adryano Postat Noiembrie 21, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 21, 2015 (editat) - bulk (curent constant) la Capacitate/10 pana se atinge 14.4V. - absorb ( voltaj constant) se mentine un voltaj constant de 14.4V pana cand amperajul scade la 3% din Capacitate. - float (voltaj constant) la 13.7V Se poate intimpla ca din cauza unei/unor celule "imbatrinite" sau din cauza depunerilor curentul de incarcare sa nu scada asa cum v-ati dori dvs.. De aceea pentru etapa de absorbtie eu cred ca cel mai potrivit este de a scadea in mod controlat curentul sub un nivel mic, iar tensiunea sa fie ridicata cit mai sus posibil, in functie de temperatura evident.Apoi partea a doua, daca acumulatorul suporta 1C, de ce sa nu-l incarcam la valori apropiate de 1C atit timp cit temperatura si nivelul degajarilor este ok? Pina la urma eu consider ca ce-l mai important factor in timpul incarcarii este temperatura, in functie de care se stabileste tensiunea si in functie de acestea se adapteaza regimul de curent. O alta ideie ar fi ca sa fie monitorizat curentul de incarcare pe anumite intervale de timp, ceva gen o ora si daca nu intervin schimbari esentiale in modificarea curentului de incarcare, sa se adopte deciziile corespunzatoare. Editat Noiembrie 21, 2015 de adryano Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Noiembrie 21, 2015 Partajează Postat Noiembrie 21, 2015 (editat) De acord cu monitorizarea curentului pe o perioada de timp in cazul unui incarcator destept cu autodiagnoza si etc... , dar nu in cazul meu ( incarcare solara, nu mai intru in detalii ca e cam off-topic). Eu am dat un exemplu cu ce am citit pe cateva pagini nu am elaborat mai profund problema nefiind chiar utila pentru mine. Editat Noiembrie 21, 2015 de bandi12 Link spre comentariu
adryano Postat Noiembrie 22, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2015 (editat) Nu zic ca-i off-topic, ba chiar dimpotriva, indiferent de aplicativitate, orice baterie are nevoie de etapa de absorbtie anume pentru a calibra tensiunea pe fiecare celula, acestea fiind inseriate, alte metode nu pot fi aplicate. Editat Noiembrie 22, 2015 de adryano Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Noiembrie 22, 2015 Partajează Postat Noiembrie 22, 2015 (editat) Nu zic ca-i off-topic, ba chiar dimpotriva, indiferent de aplicativitate, orice baterie are nevoie de etapa de absorbtie anume pentru a calibra tensiunea pe fiecare celula, acestea fiind inseriate, alte metode nu pot fi aplicate. Ca off-topic ma refeream la cazul meu cu incarcare solara. Hai sa zic si de ce, suntem in absorb au trecut 55minute, amperajul a scazut la 2.5A ( putin mai mult decat ce ne dorim 3%), pornesc invertorul si trag 3A din baterie rezultand un amperaj de 5.5A spre baterie, trec cele 5 minute si se intreaba a scazut la 3% ? pai nu, si atunci ce fac ? intru in avarie eventual in flaot ca dupa 3-4 minute sa sesizeze cunsumatorul si sa treaca inapoi in bulk ?. Il las sa mearga in absorb pana se opreste invertorul si scade amperajul eventual toata ziua, dimineata urmatoare se fac niste verificari cu starea bateriei si de acolo se decide in ce pas se porneste. Fac verificare "manuala" nu e mare lucru ca o data pe saptamana sa verific daca intra in float sau nu, daca nu intra e buba la absorb. Editat Noiembrie 22, 2015 de bandi12 Link spre comentariu
digix Postat Noiembrie 22, 2015 Partajează Postat Noiembrie 22, 2015 Absorbtia este pentru incarcare cat mai aproape de 100%, pentru egalizare se supraincarca periodic pe la 15V sau se folosesc circuite specializate pentru egalizarea bateriilor inseriate. La incarcarea din panouri fotovoltaice panoul e sefu`, trebuie sa tragi tot ce-ti da cand iti da. Parerea mea este ca in acest caz trebuie facute contorizari pe timpii/curentii de incarcare/descarcare astfel incat sa stiu permanent cam in ce stare de incarcare ma aflu si daca sunt sub 80% sa trec in bulk daca sunt peste sa trec in absorb.Float cred ca este mai rar, probabil atunci cand nu prea exista consum sau e soare mai tot timpul. Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Noiembrie 22, 2015 Partajează Postat Noiembrie 22, 2015 Pai eu am gandit in felul urmator : dimineata cand se sesizeaza voltaj pe panou se masoara bateria, daca este 100% se intra in boost ( 14.4V pentru 15 min) si dupa trece in float , la 85% se intra in absorb, sub se intra un bulk. Din Float iese cand bateria pica sub 13.2- 13.0 V. Link spre comentariu
digix Postat Noiembrie 23, 2015 Partajează Postat Noiembrie 23, 2015 Eu stiam ca boost se face cand este foarte descarcata bateria la sistemele care o folosesc numai ca standby, de exemplu la sistemele de alarma, apoi o tin in flotant permanent. http://www.electrotechnik.net/2010/01/float-and-boost-charging-of-batteries.html Eu vreau ca incarcatorul sa tina un istoric al fazelor prin care a trecut bateria. Daca de exemplu am trecut succesiv prin bulk-absorption-float urmatoarea etapa logica este descarcarea si reluarea etapelor in aceeasi ordine. Pentru sanatatea bateriei e bina dar cred ca la panouri fotovoltaice important este sa le mentii full charged. Masurarea tensiunii la borne imi spune ceva despre starea de incarcare a bateriei daca sta relaxata, fara sarcina, un timp. Cred ca cea mai corecta metoda in acest caz este incarcarea 100% urmata de monitorizarea consumului si apoi bag in ea exact cat am scos folosind una din metodele bulk-absorption-float functie de procentul de incarcare ramas in baterie. Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Noiembrie 23, 2015 Partajează Postat Noiembrie 23, 2015 (editat) Nu stiu daca char se cheama boost eu asa l-am numit. Am citit ca daca acumulatorul nu este folosit mai multe zile nu este de ajuns voltajul de float. Deci daca trec 3-4 zile fara sa consum din baterie atuncea ramane la 100% si incarcatorul il mentine in float acest lucru permite depunerea acidului, asa ca dimineata verific daca e 100% il ridic la 14.4V timp de 15min. Asa am citit in datele tehnice unul incarcator la vanzare care ridica la 14.4V la fiecare 21 de ore daca acumulatorul in acele 21 de ore a fost in float. Starea bateriei eu am implementato in felul urmator: - daca bateria a stat cel putin 6 ore fara incarcare, 100% este la 12.7V. - in bulk la atingerea voltajului de 14.4 inseamna 90% (aicea este un pic mai greu si am mers la nimereala, unii zic ca dupa bulk este la 80% altii 90%) - in absorb se caluleaza de la 90 pana la 100 dupa amperaj, C/10 este 90% , 3% din C este 100% - in float stim sigur ca este 100%. Editat Noiembrie 23, 2015 de bandi12 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum