esu Postat Iunie 30, 2015 Partajează Postat Iunie 30, 2015 Va salut , pompa are rotorul blocat si am nevoie de cateva informatii pentru a incepe demontarea . am desfacut capacul sorbului si m-am oprit deoarece nu pot scoate inelul de etansare -prin folosirea surubelnitei cu siguranta se rupe plasticul alb. ca metoda intuiesc ca tebuie sa presez cu putere in sorb si ceva sa se deplaseze spre inainte pentru eliberarea inelului de etansare. atasez cateva poze si astept cateva informatii de la userii care au demontat acest tip de pompa , Va multumesc anticipat Link spre comentariu
validae Postat Iunie 30, 2015 Partajează Postat Iunie 30, 2015 Scoateți prima dată inelul de oțel ce blochează tot ansamblul (motor+ pompă) în partea de jos, acolo unde este săgeata roșie.... Atenție la cablul de alimentare, de obicei este etanșat de o presetupă inelară strânsă cu filet.Acesta trebuie slăbit, pentru a facilita alunecarea ușoară a cablului când scoateți motorul. Link spre comentariu
esu Postat Iulie 1, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 1, 2015 Am inteles ,dar nu stiu cum sa-l scot daca folosesc surubelnita ca si parghie se poate sparge ma gandesc ca trebuie apasat putin pt eliberarea inelului de fixare . Ce parere aveti? Link spre comentariu
bcristian Postat Iulie 1, 2015 Partajează Postat Iulie 1, 2015 Roteste intai piesa din exterior, ti-am scris si in partea cealalta. Cablul de alimentare iese impreuna cu capacul superior la pompa asta. Ai grija cand demontezi sa pui toate etajele pompei in exact aceeasi ordine, inclusive saibele distantier de pe ax, foloseste o sfoara/sarma pe care sa le insiri pe masura ce le scoti. Vezi ca motorul o sa iasa f greu din carcasa. Toate componentele se trag afara prin partea de jos. Link spre comentariu
Vizitator marian2008 Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Scoateți prima dată inelul de oțel ce blochează tot ansamblul (motor+ pompă) în partea de jos, acolo unde este săgeata roșie.... Atenție la cablul de alimentare, de obicei este etanșat de o presetupă inelară strânsă cu filet.Acesta trebuie slăbit, pentru a facilita alunecarea ușoară a cablului când scoateți motorul. Buna seara! D-le validae, va rog sa-mi spuneti cum se demonteaza o pompa sumersibila JAR 55-5 (P=1350W, Qmax= 5m3/sec, Hmax=55m, U=230V, n=3000 rot/min, C=20µF/450V), am observat ca in partea unde este sorbul are o siguranta si ca dedesupt este un inel din material plastic cu 3 excentrice ce trebuie rotit. Este cumva necesara o presa de apasat pe turbina? O seara buna! Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Dacă este constructiv identică cu cea de la începutul acestui topic, nu e nevoie de nicio presă.Dacă e diferită, puneți o poză clară cu ea desfăcută... Link spre comentariu
Vizitator marian2008 Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 (editat) Dacă este constructiv identică cu cea de la începutul acestui topic, nu e nevoie de nicio presă.Dacă e diferită, puneți o poză clară cu ea desfăcută... Este identica. Cumva trebuiesc loviti acei pinteni in nr. de 2? Am fost cu aceasta pompa la EX GALA Targoviste (cica se ocupa de reparatii) ca sa mi-o demonteze si sa-i faca constatare si ca raspuns ca ei nu o pot demonta, ca ar trebuii o presa so ca numai cei de la tricomserv o pot repara. Pompa nu se alimenteaza, posibil cablu intrerupt. Editat Noiembrie 19, 2015 de marian2008 Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Nu trebuie lovit nimic, doar trebuie scos acel inel de fixare. Link spre comentariu
Vizitator marian2008 Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Nu trebuie lovit nimic, doar trebuie scos acel inel de fixare. M-am lamurit, firma nu este in stare sa scoata o siguranta. Link spre comentariu
bcristian Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Nu trebuie presa, doar rabdare. Ca sa scoti inelul trebuie sa rotesti piesa cea mai din exterior, cea cu cele 2 picioare in care se prinde capacul. Daca te uiti oblic prin mijloc o sa vezi ca sunt 2 piese de plastic care se imping una pe alta pe 3 suprafete inclinate. Rotind piesa de jos intr-un sens se pot apropia (si slabi presiunea pe inelul de otel) - in sens opus imping in inel respective in etajele turbine (din interior). Aceasta din urma operatie o vei face la montare. Rotirea piesei se face lovind cu atentie la baza picioruselor de plastic, folosind o bucata de lemn sau plastic dur - cu o dalta sau surubelnita risti sa tai piciorusele. Link spre comentariu
Vizitator marian2008 Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Nu trebuie presa, doar rabdare. Ca sa scoti inelul trebuie sa rotesti piesa cea mai din exterior, cea cu cele 2 picioare in care se prinde capacul. Daca te uiti oblic prin mijloc o sa vezi ca sunt 2 piese de plastic care se imping una pe alta pe 3 suprafete inclinate. Rotind piesa de jos intr-un sens se pot apropia (si slabi presiunea pe inelul de otel) - in sens opus imping in inel respective in etajele turbine (din interior). Aceasta din urma operatie o vei face la montare. Rotirea piesei se face lovind cu atentie la baza picioruselor de plastic, folosind o bucata de lemn sau plastic dur - cu o dalta sau surubelnita risti sa tai piciorusele. Banuiam ca platoul cu cele 3 excentrice sa fie rotit, mi-ati confirmat. Va multumesc si raman dator vandut! Iese greu motorul? Link spre comentariu
bcristian Postat Noiembrie 20, 2015 Partajează Postat Noiembrie 20, 2015 Din pacate da, o sa treci de cateva ori prin repertoriul de injuraturi pana scoti tot Dupa ce scoti cele 2 piese de plastic din capat o sa incepi sa scoti etajele turbinei. Ai grija si pune-le pe o sfoara/sarma imediat ce scoti cate o piesa, ca altfel le incurci si nu le mai pui niciodata la loc corect. In special multimea de saibe distantier dintre ele. Fiecare etaj al turbinei consta intr-un stator, un rotor si o saiba. In capete (catre motor respectiv catre partea de jos a pompei) mai sunt niste distantiere si alte maruntisuri, insira-le si pe ele pe sfoara aia asa cum le scoti. Dupa ce scoti toate etajele turbine scoti si motorul tragand de ax - asta o sa mearga cel mai greu, si trebuie multa atentie sa nu indoi cumva axul. Nu uita sa desfaci presetupa de la firul de alimentare mai intai. Link spre comentariu
humulin Postat August 1, 2017 Partajează Postat August 1, 2017 (editat) Salut! Sper sa nu deranjez, dar m-am gandit sa nu mai deschid alt topic. Vreau sa demontez si eu aceasta pompa si nu stiu cu ce ar trebui sa incep. Este vorba de pompa Tricomserv JAR4 X-85 Vreau sa vad in ce stare este motorul. Cred ca este blocat, sper ca nu este ars. Partea de sus este infiletata si inca nu am reusit sa o desfac. Ar trebui desfacuta si aceasta parte? Va multumesc anticipat pentru ajutor. inel de plastic - siguranta, in partea de jos a pompeiSuruburi aflate in fantele de aspiratie Editat August 1, 2017 de humulin Link spre comentariu
v67 Postat August 1, 2017 Partajează Postat August 1, 2017 de regula motorul se poate decupla de pompa ,desfaceti suruburile se se decupleaza ,pe axul motorului sunt caneluri ,in multe cazuri rotorul pompei este distrus de nisip,chear daca gasiti defectul nu va puteti procura piese de schimb succes Link spre comentariu
vasilemotriuc Postat Ianuarie 26, 2023 Partajează Postat Ianuarie 26, 2023 Bună ziua. Mă interesează acest subiect și dacă poate dl. bcristian sau dl. validae să-mi explice cum se scoate inelul ăla de metal de la baza pompei, mie mi-a scos peri albi, nu reușesc nicicum. Mulțumesc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum