Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor! Surse reglabile pentru tensiuni mari 400-500Vcc

Postări Recomandate

Ba da , începătorii sunt bine veniți . Dar se presupune că sunt începători la electronică nu la logică , exprimare , etc. Dacă ai făcut logică la școală ( poate chiar și la matematică ) ți s-a spus probabil că prima condiție pentru rezolvarea unei probleme este definirea clară a cerințelor . Asta spunea colegul mai sus .

Și două comentarii :

1. - nu e sigur că pe secțiunea asta toată lumea lucrează cu tuburi , deci afirmația ”știți sigur la ce mă refer ” e de fapt o presupunere ( adevărată probabil în cazul lui @miticamy , dar asta nu schimbă lucrurile .

2. - ON TOPIC . Domeniile propuse pentru tensiune mi se par cam ciudate - poate vrei să testezi doar anumite tuburi . Că altfel , anodica ar trebui să poată fi variată în limite mai largi , negativarea ar trebui să înceapă de la zero , etc.

Link spre comentariu

Ei, acu nici chiar așa - decât dacă vrei un avion ! 

Dar , mă rog . Scheme de catometre ai mai mari șanse să găsești pe secțiunile despre tuburi - sunt câțiva ”lămpari” supermeseriași pe aici !

În rest , strict despre sursă , eu o văd - la repezeală - așa : 

- pentru anodică , unde presupun că vrei minim 100 poate 200mA. Traf cu prize, referință + potențiometru urmate de un repetor cu tub sau tranzistor de înaltă tensiune 

- pentru ecran , similar , probabil că merge și fără repetor .

- pentru negativare o simplă stabilizare la -70V plus un potențiometru 

- pentru filament un SMPS reglabil - de pildă cu LM2576 , LM2596 ( pentru 3A) 

Evident că pentru a deveni catometru mai trebuie adăugate mijolacele de măsură și probail și alte chestii care mie nu mai îmi vin în minte acum ...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!