Vizitator alex petrutiu Postat Februarie 7, 2013 Partajează Postat Februarie 7, 2013 Cum ai ajuns la concluzia ca sunt tevile de distributie infundate? Poate este altceva mai simplu. Cand am cumparat strungul, la pornire,am constatat ca nu are ungere. Motivul? Piulitele care strang teava de pe refularea pompei de ulei erau slabite,uleiul era aruncat in baie si nu mai ajungea in filtru distribuitor. E greu de presupus ca ai tevi infundate pe distributie. Zici ca teava de la refulare a fost "aschiata" de un pinion? Verifica sa nu ai pierdere de presiune. Verifica sa ai turatie normala la axul pompei de ulei. Mi-aduc bine aminte ca la revizia generala pana de la roata dintata care transmite miscarea de la axul motorului la axul pompei, avea un joc foarte mare si posibil ca turatia la axul pompei sa nu fi fost constanta la axul pompei. Unele din conducte de la distributie, merg direct la lagarele strungului;recomandabil,sa nu te "bagi" la manareala, ca poate strici mai mult decat repari.Nu am spus ca sunt infundate ci ca sunt obturate adica in distribuitor in mai multe locuri sunt doape in loc de conducte iar in imaginile cu distribuitorul tau sunt numai conducte fapt pentru care vreau sa stiu unde duc toate conductele.Am cumparat strungul anul trecut in toamna si a-m constatat ca are probleme pe ambreiaj, probleme care de fapt erau cauzate de lipsa de ulei ,am reconditionat pompa si ambreiajul iar acum vreau sa rezolv si problema cu distribuitorul. Nu stiu daca poti sa-mi explici unde duc toate conductele insa in momentul in care am sa-l montez la loc am sa-ti fac o poza cu ce conducte am gasit si poate ma poti ajuta sa le refac si pe celelalte, am gasit deja teava de cupru . Link spre comentariu
en Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Cu mare placere te-as ajuta,dar nu stiu unde merg toate conductele si nici nu am gasit ceva documentatie cu referire la schema de ungere. Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu Postat Februarie 13, 2013 Partajează Postat Februarie 13, 2013 Cu mare placere te-as ajuta,dar nu stiu unde merg toate conductele si nici nu am gasit ceva documentatie cu referire la schema de ungere.Multumesc o sa incerc sa le gasesc utilitate . Link spre comentariu
Vizitator florentinel Postat Iunie 8, 2013 Partajează Postat Iunie 8, 2013 Salutare tuturor! am si eu o rugaminte: de curand am achizitionat un strung sn 320 si are toate conductele rupte din distribuitor, am facut rost de conducte dar acum intervine problema ca nu stiu unde duc. Rog posesorii acestor modele sa ma ajute cu poze ceva s-au cu o schema de ungere. Daca aveti nevoie de poze cu placutele de pe fiecare maneta sau altceva la mine sunt toate si se vad clar va ajut cu placere, o zi buna va doresc Link spre comentariu
gcom61 Postat Iunie 9, 2013 Partajează Postat Iunie 9, 2013 De la pompa de ulei o conducta mai groasa merge intr-un filtru-distribuitor;de aici pleaca cate o conducta spre fiecare lagar(sau grup de lagare).Nu mai stiu cate conducte pleaca din distribuitor,insa din aduceri aminte:1-in [tavita] de desupra arborelui cu universalul care este perforata si unge toate pinioanele si rulmentii pe acest ax-accesibila prin demontarea capacului de sus).2-deasupra arborelui [de deasupra]ambreiajului(scuze de exprimare)3-pe arborele de unde se selecteaza avansul (catre fata strungului)deasupra manetelor selectie filete/avans.4-catre cutia cu roti dintate exterioara(cea unde se inlocuiesc pinioanele pt diverse filete) Cam atat mi-am amintit;posesorii de SN320 pot face o poza in interior dupa demontarea capacului spate din zona filtrului-distribuitor.Poti pozitiona conductele ,porni strungul cu capacul spate si cel de sus demontate si sa observi ca absolut toate angrenajele(pe toate combinatiile de viteze)si toti rulmentii(lagarele) sa fie unse;atentie mai ales la arborii care au turatie mai mare. Link spre comentariu
Vizitator florentinel Postat Iunie 9, 2013 Partajează Postat Iunie 9, 2013 multumesc mult am sa incerc si asa sa vad daca rezolv ceva, numai bine Link spre comentariu
Vizitator florentinel Postat Iunie 9, 2013 Partajează Postat Iunie 9, 2013 As m-ai avea o rugaminte, ce ulei se utilizeaza la modelul sn 320? imi trebuiesc 20 litri si nu stiu de care sa iau. O zi buna va doresc Link spre comentariu
gcom61 Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 Atunci cand am reparat un 320 pt serviciu am folosit ulei tip T75. Link spre comentariu
bcristian Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 Eu am pus ulei de transmisie - se gaseste la bidon de 20l la benzinarii, pt camioane.Cartea zice 18l parca, nu 20. Link spre comentariu
Vizitator florentinel Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 problema e ca trebuie subtire altfel nu curge sus prin gaurile din tavita de la axul universalului. deci de care trebuie pana la urma? ce denumire? la mine in cartea lui scrie: ulei 305 stas 1195-70 si denumirea era de pe timpul lu ceasca, echivalentul care ar fi la "stasu" asta? Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 Multe standarde romanesti au fost anulate. Aici gasesti raspunul la ce te intereseaza - norma inlocuita cu cea anulata - http://www.asro.ro/romana/standard/Anulate.htm L.E. Am gasit ceva - INDICATIV - STAS 1197-50 DENUMIRE/TITLU - Uleiuri minerale de uns. Ulei rafinat 312 INLOCUIT PRIN - STAS 1195-70 INDICATIV - STAS 1198-50 DENUMIRE/TITLU - Uleiuri minerale de uns. Ulei rafinat 316 INLOCUIT PRIN - STAS 1195-70'' Deci in general se folosesc uleiuri minerale rafinate neaditivate! Poti folosi la fel de bine si clasa T(90, etc) sau clasa M(30, etc.). Vara e ok si uleiul mai gros, nu ai probleme cu pornirea dimineata etc., dar iarna trebuie lasat putin sa mearga in gol sau pe cea mai mica viteza, 2-3 minute pana se incalzeste. In oricare din cazuri, orice tip de ulei - mai gros sau mai subtire, daca nu ai incalzire in atelier, iarna porneste putin mai greu. Eu folosesc T90(gros) si crede-ma ca nu pot ridica capacul in timpul functionarii strungului. Si pe ghidaje folosesc tot T90. Link spre comentariu
Vizitator florentinel Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 multumesc pt raspuns, am inteles acum ce trebuie pus ca ulei dar m-ai am o problema: am conductele rupte din distribuitor si nu stiu unde duc. am facut rost de conducte dar problema e unde se duc , eu am 12 tevi din distribuitor. ai idee unde duc? Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 Strungul meu e diferit - SN281. O sa caut pozele cu caruciorul meu desfacut, poate iti faci vre-o idee de cum si pe unde ar trebui sa fie traseul conductelor. Ideea e ca unele conducte trebuiesc gaurite oblic, in partea de sus, ca sa poti ''cuprinde'' cat mai multe puncte/locuri pe care vrei sa le ungi - asta trebuie facut inainte de fixarea lor! Le asezi initial in pozitia in care vrei sa ramana si faci semne pe conducte unde ulterior dai gaurile. Te orientezi ca gaurile sa le dai deasupra de pinioane sau axe sau rulmenti - ca sa ajunga ulei pe ele. Revin mai deseara cu poze, daca gasesc.Posteaza si tu o poza cu caruciorul desfacut, sa ne facem o idee despre ce-i vorba. Link spre comentariu
Vizitator florentinel Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 ok acum fac poze Link spre comentariu
Vizitator florentinel Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 acestea sunt pozele cu distribuitorul Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum