Noiembrie 22, 2014 Pe sania principala exista un surub de blocare a ei in vederea prelucrarilor frontale. Daca acest surub nu este strans, este normal ca forta de reactie a piesei la aschiere frontala sa impinga sania. Trebuie avut in vedere ca la prelucrarea frontala sania principala nu mai este solidara cu surubul de avans longitudinal si deci nimic nu o impiedica sa alunece liber pe ghidaje. Link spre comentariu
en Postat Noiembrie 22, 2014 Partajează Postat Noiembrie 22, 2014 De acord,am incercat varianta asta,dar ca sa stai sa deblochezi de fiecare data caruciorul,este de belea in varianta in care ai multe treceri pentru degrosare. Am reusit sa fac degrosarea dupa de am strans mai bine cutitul si piesa in universal,vibratiile au incetat si deplasarea caruciorului,asemenea. Deplasarea caruciorului are loc atunci cand apar vibratii ale cutitului.Sa vad luni daca teoria se verifica. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 22, 2014 Partajează Postat Noiembrie 22, 2014 Nu trebuie sa deblochezi sania, decat la sfarsitul prelucrarii. Avansul la fiecare treapta il faci din sania port-cutit. Poti sa faci inclusiv cote precise intre doua praguri frontale, tolerate la 1... 2 sutimi, utilizand acest sistem. Important este sa nu uiti sania blocata si sa cuplezi avansul longitudinal. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum