dorinromeo Postat Iulie 11, 2015 Partajează Postat Iulie 11, 2015 am cumparat din targ un motor monofazat pentru diverse intrebuintari caznice. as dori sa ma ajutati sa il pornesc. pun cateva foto mai jos. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 11, 2015 Partajează Postat Iulie 11, 2015 Ai testat continuitatea diferitelor terminale?! Link spre comentariu
dorinromeo Postat Iulie 11, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2015 n-am incercat nimic inca. masor continuitatea intre fire si le imperechez doua cate doua. masa nu va avea continuitate cu nici unul, deci nu va avea pereche. asta inseamna ca voi avea doua perechi de fire, una de la bobina principala si a doua pereche de la infasurarea secundara (cea care face ce?). am inteles ca cele doua infasurari (bobine, sau cum sa le spun?) trebuie legate in parallel. cum aleg sensul de rotatie al motorului? Link spre comentariu
vera Postat Iulie 11, 2015 Partajează Postat Iulie 11, 2015 (editat) Ai la iesire 5 fire, adica 2 bobina de lucru (principala), 2 bobina de pornire (auxiliara) si unul masa motorului. Le masori. Daca cele 2 bobine au ac. R, inseamna ca nu conteaza cum le utilizezi. Daca au R diferite, bobina cu R mai mica, este cea de lucru, iar cea cu rezistenta mai mare, este cea de pornire.Valoare C este in jur de 3-5 microF (trebuie tatonat si gasita valoarea, care nu incalzeste motorul. Cel mai bine, daca ai gasi foaia de catalog, in care este data valoarea optima indicata de fabricant).Atentie, 50% cred ca reprezinta ciclul de functionare.PS-@dorinromeo, am postat in ac. timp cu tine.Sensul il schimbi, inversand alimentarea bobinei de pornire Editat Iulie 11, 2015 de vera Link spre comentariu
dorinromeo Postat Iulie 11, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2015 (editat) am pus aparatul de masura pe pozitia 2000 ohmi, am masurat firele: negru + albastru = 065, alb + verde 020, rosu-masa. in afara sa citesc valorile afisate, nu stiu sa calculez valorile care mi le arata ap. de masura. dar voi invata. bun, le-am imperecheat. am gasit ceva pe net.stiu care cu care. acum cum le leg? poti sa imi faci o schema simpla? am gasit ceva pe net. Editat Iulie 11, 2015 de dorinromeo Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 12, 2015 Partajează Postat Iulie 12, 2015 Ai in atasament o varianta de conectare in circuit, cu contactor cu automentinere si comutator basculant inversor de sens. Bobina principala, a fost inlocuita cu simbolul motorului, iar BP si CP sunt respectiv bobina si condensatorul de pornire. Atentie! La schimbarea de sens, motorul trebuie sa fie in repaos. Nu se poate schimba sensul in timpul functionarii. Inlocuind comutatorul basculant inversor cu o schema cu contactor si cu adaugarea unui buton suplimentar de pornire, se poate elimina operatia de schimbare manuala a sensului de rotatie, dar tot trecand in mod obligatoriu prin pozitia de repaos, adica asteptand pana ce arborele motor nu se mai roteste. Intre ansamblul schemei de pornire-inversare si motor se vor conecta 4 conductori (A, B, C si D) iar iesirea din contactor se va lega la bornele centrale (I2, I5) ale comutatorului basculant inversor, plasat in aceeasi incinta cu acesta. Daca pozitia butonului basculant al inversorului nu corespunde cu "ideea" de stanga/dreapta, atunci se vor invesa intre ei conductorii C si D, la bornele B2 si B5 ale placii de borne. Comutatorul basculant inversor, a fost schematizat, deoarece schema a fost desenata pentru a putea fi simulata. Asadar la bascularea alternativa, se vor inchide contactele I1/I2 si I4/I5 si se vor deschide contactele I2/I3 si I5/I6. In realitate, exista doar bornele I1... I6 disponibile, care se vor conecta cu contactorul si cu placa de borne a motorului. Practic se realizeaza doar conexiunile desenate cu maron. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Iulie 12, 2015 Partajează Postat Iulie 12, 2015 (editat) Vad eu bine, acest motor are doar 0,25 kw, sau nu se vede bine pe tablita . Pare cam mare pentru putere asa mica .(voluminos) Intr-o poza se vad 4 fire alb -albastru par mai groase asa sunt? si atunci treaba e simpla de legat electromotoru sa porneasca Editat Iulie 12, 2015 de pop_ady44 Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iulie 12, 2015 Partajează Postat Iulie 12, 2015 Pana sa te apuci de legaturi , dupa ce le imperechezi, masoara-le cu un ohmetru, si separa bobina principala de cea auxiliara.Cea principala are valoare ohmica mai mica, fiind bobinata cu sarma mai groasa in diametru fata de auxiliara. Si abia apoi poti sa te apuci de legaturi. Link spre comentariu
dorinromeo Postat Iulie 12, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2015 (editat) le-am masurat si le-am imperecheat. mai sus am postat valorile care mi-au iesit la masuratoare si culorile firelor, care cu care. bobina de lucru este cea cu fire alb-verde. bobina de pornire negru-albastru. intrebarea mea este daca este necesar si condensator sau pot sa pornesc motorul fara? una dintre scheme este fara condensator. motorul este inscriptionat cu 0125 Kw dar cred ca e vorba de 1,25 Kw, intr-adevar este destul de mare. Editat Iulie 12, 2015 de dorinromeo Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 12, 2015 Partajează Postat Iulie 12, 2015 20 de ohmi pe infasurarea principala e mult pentru un motor de 1Kva. Ca idee cite Kg are motorul si ce diametrul are axul? Grig Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iulie 12, 2015 Partajează Postat Iulie 12, 2015 Absolut necesar condensatorul, se poate si fara dar trebuie sa folositi un intrerupator cu revenire in locul condensatorului, dar nu vad de ce sa nu folositi condensator pentru un randament mai bun . Incercati cu unul de 40 de mincrofarazi.Posibil ca pe placa sa indice si valoarea condensatorului, nu m-am uitat bine.Schema e asta, cred ca apare si in posturile de mai sus: Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 12, 2015 Partajează Postat Iulie 12, 2015 Daca scrie 0,125 kW, atunci atata are. Mie nu mi se pare ca ar avea dimensiuni prea mari, relativ la grosimea conductoarelor. Dar poti sa verifici dupa dimensiunile fizice, comparandu-le cu cele standard. In STAS-ul romanesc, la o putere de 0,12 kW, diametrul util al arborelui este de 11 mm, iar garda la sol a centrului arborelui (asezat pe talpa, sau nu) este de 63 mm. Un motor produs de Electroprecizia Sacele, are la aceasta putere cam 5 kg. STAS-ul romanesc, corespunde in mare masura cu DIN-ul nemtesc. Daca nu se regasesc aceste dimensiuni, atunci ia un catalog Electro-Precizia Sacele si identifica-l dupa cele reale. La puterea de 0,12 kW, catalogul EP indica un condensator de pornire si functionare continua in sarcina de circa 6 uF la 450 V. Pe de alta parte, motoarele cu o putere de pana la 0,25 kW, pot porni si fara condensator. Poti verifica aceest lucru imediat. conditia pe care o pune producatorul Electro-Precizia Sacele, este acela ca timpul de pornire sa fie de maximum 3 S. Pot sa iti spun, ca un motor EP de 0,75kW, are un timp aproximativ de pornire in gol fara condensator de 3 s. Timpul de pornire, trebuie insa masurat la pornirea in sarcina, deoarece acolo exista practic pericolul suprasolicitarii si opririlor accidentale. Eu am din 1972 un mic circular rusesc cu motor de 250 W, care porneste fara condensator. Reajungerea la turatia nominala (2800 rpm) dupa o oprire accidentala, se face practic instantaneu. Pe de alta parte, tot producatorul EP, nu recomanda o functionare indelungata in gol cu bobina auxiliara permanent cuplata. Acest lucru, inseamna, ca dupa pornire, se recomanda trecerea imediata la regimul de sarcina , precum si oprirea de indata ce se face o pauza mai lunga. Link spre comentariu
dorinromeo Postat Iulie 12, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2015 axul are diametru de 14 mm, greutate ("la ochi") aprox. 4-5 kg. poate ceva mai mult. m-am gandit ca il folosesc la un circular, poate pentru betoniera, am una mica, de 75l cu motor trifazic si l-as schimba cu asta de 220V. oare are destula putere? Link spre comentariu
dorinromeo Postat Iulie 13, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 13, 2015 am desenat o mica schema, aplicata la situatia mea. bobina principala (de lucru), cea cu rezistenta mai mica o leg pe 220V printr-un intrerupator principal on-off.bobina secundara (de pornire), o leg in serie cu un condensator de pornire si un intrerupator de pornire. acest intrerupator trebuie sa functioneze in genul contactului de la masina, ca si un starter. sa alimenteze pentru foarte scurt timp bobina de pornire, apoi sa revina pe pozitia inchis. am inteles ca nu e voie ca bobina de lucru sa fie sub tensiune mai mult de 3 secunde fara ca sa fie actionat starterul si motorul sa porneasca. si am mai inteles ca bobina de pornire nu are voie sa stea permanent sub tensiune. corect? este vre-un tip de intrerupator care sa aiba si functia de starter, si cea de intrerupator principal? Link spre comentariu
mihaighe Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 De obicei infasurarea de pornire sta alimentata tot timpul . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum