DanuAL Postat Octombrie 13, 2013 Partajează Postat Octombrie 13, 2013 Da, aia-i pana. Si eu am sperat la fel... Caruciorul are cam 80kg, fara sania transversala. Cand l-am dat jos prima data, l-am luat in brate. Cand sa-l pun la loc, pana am nimerit barile, etc., imi venea sa-i dau drumu jos.Sunt multe chestii fara cap la strungurile astea romanesti! Majoritatea utilajelor romanesti sunt proiecte mai mult de 90% copiate dupa alte strunguri, nu si-or batut capu' cum sa le faca mai ''uzuale''.Am la cutia de avansuri un rulment ce face o miscare excentrica. La prima vedere pare ceva banal, dar pana am ajuns sa-l scot afara, am desfacut mult prea multe ca sa fie o operatie ''normala'' de schimbare a unui rulment.Pana nu cred ca-i stramba, etc., probabil e doar ''mancata'' in partea de jos si/sau lateral, partile care culiseaza pe canal. Aia n-ar trebui sa influenteze functionarea caruciorului. Cremaliera si pinionul de la carucior cum sunt? In carucior cum sunt pinioanele? Link spre comentariu
fanefane Postat Octombrie 13, 2013 Partajează Postat Octombrie 13, 2013 Pana e mancata lateral , ar avea joc eventual la schimbarea sensului de deplasare al caruciorului , dar cred ca mai ramane pana il pornesc sa vad ce mai apare . Am demontat sania transvesala pentru curatenie si miera frica de pinioane pentru ca aveam joc mare la deplasarea caruciorului manuala dar arata bine pinioanele si cremaliera.Jocul era de la un stift cazut si cineva a pus in loc un surub de 6 dar era forfecat, stiftul lam pescuit din fundul caruciorului si am scapat de facut altul. Link spre comentariu
en Postat Octombrie 13, 2013 Partajează Postat Octombrie 13, 2013 Daca tot ai demontat caruciorul mobil sa-l speli,iti recomand sa faci o "scula" de "pescuit" diverse de pe fundul carcasei:piliura,diverse resturi metalice chiar de la prelucrare,stifturi,saibe,samd.Scula de care faceam pomenire, consta dintr-o sarma de 3-4mm cu un magnet la capat. Sa ai grija cum prinzi magnetul, ca altfel te trezesti ca-l pierzi prin diverse cotloane. Link spre comentariu
DanuAL Postat Octombrie 13, 2013 Partajează Postat Octombrie 13, 2013 Uita-te atent la toate pinioanele din carucior, jocuri, stifturi si la axul pe care e asezat pinionul care vine angrenat pe cremaliera. Depinde si de exploatare, dar dupa un timp, pinionul tinde sa intre inspre carucior si nu mai calca pe toata suprafata cremalierei, asta si datorita stiftului care isi face un joc. Nu de mult am schimbat vre-o 7-8 rulmenti la cutia de viteze. Am lucrat cateva ore bune pana am demontat componentele, ambreiaju, frana - timp de 2 zile! N-am bagat in seama 2 oringuri de pe capacele de capat a rulmentilor. Am pierdut vre-o 5 litri de ulei hidraulic, complectand, pana am bagat ulei ATF ptr. cutii de viteze automate, de culoare rosie, si asa am descoperit pe unde se scurgea uleiul. Un oring m-a costat 4 ron... Uleiul 12ron/litru ala hidraulic si 25ron/litru ATF(ulei de transmisie). Link spre comentariu
fanefane Postat Octombrie 18, 2013 Partajează Postat Octombrie 18, 2013 Am rezolvat cu pana , am facut alta noua cam asa arata :Am desfacut pistonasul de la pompa mecanica de ulei de la carucior , arcul era rupt l-am schimbat dar nu baga ulei. Am facut simulare am invartit (cu o masina de gaurit) de bucsa care se deplaseaza pe bara de avans si care actioneaza excetricul iar acesta pistonasul.Pistonasul se deplaseaza in acel locas actionat de excentric si revenind la pozitia intiala inpins de arc dar nu am gasit nici o bila pe post de supapa sau cum se formeaza presiunea ca sa ajunga uleiul sus in distribuitor.Am verificat conducta care duce la distribuitor , comunica cu corpul pompei , vine si ulei sub pistonas din baie . Link spre comentariu
DanuAL Postat Octombrie 18, 2013 Partajează Postat Octombrie 18, 2013 Seama putin cu ce am si eu la SN281. Bila, tin eu minte, era in partea de jos. La pagina 11, mai jos, am pus un desen cu pompa mea actionata tot de un excentric. Ciudata pana Asa-i modelul ? Link spre comentariu
fanefane Postat Octombrie 18, 2013 Partajează Postat Octombrie 18, 2013 Asa e modelul de pana dupa cea veche .Cred ca ar trebui sa fie si o bila , poate s-a pierdut , daca o pun in partea de jos trebuie sa fie arcul intre ea si pistonas sau bila sub pistonas si arcul dedesupt ?Mai e problema cu diametrul bilei . Caruciorul mobil , imagini! Link spre comentariu
DanuAL Postat Octombrie 18, 2013 Partajează Postat Octombrie 18, 2013 Bila(jos), arc(mijloc), pistonas(sus). Bila in partea de jos, inchide ''circuitul'' si nu lasa uleiul sa se intoarca. Trebuie facuta proba fara bila. Poate e alt model, si tot poate, s-o fi largit pistonasul si din cauza aia sa nu faca presiune - putin probabil. Trebuie spalata cutia si eventual suflat cu compresorul prin conducte. Tin minte ca la mine era mizerie in locasul cu bila si o conducta nu era stransa bine si tragea aer pe acolo si nu mai ajungea uleiul pana la capat. Link spre comentariu
fanefane Postat Octombrie 19, 2013 Partajează Postat Octombrie 19, 2013 Am desfacut si cilindrul , prin gaurile mici aspira uleiul din baie iar gaura mare este pentru refulare.Pistonasul nu iese mai mult decat se vede in fotografie, nu are cum sa refuleze ulei prin acea gaura , cursa e prea mica sau pistonasul prea lung , poate nu e al lui.Am incercat sa pun o bila la refulare pe post de supapa pentru ca are loc , dar nu pompeaza daca nu am unde pune o bila si la aspiratie .Ceva nu se pupa ! Link spre comentariu
DanuAL Postat Octombrie 19, 2013 Partajează Postat Octombrie 19, 2013 Sa fie arcu' prea scurt sau prea moale sau si una si alta si din cauza asta pistonasul sa nu faca o cursa ''complecta'' incat sa faca presiune, sa ridice uleiul? Link spre comentariu
en Postat Octombrie 20, 2013 Partajează Postat Octombrie 20, 2013 Am desfacut pistonasul de la pompa mecanica de ulei de la carucior , arcul era rupt l-am schimbat dar nu baga ulei.Acelasi necaz cu arcul l-am avut si eu.Dupa inlocuirea arcului,n-am fost inspirat sa memorez pozitia la demontare a pistonasului de care faci vorbire.Nici acum nu stiu cum se monteaza corect.Pistonasul, nu are capetele identice,din cate mi-aduc aminte la unul din capete este gaurit.Vezi care este pozitia de montare corecta si eventual inlocuieste arcul cu unul mai lung.E posibil ca cel vechi sa fi fost detensionat si sa te pacaleasca atunci cand masori lungimea.Din cate vad in poza cred ca ai introdus arcul pe acel canal;incearca sa montezi arcul la celalalt capat,fa o proba si comunica rezultatul.Arcul,daca nu ma insel,era apropiat de diametrul pistonului. Link spre comentariu
fanefane Postat Octombrie 20, 2013 Partajează Postat Octombrie 20, 2013 Cursa e mica pentru ca atat permite excetricul nu din cauza arcului slab , caruciorul e demonat si se vede cum lucreaza pistonasul daca invart de bucsa de pe ax.Piulita de jos are un canal interior in care intra arcul , la fel are si pistonasul un canal interior in care intra arcul . Daca montez un un arc in acel canal poate fi de lungime mai lunga si diametrul de 5mm , daca nu introduc arcul in acel canal atunci pot folosi un arc de diametru mai mare dar mult mai scurt , pistonasul are diametrul de 10mm. Acelasi necaz cu arcul l-am avut si eu.Dupa inlocuirea arcului,n-am fost inspirat sa memorez pozitia la demontare a pistonasului de care faci vorbire.Nici acum nu stiu cum se monteaza corect.Pistonasul, nu are capetele identice,din cate mi-aduc aminte la unul din capete este gaurit.Vezi care este pozitia de montare corecta si eventual inlocuieste arcul cu unul mai lung.E posibil ca cel vechi sa fi fost detensionat si sa te pacaleasca atunci cand masori lungimea.Din cate vad in poza cred ca ai introdus arcul pe acel canal;incearca sa montezi arcul la celalalt capat,fa o proba si comunica rezultatul.Arcul,daca nu ma insel,era apropiat de diametrul pistonului.Ai verificat daca baga pistonasul ulei si nu era nici o bila pe acolo ?Eu am montat un arc de 5 mm pentru ca asa era cel vechi si introdus in canal in pistonas , o sa incerc cu unul de diametru mai mare Link spre comentariu
en Postat Octombrie 20, 2013 Partajează Postat Octombrie 20, 2013 In urma cu doi ani cand l-am cumparat,nu prea stiam mai nimic despre strung,asa ca am luat-o pe "a da cu presupusu'".Am demontat surubul care preseaza acel arculet cu gandul ca pe acolo se face golirea uleiului din carucior. Dupa ce am desurubat, a cazut in tava colectoare arculetul rupt si pistonasul, care nici pana acum nu stiu cum se monteaza; cu acel canal in jos sau cu canalul in sus.Nu am gasit nicio bila in tavita colectoare. De verificat n-am cum sa verific daca baga ulei de ungere pe tevi. Link spre comentariu
fanefane Postat Octombrie 22, 2013 Partajează Postat Octombrie 22, 2013 Cam asa arata la mine pompa de ulei din caruciorul mobil cu acel pistonas , poate e modificat ceva sau schimbat dar asa nu are cum sa functioneze , nu poate ridica uleiul pana la distribuitorul de sus daca nu are nici o supapa macar pe sens.Ca sa verifici daca pistonasul baga ulei in distribuitor trebuie sa demontezi sania transversala , sa ancorezi caruciorul sa nu stea in bara de avans si surubul conducator pentru filet , ca sa poti vedea interiorul caruciorului mai ales distribuitorul care e in partea de sus .Pornesti strungul ca sa invarta bara de avans fara sa fie cuplata maneta de deplasare , iar atunci pompa de ulei ar trebui sa functioneze , sau daca demontezi caruciorul e mai simplu invarti in locul barei de avans. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 23, 2013 Partajează Postat Octombrie 23, 2013 Asa dupa cum arata, probabil ca nu este o pompa, ci doar un distriduitor cu tact. Probabil ca pompa propriu-zisa, alimenteaza distribuitorul, dar nu trimite ulei la lagare si alti consumatori, decat pe timpul perioadei cand pistonasul obtureaza orificiile de legatura cu baia de ulei. Si este logic sa fie asa, intrucat o alimentare continua a lagarelor, ar face sa se piarda foarte mult ulei, catre exterior. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum