dorinromeo Postat Iulie 13, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 13, 2015 deci pot sa elimin starterul? schema e buna fara intrerupatorul de pornire? Link spre comentariu
flomar60 Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Da , eliminati starterul acela , bobina de pornire trebuie cuplata tot timpul...faptul ca este cuplata tot timpul ajuta la sarcini mecanice variabile , bineinteles in limita puterii declarate a motorului , adica 0,125KW... Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Un motor cu rotor in scurtcircuit nu poate porni cu alimentare monofazata. De aceea exista si bobina de pornire unde prin intermediul unui condesator se obtine o faza virtuala, se obtine un defazaj ce duce la pornirea motorului. Fara a avea un condesator inseriat cu bobina de pornire, motorul are sanse foarte mici sa porneasca. In lipsa unui condesator motorul poate sa porneasca doar daca "i se face vint cu mina sau cu o sfoara infasurata pe ax". Exista o categorie speciala de motoare de mica putere (cu rotor in scurtcircuit) care pot porni fara condesator dar au o spira in scurtcircuit plasata la marginea unei piese polare si care dezechilibreaza cimpul ducind la pornirea motorului. Aceasta spira in scurt duce la scaderea randamentului si de aceea nu se utilizeaza la puteri mai mari. Sint sigur ca se vor gasi cel putin 5 persoane care sa ma contrazica dar nu voi stirni o polemica. Fiecare sa creaza ce vrea. 1 Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Eu nu stiu de unde scoateti chestia asta cum ca bobina auxiliara nu sta alimentata, ba chiar uite ca sta tot timpul.Eu nu am intalnit motor monofazic la care sa functioneze bobina auxiliara tot timpul...ba mint, unul singur, care avea un cuplaj inertial, dar decupla doar unul din condensatori, unul ramanand cuplat (el avand doi). Link spre comentariu
flomar60 Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Eu nu stiu de unde scoateti chestia asta cum ca bobina auxiliara nu sta alimentata, ba chiar uite ca sta tot timpul. De acord! Eu nu am intalnit motor monofazic la care sa functioneze bobina auxiliara tot timpul... Pai sta sau nu sta alimentata tot timpul?! 1 Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Scuze, m-am balbait un pic, vroiam sa spun ca nu am intalnit motor monofazic la care bobina sa nu functioneze sub tensiune tot timpul... M-am enervat ca am auzit de prea multe ori prostia asta. Si o spun deoarece imi vin cel putin 5 pe luna monofazate la bobinat... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Sint destule. pornesc cu releu si apoi decupleaza bobina de pornire. Am eu unu rusesc de fabrica ce are doar releu de pornire . Dupa ce intra in regim bobina de pornire se deconecteaza. Daca esti mai batrin in meserie ar trebui sa`ti amintesti de motoarele de masini de spalat " de Ploiesti" . Alea porneau tot asa cu un contact centrifugal ce deconecta bobina de pornire la turatie nominala. Necazul mare la alea era ca daca`l fortai scadea turatia si ardeai prima data infasurarea de pornire. La alea de Ploiesti de multe ori nu se mai bobina infasurarea de pornire si`l porneai cu o rotatie la mina. Era utila lucrarea deoarece se putea bobina cu sirma ceva mai groasa. Grig Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Salut, Sunt destule modele la care bobina ajutatoare este cuplata si decuplata de un releu de curent legat in circuitul bobinei de lucru...........dupa intrarea in turatie de lucru a motorului,curentul pe infasurarea de lucru scade si decupleaza bobina ajutatoare........iar in cazul unei supra-sarcini de scurta durata,care duce la cresterea curentului pe bobina de lucru,conecteaza bobina ajutatoare.........am eu un astfel de motor de 1,1kw,inca de dinainte de '89.Releul de curent s-a dus de ceva vreme si il pornesc dintr-un buton cu contact de 10A si un comutator.Pornesc din comutator alimentarea bobinei de lucru si tin apasat butonul bobinei ajutatoare pana intra in turatie. Alex Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Am bobinat si unele care erau in doua straturi (pe jumatati), si aveau peste bobinajul principal o bobina suprapusa de 20-30 de spire care se cupla cu intrerupator la pornire, dar nu prin condensator ci direct de la retea... Batran in meserie, nu stiu ce sa zic, am 27 de ani, dar practic meseria de la 14, din prisma faptului ca tatal meu a imbatranit din asta. Sincer motoare de masina de spalat vechi am, dar nu am reparat. Sunt urate, au acele bucse care ori nu le gasesc, ori nu se baga nimeni sa le faca. In rest, da ,99 % din motoarele monofazate pe care le bobinez au cuplaj permanent cu condensatorul la auxiliara. V-am spus, unul singur am vazut de genul cu, cuplaj inertial care decupla unul din condensatori, cel de-al doilea ramanand cuplat...depinde probabil de topologia constructiei motorului. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 (editat) Nu cred ca ai din ala de "Ploiesti". Era ca un cilindru strunjit din dural, rulmenti si puteai trage 1Kw din el daca`l rebobinai. Tatal tau precis stie! Grig Editat Iulie 13, 2015 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
bcristian Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 Toate motoarele de pompe pe care le-am vazut au ambele infasurari alimentate permanent, una prin condensator. Motorul de la strung (2.2 KW) la fel. Am vazut un singur motor fara condensator, care cupla/decupla infasurarea de pornire printr-un intrerupator centrifugal, si exact din cauza a si murit. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 @dorinromeo 1 - Perioada maxima de pornire de 3 secunde, se refera numai la pornirea directa, fara utilizarea infasurarii de pornire. A se citi cu atentie instructiunile referitoare la motoarele monofazate din catalogul producatorului Electro-Precizia Sacele. 2 - Mentinerea infasurarii de pornire in circuit, este facultativa si posibila doar la regimul de functionare in sarcina, caz in care defazajul produs de condensatorul de pornire (necesar maximizarii cuplului initial) se poate neglija. Motivul mentinerii sub tensiune in timpul sarcinii a infasurarii de pornire, este acela al simplificarii schemei de actionare, care in cazul decuplarii automate a acestei infasurari, mai trebuie sa contina, fie un releu de curent, fie un intrerupator centrifugal. Mentiunea este de asemenea facuta in catalogul producatorului citat. La functionarea indelungata in gol, aceasta infasurare trebuie in mod obligatoriu decuplata. Link spre comentariu
dorinromeo Postat Iulie 16, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2015 am inseriat un condensator de 10 microF si am pornit motorul. apoi am adaugat inca un condensator de 10 iar la a treia incercare inca unul tot de 10. apoi am incercat sa pornesc fara condensator. motorul a pornit normal, cu si fara condensator de pornire. cum pot sti care este valoarea potrivita pentru pornire? inca nu l-am testat in sarcina, probabil acolo se vede diferenta. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Mai 31, 2018 Partajează Postat Mai 31, 2018 Am rugămintea de a ma ajuta urgent, am un compresor ar un Motor cu doua bobina una ajutătoare și una de pornire am schimbat condesatoru dar nimic îl bag în priză băzaie și sta pe loc, am observat ca firele de la bobina ajutătoare are continuitate cu bobina de lucru ce problema sa aiba Link spre comentariu
Nostalgic Postat Mai 31, 2018 Partajează Postat Mai 31, 2018 (editat) condensatorul este bun ? Bineinteles ca ajutatoarea are un capat legat la bobina de putere , celalalt capat prin cond la celalat capat al bobinei de putere. Ai facut conectarile corect? Editat Mai 31, 2018 de NOSTALGIC Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum