aygun Postat Iunie 23, 2015 Partajează Postat Iunie 23, 2015 Salutare tuturor. Sunt posesor de Matiz de prin 2006. Ideea e ca nu e dotata cu aer conditionat. Ce solutii de racire pe timp de vara ati recomanda ? Multumesc anticipat. A incercat cineva vreo treaba cu elemente Peltiere ? Multumesc frumos. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 24, 2015 Partajează Postat Iulie 24, 2015 La o masina medie puterea consumata de instalatia de AC este undeva pe la 1,5-2Kw. La una mai mica probabil 1Kw ar fi suficient. Asta e in cazul folosirii unui AC clasic pe principiul pompei de caldura. La Peltie randamentul e destul de slabut , am vazut o singura "usa" cu o clima cu elemente Peltie, era undeva pe la 500-1000BTu si consuma curent la greu! Probabil ar trebui sa decupezi tavanul si sa pui radiatorul pe el. Apoi un alternator de 1-2Kw iara ar cam "cocosa" Matizul. Grig Link spre comentariu
Dr.L Postat August 3, 2015 Partajează Postat August 3, 2015 Fiind vorba de Matiz, dupa mine, cea mai rapida si eficienta varianta e sa ii montezi piese din dezmembrare. Daca se poate lua taoat instalatia, cu proba, de pe un donator, si mai bine! Anumite probleme vor fi totusi inevitabile, de ex Oringurile tevilor sa fie imbatranite sau poate sa piarda freon pe la compresor, dar cu timp si rabdare se repara si astea! Din pacate, peltierele au un randament dezastruos, cam 2%! Deci un peltier de 100W va raci doar de 2W si va disipa 102W! Link spre comentariu
Vizitator nora-marian Postat Septembrie 11, 2015 Partajează Postat Septembrie 11, 2015 Parerea mea este ca nu se merita sa montezi un AC pe masina ta. Este destul de costisitoare investitia. Ca pret... pot spune ca te duce cam la una cu AC montat din fabrica. Link spre comentariu
loleksibolek Postat Septembrie 11, 2015 Partajează Postat Septembrie 11, 2015 (editat) Cand mi-am luat masina am intrebat daca pot pune dupa aceea aer conditionat pe ea.Raspunsul a fost:poti,dar te costa mult mai mult decat daca ai lua-o cu a/c.Trebuie modificata substantial,de fapt trebuie inlocuite acumulatorul,alternatorul si nush ce au mai zis.Acum presupun ca stiau ce zic.Asa ca am strans putin din buci si al luat varianta cu AC.Nu regret! Despre Peltier nu stiu ce sa zic,acum doua zile mi-am comandat doua celule de pe olx si astept sa vina.Doar pentru experimente,n-am folosit niciodata asa ceva si vreau sa vad cum se comporta real.Daca or raci bine fac ceva racitor de apa pt vara. Editat Septembrie 11, 2015 de loleksibolek Link spre comentariu
briobit Postat Septembrie 11, 2015 Partajează Postat Septembrie 11, 2015 (editat) Eu la vapor am frigideru din camera cu element peltier si face o caldura in exterior de turbezi, ca marime e ca unu de hotel , radiatorul de pe spate cred ca are 45 x 20 cm. Avantajul este ca nu se tine cont de consum si camera e racita la randul ei de ventilatia barcii, altfel la un apartament de exemplu nu stai cu ala in casa la ce caldura face. Am adus si eu 2 elemente noi da nu am apucat sa ma joc cu ele. (acu ma uit ca am si niste SSR de 75 amperi) Editat Septembrie 11, 2015 de briobit Link spre comentariu
loleksibolek Postat Septembrie 11, 2015 Partajează Postat Septembrie 11, 2015 Poate e bun sa-l folosim ca plita:))).Pe o parte se gateste ,pe cealalta pui mancarea la rece.Bineinteles,sa nu conteze consumul. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 10, 2015 Partajează Postat Noiembrie 10, 2015 In general (nu stiu daca toti producatorii), la pachetul AC sau CLIMA, au si sticla catatermica montata. In general, cand intri vara intr-o masina cu sticla speciala, se simt diferente clare. Asta complica lucrurile, pe parte de energie necesara racirii, la o simpla adaptare... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 10, 2015 Partajează Postat Noiembrie 10, 2015 Bineinteles ca nu! Doar n`or fi prosti! Mai adauga probabil 10E la costul masinii. Dupa mine ar trebui sa fie obligatorie echiparea masinilor cu geamuri atermice ca nu`i asa mare efortul financiar pentru fabricant. Baiatul a avut un Nissan T2 care avea parbrizul si lateralele cu sticla atermica, pe spate si luneta doar nuantate. Se simtea ca nu te arde soarele si era mai mult mai eficienta climatizarea. La fel era intr`o Honda Civic Type R , aia nu are optiunea de AC dar este echipata cu geamuri atermice in totalitate, extrem de eficiente erau. Am fost surprins ca dupa ce masina a stat vre`o 4 ore in soare plin se putea sta in ea in relativ confort termic. Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum