Liviu M Postat Iulie 6, 2015 Partajează Postat Iulie 6, 2015 Ce intelegi prin LED Pin 13? Daca pinul 13 al placii, daca te uiti pe schema ai sa vezi ca: - functia auxiliara e SPI_CLK. Poate e activat SPI-ul si din motive necunoscute oscileaza - LED-ul e conectat printr-un buffer. Poate e asta defect, fara sa fie procesorul in sine. LE Nico a fost mai rapid... Link spre comentariu
nico_2010 Postat Iulie 6, 2015 Partajează Postat Iulie 6, 2015 @Liviu M: Daca este sa luam ca exemplu sketch-ul "Fade" (pe care l-a folosit userul), atunci nu este activata functia SPI_CLK. Pe de alta parte, daca pinul 19 este intrare "tri-state" atunci tensiunea pe el ar trebui sa fie circa 1.4-1.7V (sau poate fi mai mare), suficienta pentru a aprinde LED-ul prin repetorul LMV358. Link spre comentariu
mars01 Postat Iulie 6, 2015 Partajează Postat Iulie 6, 2015 (editat) nico, este foarte posibil sa fie un caz de intrare flotanta dar eu nu am patit asa ceva la nici-unul din multele (zeci) Arduino care mi-au trecut prin mana. In acest caz poate incerca sa declare pinul 13 Arduino ca si iesire digitala si sa il faca LOW. @lutza2 daca folosesti urmatorul program te mai confrunti cu problema cu pinul13? int led = 9; // the pin that the LED is attached toint brightness = 0; // how bright the LED isint fadeAmount = 5; // how many points to fade the LED by// the setup routine runs once when you press reset:void setup() { // declare pin 9 to be an output: pinMode(led, OUTPUT); pinMode(13, OUTPUT); digitalWrite(13, LOW);}// the loop routine runs over and over again forever:void loop() { // set the brightness of pin 9: analogWrite(led, brightness); // change the brightness for next time through the loop: brightness = brightness + fadeAmount; // reverse the direction of the fading at the ends of the fade: if (brightness == 0 || brightness == 255) { fadeAmount = -fadeAmount ; } // wait for 30 milliseconds to see the dimming effect delay(30);} Editat Iulie 6, 2015 de mars01 Link spre comentariu
lutza2 Postat Iulie 6, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2015 (editat) am incercat deja asta, il stingi cum ar veni manual, insa nu rezolva problema decat in acel upload, daca pun iar blinkul si pe urma altul, ramane permanent on. Pinul 5 de la lm358 este legat la pinul 17 al atmelului, verificat. nu e pinul 19. Editat Iulie 6, 2015 de lutza2 Link spre comentariu
mars01 Postat Iulie 6, 2015 Partajează Postat Iulie 6, 2015 (editat) Nu prea am inteles ce vrei sa spui cu: [...] daca pun iar blinkul si pe urma altul, ramane permanent on. Dar eu zic sa rescrii bootloader-ul. Eventual poti sa folosesti optiBoot https://github.com/Optiboot/optiboot Chinezii folosesc versiunea veche de bootloader. Editat Iulie 6, 2015 de mars01 Link spre comentariu
lutza2 Postat Iulie 6, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2015 am vrut sa spun ca daca incarc exemplul fade cu cele doua linii de care zici si care sting ledul, el se stinge. Daca scot cele doua linii si reincarc cu acelasi program ledul se aprinde. o sa mai masor pe la operationalul ala. am zis pinul 17 pentru ca atmelul meu este AU din cel patrat, probabil ca la PU e 19 precum in schema postata, dar e acelasi lucru. Link spre comentariu
nico_2010 Postat Iulie 7, 2015 Partajează Postat Iulie 7, 2015 @lutza2: Da, este corect pinul 17 la capsula TQFP (este SCK). Masoara tensiunea pe pinul 17 cu sketch-ul "fade" incarcat dar fara cele doua linii propuse de mars01. Daca este sub 1V atunci ai probleme cu LM358, daca nu ai putea monta o rezistenta de 100k intre pinul 5 al LM358 si masa. Link spre comentariu
lutza2 Postat Iulie 8, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 8, 2015 da, numai ce pui aparatul de masura si se stinge ledul. am incercat cu o rezistenta de 370k si se stinge. Foarte curios, am mai incercat si un NhDuino (tot clona uno r3 cu mici variatiuni) si tot asa face. singurul care nu sta aprins e cel de la icstation care are un L358 (format tot cu 8 picioare dar mai ingusst decat lm358). Link spre comentariu
mars01 Postat Iulie 8, 2015 Partajează Postat Iulie 8, 2015 (editat) Da @lutza2. E net-ul plin de povesti legate de Uno si LED-ul de pe pinul13. Cum a spus nico_2010, din cauza pin-ului Arduino care la pornire este setat ca si INPUT si deoarece op-amp-ul are o impedanta mare de intrare, este foarte usor sa se aprinda de unul singur. Conteaza si offset-ul opamp-ului, tensunea Vf a LED-ului folosit, rezistenta inseriata cu LED-ul, din cauza aceasta unii nu au problemele acestea. Daca adaugi o rezistenta de pull down vei afecta functionalitatea de INPUT. Morala: resemneaza-te sau adaugi de fiecare data liniile pinMode(13, OUTPUT); digitalWrite(13,LOW). Editat Iulie 8, 2015 de mars01 Link spre comentariu
lutza2 Postat Iulie 8, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 8, 2015 pai asta ar trebui adaugat in orice program pentru toti pinii nefolositi. Link spre comentariu
mars01 Postat Iulie 8, 2015 Partajează Postat Iulie 8, 2015 (editat) Nu neaparat. Pe tine te deranjeaza acest aspect doar pentru ca il vezi (pentru ca LED-ul este acolo). Daca faci abstractie de faptul ca LED-ul se aprinde cand nu trebuie, functionalitatea Arduino este neafectata. Acele doua linii le incluzi in program doar ca sa nu vezi LED-ul aprins. Daca nu te deranjeaza ca LED-ul este aprins, partial aprins sau uneori licareste aleator, atunci nu te impiedica nimic sa folosesti acel Arduino mai departe si fara aceste 2 linii de cod. Cu success. Editat Iulie 8, 2015 de mars01 Link spre comentariu
MifTy Postat Decembrie 12, 2015 Partajează Postat Decembrie 12, 2015 multumesc pentru explicatii. o sa le folosesc pe viitor. acum nu codul conteaza, pt ca face la fel cu oricare. Face ca si cum led pin 13 a ramas agatat. poate s-a ars ceva, dar nu-mi prea dau seama cum sau poate e ceva din fabricatie. Nu am remarcat daca facea de la inceput asa, doar ca cele doua boarduri facute la Baite prezinta acelasi fenomen, iar cel facut la ICS nu . Diferenta e ca primele sunt cu ch340 iar ultimul cu pl2303. Am prajit portul 13 ? Totusi clipeste si se stinge cand primeste comenzi directe. deci... fix azi citeam ceva de genul pe intructables, se căina unul acolo de aceeaşi problemă: un uno mergea, altul nu, doar că la el unul era original altul "original din china". altul avea aceeaşi durere de cap, doar că de data asta era vorba de arduino mini, toate din China, ca ale tale. ideea e că majoritatea celor din china nu mai includ un ft232, pentru comunicarea pe usb, ca uno-ul original, ci un pl230x, şi, mai nou, ch340x (x este o literă acum, nu o cifră). aşa că dacă selectezi driverele din arduino ide, ăla o să presupună că foloseşti arduino uno/mini original, cu ft232 sau cu atmega8/16 pe post de translator usb2ttl, aşa că încarcă driverele lui, şi foloseşte protocolul de upload corect pentru ft232, şi care s-ar putea să se potrivească şi la pl230x/ch340x, dar nu e sigur, iar la mini sigur nu se potrivesc, pentru că mini original foloseşte un atmega8 acolo, nu un ft232 sau altceva de genul ăsta! ideea este că poţi "convinge" arduino ide să folosească driverele pl230x/ch340x, dar pentru asta va trebui să adaugi tu personal intrări, şi să "explici" ide-ului cum se face uploadul cu ele. şi mai există o problemă... dacă vorbim de clone de arduino mini, e posibil să aibă bootloader de Diecimilla, care se comportă niţel cam altfel decât bootloaderul de mini "original" curent, şi dacă ai arduino ide curent, el pe ăsta se aşteaptă să-l găsească... verifică! ar fi fost o idee bună ca, atunci când ai cumpărat chilul ăla de plăci arduino "de la 9 vânzători diferiţi", să fi cumpărat şi un usbasp, măcar... aşa, puteai reprograma bootloaderele fără bătăi de cap prea mari... Link spre comentariu
Liviu M Postat Decembrie 12, 2015 Partajează Postat Decembrie 12, 2015 A trecut ceva vreme de cand arduino (original, r3) nu se mai face cu ftdi ci cu niste ATMEGA16u2. Link spre comentariu
mars01 Postat Decembrie 12, 2015 Partajează Postat Decembrie 12, 2015 (editat) Si in orice caz, adaptoarele acestea USB la serial (fie ele dedicate, fie emulate cu un uC Atmel) nu fac decat sa creeze un port virtual serial COM. Chestia cu driverele nu prea are importanta atata timp cat portul serial virtual functioneaza (si este o chestie destul de standard). Iar daca bootloader-ul incarcat de chinezi este o versiune veche si trebuie facuta o actualizare (au fost unele probleme pe la Mega2560 legate de watchdog) se poate folosi oricand un alt Arduino ca si programator, nu este neaparat nevoie de un UsbAsp ... Editat Decembrie 12, 2015 de mars01 1 Link spre comentariu
nico_2010 Postat Decembrie 14, 2015 Partajează Postat Decembrie 14, 2015 Problema invocata de lutza2 nu prea (deloc) are legatura cu interfetele USB-RS232 folosite pe Uno r3 sau altele similare. Problema rezida in calitatea proasta a operationalelor folosite(LMV358) si/sau a unei posibile erori de (re)proiectare a cablajului odata cu folosirea chip-urilor CH sau PL (poate ca astea sunt mai "zgomotoase", cine stie?). Studiind putin fisele tehnice ale LMV358, comparativ cu LM358A, rezulta ca primul are un PSSR de 50...60dB, in timp ce al doilea are 65 ... 100dB. @lutza2: incearca sa inlocuiesti LMV358 cu un LM358 si vezi daca se mai comporta la fel. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum