Florin berdila Postat Iunie 3, 2018 Partajează Postat Iunie 3, 2018 Da domnule am încercat și cu un alt condensator dar nimic? Acum va întreb cum pot afla ce putere avea motoru și ce turatie ca nu mai scrie nimic ,pe bobina ajutătoare am 4.2 ohmi și pe cea de lucru 2,2 ,am pus un alt motor de trifazat dar îl învârte prea tare compresoru și se încălzea tare cum aflu ce putere avea motoru ma puteti ajuta? Link spre comentariu
Nostalgic Postat Iunie 4, 2018 Partajează Postat Iunie 4, 2018 Si condul al doilea stii ca-i bun ?estimativ in jur de 1,5kw putere , alte caracteristici necunoscute.Ar fi necesar un cond de minim 40 uF -400v ac. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 4, 2018 Partajează Postat Iunie 4, 2018 Da am pus alti și alti condesatori dar nimic nu pleacă cu nici unu bâzâie și sta pe loc Link spre comentariu
ndc74 Postat Iunie 4, 2018 Partajează Postat Iunie 4, 2018 Ca sa afli turatia il poti decupla de la compressor si-l pornesti la sfoara. Odata pornit ii masori turatia (iti trebuie un turometru). Pt a masura puterea trebuie sa-l pui in sarcina. Il pui pe balama si odata pornit in gol, il cuplezi la compresor si masori curentul consumat. Cu el afli puterea, consumata, care nu va fi neaparat egala cu puterea lui maxima. E o idee. Link spre comentariu
Nostalgic Postat Iunie 4, 2018 Partajează Postat Iunie 4, 2018 ce capacitate avea condul utilizat ? eu am mentionat ca trebuie minim 40uF pentru puterea de circa 1,5 kw. Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 7, 2020 Partajează Postat Mai 7, 2020 La 13.07.2015 la 22:04, alex.cselenyi a spus: Salut, Sunt destule modele la care bobina ajutatoare este cuplata si decuplata de un releu de curent legat in circuitul bobinei de lucru...........dupa intrarea in turatie de lucru a motorului,curentul pe infasurarea de lucru scade si decupleaza bobina ajutatoare........iar in cazul unei supra-sarcini de scurta durata,care duce la cresterea curentului pe bobina de lucru,conecteaza bobina ajutatoare.........am eu un astfel de motor de 1,1kw,inca de dinainte de '89.Releul de curent s-a dus de ceva vreme si il pornesc dintr-un buton cu contact de 10A si un comutator.Pornesc din comutator alimentarea bobinei de lucru si tin apasat butonul bobinei ajutatoare pana intra in turatie. Alex Da, este si cazul motorului de la compresorul unor frigidere. Avea un releu de curent, daca tin bine minte, de 1.1A, i-am curatat contactele si a mai mers ceva timp. Am intalnit la o moara industriala (desfacea porumb, toca) de mica putere la care, dupa pornire (era cu buton cu contactor) se deschidea manual circuitul bobinei auxiliare. Vad ca unii care spun ca bobina de pornire ramane alimentata dar prin condensator. Nu am intalnit dar nu inseamna ca nu este. Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 29, 2021 Partajează Postat Martie 29, 2021 Nu am o experienta prea mare in domeniul motoarelor, doar cateva notiuni: daca motorul trifazic are cuplu si sens, dat de succesiunea fazelor, motorul monofazat foloseste in acelasi scop o "faza auxiliara", realizata prin defazajul asigurat de un condensator. Acest "aranjament" este cuplat permanent la motoarele cu sens fix si sarcina de pornire moderata. La motoarele cu sarcina mai mare se practica sistemul "ajutorului la pornire", prin cuplarea temporara (2-5 secunde) a unui condensator suplimentar. (nu am intalnit inca motoare cu pornire prin alimentarea temporara a unei infasurari fara condensator - nu-mi e prea clar cum ajuta acea infasurare lansarea motorului in absenta condensatorului, probabil prin pozitionare, dar de ce nu poate ramane alimentata si in functionare?) Am studiat si solutia cu infasurari egale, pentru schimbarea sensului prin schimbarea pozitiei condensatorului de pe o faza pe cealalta, solutie utilizata la masina de spalat care s-a fabricat la Cugir (Automatic-ul dinainte de capitalism).... Va trebui sa repar o "moara" artizanala cu care facea socru-miu crupe pentru gaini, care are un motor rebobinat si 2 condensatori (defazare si pornire, si care cred ca ar trebui fie rebobinat fie inlocuit.... Din experienta motoarelor trifazice stiu ca turatia depinde de "numarul de perechi de poli", cu cat acestia sunt mai multi, cu atat motorul are turatia mai joasa, e mai complicat si mai voluminos (si mai scump!) Motiv pentru care destui constructori au preferat sa includa in transmisie 1-2 trepte de reductie suplimentare.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum