Vizitator Postat August 8, 2012 Partajează Postat August 8, 2012 Pompele cu roti dintate, fixate la 100...150 mm de suprafata lichidului, se autoamorseaza. Din cate stiu eu, nu au nici un fel de etansare pe ax, deoarece tot fluidul pierdut se duce inapoi in bazin. Daca nu se autoamorseaza intr-un interval de cateva secunde (cam ca la Dacia) atunci foarte probabil sunt uzate rotile dintate - fie dantura (pitting) fie fetele plane ajustate cu capacele. Pot fi de asemenea uzate capacele, sau eventual si rotile si capacele. Rotile se inlocuiesc in tandem (amandoua) altminteri inlocuirea doar a uneia dintre ele este inutila. Capacele se rectifica plan, sau se strunjesc frontal, daca sunt din aluminiu si se pot refolosi. Capacele se pot eventual etansa cu corpul prin intermediul loctitei, daca nu au inele de etansare. Link spre comentariu
Vizitator razvan199y Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Ma poate ajuta cineva cu tablita dreptugiulara de sus cu turatile pentru SN 320 si SN 401Multumesc, Link spre comentariu
tommymd Postat Septembrie 17, 2012 Partajează Postat Septembrie 17, 2012 la gasesti in pagina 7 din acest topic. Puteai sa cauti, ca gasesti toate documentele de care ai nevoie pentru acest strung in acest topic. (sunt desenate nu pozate, dar cu putina imaginatie le poti lista, lamina si atasa la strung - eu asa am facut) Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Buna ,i-mi putei spune cum pot vedea pozele? Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Pozele postarilor dinainte de august 2011, s-au pierdut. Unele dintre ele au mai fost reatasate pe parcurs. Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu Postat Ianuarie 15, 2013 Partajează Postat Ianuarie 15, 2013 Salut,De obicei arcul este presat de elemente de fixare, iar bila trebuie asezata in partea de unde vine uleiul.La unele tipuri de strunguri pompa de ulei din carucior este realizata cu un pistonas care este actionat de o cama care prin demultiplicare este actionata de bara de avans longitudinal.Salut!Da, sigur ai dreptate si eu am banuit ca de bara de avans este posibil sa fie actionata, dar nu am acces la aceasta pompa, ca sa imi pot da seama de cicuitul uleiului in pompa. Singurul mod de a rezolva problema, este sa vezi la un alt strung care este pozitia corecta de montaj a acestui pistonas, fiind singura piesa din pompa , la care ai acces din exterior.buna,despre care a doua pompa vorbiti Link spre comentariu
en Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 buna,despre care a doua pompa vorbitiIti raspund pentru ca imi place cum intrebi... E vorba de o mica pompa cu piston care asigura ungerea angrenajelor din carucior,situata in partea inferioara a acestuia,vecina cu bara de avans. Ii dam inca cu presupusu' despre modul de lucru al acestei pompe.Asta pana cand cineva in cunostinta de cauza,va demonta caruciorul si ne va spune despre ce este vorba. Sau poate va apare vreun pasionat din vechea garda, care a lucrat la intretinerea strungurilor. Link spre comentariu
DanuAL Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 Eu am demontat la SN281 caruciorul si pompa de ungere e cam asa - acel pistonas de care se vorbeste, are in interiorul lui un arc. Pistonasul este angrenat de un rulment, rulmentul este asezat pe un ax excentric (miscarea pistonasului sus-jos - ''pompeaza''), rulmentul pe axul excentric sunt la randul lor angrenat de tija filetata, din interiorul caruciorului, tija/surubul filetat care este antrenat prin roata melcata, tot din interiorul caruciorului, de axul/bara de avans de vine de la cutia cu avansuri. Pomparea se face printr-un canal din capacul baii de ulei. Doar cand bara de avans al strungului este pusa in miscare, doar atunci se face ungerea in carucior. Cu regret, dar n-am facut nici o poza... Daca exprimarea mea lasa de dorit si nu m-am facut inteles, spune-ti si revin! Link spre comentariu
en Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 In concluzie;pompa lucreaza numai cand bara de avans se roteste? Banuiesc ca cele doua sisteme de ungere sunt asemanatoare, SN320 si SN281 fiind fabricate la Arad si Orastie,desi constructiv nu prea seamana. Link spre comentariu
radu cnc Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 Chiar daca strungurile nu seamana principiul este acelasi.La strungul pe care-l detin KART E2N model unguresc, ungerea caruciorului se realizeaza prin barbotare si anume un disc cu proeminente se roteste intr-o cutiuta unde se pune ulei, rotire asigurata tot de bara de avans, iar uleiul se scurge incet de pa acel disc pe restul pinioanelor. Link spre comentariu
en Postat Ianuarie 18, 2013 Partajează Postat Ianuarie 18, 2013 La SN320,ungerea angrenajelor si a lagarelor din carucior se face sub presiune prin tevi de distributie a uleiului.Asta se observa la demontarea capacului superior.Nu se poate ajunge la pompa de ulei, fiind montata pe fundul cutiei.Asa cum am spus in postarile anterioare, atunci cand am facut spalarea generala a cutiei,in necunostinte de cauza am demontat surubul de la partea inferioara gandind ca e surub de golire pentru amestecul de benzina cu ulei rezultat in urma spalarii cutiei. La demontare a cazut un arc rupt si un pistonas.Am inlocuit arcul, dar pistonul nici pana acum nu stiu daca e bine montat,pentru ca nu pot sa stiu care este constructia pompei.Daca as gasi un desen cu sectiunea prin pompa,lucrurile ar fi simple. Link spre comentariu
DanuAL Postat Ianuarie 18, 2013 Partajează Postat Ianuarie 18, 2013 Am incercat sa fac un desen... Sper sa intelegeti ceva din el. Ansamblul ''pompei'' de circulare a uleiului este acesta, format din piston + arcul din interiorul pistonului + rulmentul de pe axul ce face miscarea excentrica.. Daca ati schimbat acel arc, din piston, e bine de stiu ca trebuie pus un ARC sanatos (destul de lung si destul de otelos) capabil sa ridice acel piston la inaltimea corespunzatoare, sa atinga fata acelui rulment pentru realizarea pomparii uleiului spre distribuitor! Cota pistonului fata de canalul in care ''lucreaza'', este ca o cota ''de rulment'', foarte mica spre deloc (jocul lateral intre piston si peretele unde jongleaza - sus/jos) Link spre comentariu
en Postat Ianuarie 18, 2013 Partajează Postat Ianuarie 18, 2013 Multumesc pentru desen! Constructia pistonului la SN320 e complet diferit fata de cel prezentat in desen.Principiul de functionare cred ca este identic.Cand o sa am ceva timp o sa-i fac o schita. Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Niste poze facute de mine, pompa de ulei principala distribuitorul+filtrul de ulei Teava de inalta presiune care iese din pompa de ulei aschiata de pinionul din poza Filtrul de ulei Cutia filtrului +distribuitorul Filtrul demontat Elementii filtrului +mult jegg Jegguul ramas dupa spalare elementi filtru Din distribuitor pleaca 2 tevi cupru care se duc la rulmentii axului principal cu universalul de prindere, deverseaza uleiul in doua adancituri facute in fonta papusii fixe(cutiei viteze) cu gauri pe fundul lor catre rulmentii axului, una in dreptul rulmentului fata, una in dreptul rulmentului spate, problema este ca la rulmentul fata din momentul in care am oprit strungul uleiul din acea adancitura se scurge foarte repede prin gaurica aia, pe cand uleiul din adancitura de la rulmentul spate se scurge foarte incet, ca si cum acel orificiu de pe fundul adanciturii este infundat. Asa trebuie sa fie sau nu este montat bine ceva si este obturat partial acel orificiu?? Am o rugaminte ,daca poti sau sti care este traseul conductelor de ungere care pleaca din distribuitor pt ca la strungul meu multe sunt obturate si nu stiu unde sa le duc (binenteles le voi construi eu din teava de cupru)? Link spre comentariu
en Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 Cum ai ajuns la concluzia ca sunt tevile de distributie infundate? Poate este altceva mai simplu. Cand am cumparat strungul, la pornire,am constatat ca nu are ungere. Motivul? Piulitele care strang teava de pe refularea pompei de ulei erau slabite,uleiul era aruncat in baie si nu mai ajungea in filtru distribuitor. E greu de presupus ca ai tevi infundate pe distributie. Zici ca teava de la refulare a fost "aschiata" de un pinion? Verifica sa nu ai pierdere de presiune. Verifica sa ai turatie normala la axul pompei de ulei. Mi-aduc bine aminte ca la revizia generala pana de la roata dintata care transmite miscarea de la axul motorului la axul pompei, avea un joc foarte mare si posibil ca turatia la axul pompei sa nu fi fost constanta la axul pompei. Unele din conducte de la distributie, merg direct la lagarele strungului;recomandabil,sa nu te "bagi" la manareala, ca poate strici mai mult decat repari. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum