diamant Postat Iunie 25, 2015 Partajează Postat Iunie 25, 2015 Vreau sa imi pun led-uri in loc de bec la semnalizari si nu se poate asta din cauza releului care este dependent de becuri. Am auzit ca se gaseste releu electronic care se poate pune in locul celui standard.Stie cineva cum arata sau unde se gaseste? Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 25, 2015 Partajează Postat Iunie 25, 2015 De regula "dependenta de becuri"a releului e datorata unui traductor de curent,ce face posibila schimbarea regimului de functionare cand se reduce sarcina,deci sesizeaza situatia "bec ars".Depistarea rezistentei/bobinei serie si modificarea ei pt noile valori de curent vor face ca orice tip de releu de semnalizare sa functioneze cu LED-uri.Sunt sumedenie de tipodimensiuni deci e greu de recomandat un tip anume,mai cu seama ca nici nu stim despre ce masina e vorba,dar daca tii neaparat,poti face scoala pe releul tau si nimeni nu se va supara.Daca lucrezi cu atentie nu ai ce strica iar operatia e reversibila,deci poti reveni la starea initiala. Link spre comentariu
blazeu Postat Septembrie 15, 2015 Partajează Postat Septembrie 15, 2015 Postarile sunt vechi; pe colegul Diamant l-am gasit intr-o discutie despre Mercedes (masina despre care nu stiu mai nimic). Ca o observatie generala, ar fi de mentionat ca la modelele mai recente, functia semnalizarii de directie este integrata intr-un "calculator" (bineinteles ca exista in continuare un traductor de curent, insa e mai greu de localizat ca la vechiul releu de cadentare). Daca masina a fost construita pentru becuri, "tuning"-ul semnalizarii la LED-uri poate fi o complicatie....neplacuta; cei care o fac "profesional" adauga cate un rezistor care disipa diferenta de putere sub forma de caldura (calculul e relativ simplu: 21W/12V rezulta din P=U^2xR, Rbec=144/21=6.8 ohm; de fapt se va scade din cei 1,75 amperi nominali curentul absorbit de aria de LED-uri, rezultand o rezistenta mai mare - ca exemplu, daca LED-urile consuma doar a zecea parte din curent, rezistorul va deveni 6.8/0,9=7.5; practic, se poate instala orice valoare intre 7.5 si 10 ohm, insa PUTEREA disipata va trebui sa fie de ordinul a MINIM 20W, preferabil 30-40W pentru a nu se incalzi prea tare. Pentru semnalizarea obisnuita ar ajunge si mai putin, insa unii obisnuiesc sa lase "avariile" in functiune cu orele....) Daca economia de energie e importanta (vezi "hobby"-ul unora de a pune clipirea avariilor oriunde, am vazut de nenumarate ori masini in parcare cu clipiciul pornit...), e preferabil de "manarit" traductorul de curent, de obicei trebuie marit cu raportul curentului prin LED, asa fel incat caderea de tensiune pe el sa remana aceeasi. Cum la modelele mai recente nu se mai comuta mecanic stanga-dreapta, foarte posibil sa fie 2 traductoare de curent, cate unu pentru fiecare parte; de asemeni, nu uitati ca pe fiecare parte sunt 2 (doua) becuri de 21W plus cel putin unul de 5w pentru semnalizatorul "de aripa" (uneori pe portiera sau oglinda exterioara); semnalizarea in bord cred ca e cu LED la masinile facute in ultimii 10 ani. Succes! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum