Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Redresor


Postări Recomandate

Cu un redresor confectionat artizanal,simplu,cu punte redresoare de 50 A pot incarca o baterie auto de 70 de A ? Multumesc.Traful are sectiunea mare ,e f bun,e din acelea folosite in CFR la semnale.

 

  P.S. Tensiunea in secundar e de 17 V  alternativ iar puntea scoate 16 V. continu si e montata pe un radiator  mare din aluminiu .

Editat de wrotex
Link spre comentariu

Daca nu depasiti tensiunea maxima de incarcare, da, puteti ,daca bateria este in stare buna, adica nesulfatata, placi in stare buna, nivelul acidului corespunzator. Dar totui nu este recomandat, pentru ca se are de-a face cu 6 celule inseriate si nu se poate sti cum se comporta fiecare dintre ele in asemenea conditii.

Link spre comentariu

Daca nu depasiti tensiunea maxima de incarcare, da, puteti ,daca bateria este in stare buna, adica nesulfatata, placi in stare buna, nivelul acidului corespunzator. Dar totui nu este recomandat, pentru ca se are de-a face cu 6 celule inseriate si nu se poate sti cum se comporta fiecare dintre ele in asemenea conditii.

Cum dreq sa incarce baterie de 12 V cu iesire de 16, si niste varfuri de aproximativ  22 V. Il mai si aburesti cu chestii abstracte...

NU frate, n-ai ce sa cauti cu 16 V la 12 V. Modifica traful sa scoata 12 V si apoi ii poti lega puntea si poti incarca linistit.

 

Editat de daniel_88
Link spre comentariu

tensiunea de 16 rezulta dupa puntea redresoare calculand caderea de tensiune pe diode..  daca avea si condensator crestea tensiunea cu 1.4142 inmultita ......  acu poate fi vorba doar de tensiune lla borne si tensiune electromotoare... cum s-a scris si mai sus tensiunea de 16 nu e bine aplicata direct acumulatorului , ci e necesar un regulator. 

Link spre comentariu

Cum dreq sa incarce baterie de 12 V cu iesire de 16, si niste varfuri de aproximativ  22 V. Il mai si aburesti cu chestii abstracte...

NU frate, n-ai ce sa cauti cu 16 V la 12 V. Modifica traful sa scoata 12 V si apoi ii poti lega puntea si poti incarca linistit.

Nu aburesc pe nimeni. Daca ati fi mai atent o sa observati ca intiatorul topicului si-a modificat postarea. Atunci cind eu am raspuns, nu era specificata tensiunea de iesire a trafului, dar am atentioat ca trebuie sa respecte tensiunea de incarcare. Unde-i problema?!

Link spre comentariu

Scoate din secundar spire până ajunge tensiunea la maxim 12Vc.a.. Cei 12V măsuraţi în curent alternativ par puţini pentru încărcare, însă reprezintă de fapt o valoare eficace (aplicaţi unei rezistenţe au acelaşi efect termic cu 12V curent continuu). Valoarea de vârf este însă importantă în cazul acumulatorilor, fiindcă aceştia se încarcă până la această valoare în final. La 16Vc.a. avem o valoare de vârf de 22,5V.....deci nu faceţi greşeala să echivalaţi în acest caz 12Vc.a cu 12Vc.c. fiindcă nu-i chiar aşa

Link spre comentariu

Ca sa nu muncesti, pui o rezistenta de limitare cu o valoare:Uca=17x1,4142=24V, Iinc=7A, Ud=0,7V, R=U/I=24-1,4/7=3,229 ohmi (un bec de 45W/12V).Nu este o solutie perfecta, dar este functionala (pe vremea Impuscatului, cand nu se gaseau relee, pe autobuze utilizau ac. solutie).

Link spre comentariu

Cateva observatii:

 

-Vf la diodele din puntea redresoare in sarcina este mai mare de 0,7V, date precise se pot gasi in pdf-uri, eu as lua macar 0,8V in vedere;

-Limitarea cu balast ( rezistenta ) se face la fel ca la led-uri adica pe diferenta intre tensiunea de alimentare disponibila si tensiunea acumulatorului, pornindu-se de la tensiunea minim admisa la borne ( sa zicem 10,5V ) in momentul cand acesta este descarcat, astfel incat (22,4-10,5)/I, pentru cei 7A ar trebui asadar 1,7Ohm pe care rezistenta se vor disipa cca 80W.

-Tensiunea maxima de incarcare trebuie neaparat limitata la 14-14,4V maxim!

 

Adica neaparat regulator cu limitare de curent sau spire desfacute din traf pana se masoara pe secundar in gol 12Vca. A se retine disipatia mentionata de mine mai sus in eventualitatea in care regulatorul folosit este liniar, disipatia maxima pe el va fi cam tot pe acolo.

Link spre comentariu

Observatii, la cateva observatii:

1-daca puntea este de 50A (cum specifica initiatorul topicului) si nu este chinezarie, se poate admite U=0,7V;

2-acumulatorul auto (Pb 12V)  nu se descarca la 10,5V (regim de avarie la 10,5:6=1,75V/element);

3-si totusi, ac. metoda am vazut-o la sute de autobuze, pe transportul in comun.

Link spre comentariu

http://www.tme.eu/ro/katalog/punte-redresoare-diode-unifaz-patrata_112812/#id_category=112812&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C223%2C77%2C224%2C117%2C10%2C1382%2C35%2C234&used_params=77%3A24544%3B224%3A24790%2C24808%2C24815%3B

 

Asta ca sa vezi ca nu spun prostii, la alegere pdf-ul oricareia dintre acele punti redresoare, i-al si verifica-l si vezi cat ai spre exemplu la 10A...

 

10,5 din exemplu meu erau doar atat, un exemplu, pe care l-am scris in paranteza precedat de expresia "sa zicem", ce este neclar aici?

 

Cat despre ce ai vazut tu...

http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery

 

Adica nu recomandam pe principiul "merge si asa".

Link spre comentariu

Nu am spus ca spui prostii, am afirmat ca putem considera 0,7V/dioda,...., deoarece 0,2V au o pondere f mica, in cazul de fata.Referitor la "merge si asa"- am un redresor auto rusesc (6 si 12V/6A max.), facut de firma, la care curentul de incarcare se regleaza din primarul trafo retea. In gol, tensiunile sunt mari (ex cea mai mica treapta de curent pe 6V, are in gol 8V, in loc de 2,4Vx3=7,2-pe ac. am facut masuratorile), in sarcina sunt normale. Cum se impaca ac. regim de incarcare cu graficul atasat (pe care il stiam si eu si-l consider corect)? Inclin sa cred, ca rusii care au proiectat ac. redresor auto, stiau ce fac. Regimul de incarcare cu acest redresor, este cam la fel, cu cel de limitare a curentului prin rezistenta.

Link spre comentariu

Buna dimineata ! Revin pe aceeasi tema : ieri mi-am confectionat un incarcator-redresor,pt bateria auto.Trafo bun,infasurare in secundar 14 v alternativ. Redresat cu punte 50 A , 12,8 V.  Pana aici totul perfect. Mi-am zis sa-l filtrez cu un cond electrolitic.Am montat unul de 1000 ufr/100 V. Mi-a urcat tensiunea la 17,5 V de la 12,8 !! Am pus altul de 680 u , la fel. Afecteaza bateria daca o incarc la aceasta tensiune filtrata cu cond . ? Adica,vreau sa zic,e o tensiune...utila,ca sa zic asa? In sarcina,cu bateria pusa la incarcat,.masurat,raman aprox 13 V. Multumesc. 

 

 Sa dau jos condensatorul sau sa las montajul asa cum e ? Stiu ca dupa filtrare tensiunea creste,dar mi se par prea mult 5 V.

Editat de wrotex
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări