Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

informatii turbina


turcu_dan

Postări Recomandate

  Salutare, ieri am facut o inspectie vizuala a motorului 1.4Tdci Ford Fiesta 2007, am constatat ca in partea din spate unde se face admisia in motor, exista niste pete de ulei/"transpiratii". La fel niste pete am si unde se imbina capacul axului cu came (sper ca m-am exprimat corect).O sa pun si cateva poze daca am timp dupamasa, pe youtube am vazut cateva tutoriale facute de Dl @bibanu47, unde se arata ca vinovate pentru apaitia petelor sunt oringurile de la admisia in motor, care se uzeaza in timp. Vreau sa intreb...... daca pe langa acele oringuri scapa vapori de ulei care vin din carterul motorului inseamna ca scapa si o parte din presiunea facuta de turbosuflanta. Nu? 

O alta nedumerire...... acest motor este echipat cu o turbosuflanta simpla cu westgate, cu motorul oprit am incercat sa misc tija actuatorului care actioneaza westgate-ul, insa aceasta pare intepenita. Tin sa precizez ca  tija am prins-o cu patentul si am tras de ea stanga/dreapta cu putere, insa aceasta nu se clinteste. Este normal? Exista un nr. de Km la care se schimba/curata turbo?

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • turcu_dan

    3

  • Sharky

    1

  • bibanu47

    1

Salut

 

Da,se pierde presiune pe la oringuri iar referitor la parghie atunci cand pornesti motorul si accelerezi parghia trebuie sa lucreze.

Daca nu lucreaza inseamna ca este clapeta blocata si trebuie demontata turbina.

Link spre comentariu

  O sa pun astazi pe cineva sa accelereze si eu sa ma uit in acelasi timp daca se misca tija. Practic aceasta ar trebui sa actioneze la turatii mari, nu? Ma gandesc ca la RPM de peste 3500-4000, deschizand clapeta, elibereaza suprapresiunea. Daca am inteles bine rolul si functionarea acesteia, ar trebui sa existe 3 cazuri:

1.  Daca e blocata pe inchis, nu se poate elibera suprapresiunea la turatii mari, in acest cad care sunt consecintele? Uzarea turbinei? Afecteaza si motorul in sens negativ?

2 Daca e blocata nici inchis nici deschis, va exista lipsa de boost, rezultand accelereri lente.....

3 Daca e blocata pe deschis la fel ca si in cazul 2, insa efectul de lipsa putere va fi mai pronuntat.

  Va rog sa-mi confirmati daca variantele precizate mai sus sunt corecte.

  Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Tija ca tija, dar masina cum merge?

Daca la 1000 ture in a doua sta ok, apoi da-i talpa.

Turatia/viteza trebuie sa creasca lent si cand ajunge la 1500 incepe sa te bage in scaun.

 

E drept ca daca e blocata pe inchis tot asa merge, dar in ture mari s-ar putea sa fie solicitata excesiv.

Link spre comentariu

Masina trage foarte lent pana sa intre turbina, fata de cum mergea acum cativa ani. Daca am aerul conditionat pornit sau daca mai e si incarcata (3) persone, la plecarea de pe loc daca nu turez mororul la 2000Rpm, porneste de pe loc, de zici ca sta sa cada in cap. Fenomenul este cumva asemanator cu vechia Dacie, cand plecai de pe loc si se ineca sau nu aveai aprinderea in parametrii, doar atat ca la mine nu merge in suturi. Turbina isi face simtit efectul de la 1900rpm in sus, de la turatia asta in sus merge bine masina, e mai problematic si deranjant pana la aceasta turarie, de multe ori cand urc o panta, in curbele incare mergeam cu a 3-a, acum merg cu a-2-a. Recent am fost la reprezentanta si masina nu are erori in memoria PCM.

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări