Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tranformator redresor auto


Andrei1545

Postări Recomandate

Posted Image

Aceste este traful , unde este incercuit nu pot sa le mai aduc bot in bot , am strans cat am putut suruburile si degeaba. Infasurarea este cu sarma de 1,5 , cam ce amperaj are dupa dimensiunile din poza ?

Link spre comentariu

Pai , nu te supara, frate, dar la cum arata acum traful ala- ma refer la miezul magnetic- atata mai poate face, sa zbarnaie...pariez ca , dupa 1/2 ore de stat in priza ia foc...poate fi salvat inlocuind miezul cu unul identic dar bun, nu vandalizat!!

Link spre comentariu

Andrei dar de ce arata miezul ala atat de rau? Adica a fost lipit si l-ai lovit cu ciocanul sau alt obiect dur ca sa-l desfaci sau cum? Am desfacut si eu astfel de miezuri dar am facut tot posibilul sa le pastrez intacte, tocmai pentru ca nu ai luxul de a strange si presa impreuna tolele cu surub asa cum se intampla la miezurile EI spre exemplu. Tu acolo ai afectat insasi structura miezului, deslipind tolele si nu mai este un corp solid, ci o adunatura de lamele care vor vibra inevitabil si destul de tare, unde mai pui ca ai "obtinut" si un intrefier micut, si asta iarasi nu este bine.

 

Din pacate nici eu nu cred ca-i mai poti face ceva la acel miez, ar trebui pus undeva intr-o presa cu exact acel profil, si reconstituita forma corecta a miezului apoi lacuite si...si n-ai cum sa faci tu asta. Imi pare rau dar asta este. Sa fie totusi asta o lectie invatata, pe viitor sa nu mai agresezi un miez asa cum ai facut cu acesta, si macar vei fi invatat ceva si deci sacrificiul asta nu va fi fost in zadar.

Link spre comentariu

Dar pe carcasa, care pare a fi originala, ce scrie pe etichete?

 

Aceste redresoare aveau mai multe iesiri, pt mai multe tipuri de acumulatori.

Al tau pare a fi unul pt acumulatori de 2V, 6V, 12V, 24V, 48V. Astea sunt firele cu sarma groasa pe care le gasesti pe traf.

Celelalte, care ar trebui sa fie cu sarma (mai) subtire sunt prize in primar. Din aceste prize se regla curentul de incarcare.

Acumulatorul in functie de tensiunea pe care i-o dai, trage mai mult sau mai putin curent.

Pt incarcare se pozitiona comutatorul (unele aveau niste borne pe spate unde se schimba tensiunea) pt acumulatorul dorit si comutatorul de curent (cel de prize in primar) se punea pe minim.

Se cupla acumulatorul si se pozitiona comutatorul de curent de incarcare, pana cand acumulatorul tragea curentul dorit de utilizator.

Odata cu incarcarea acumulatorului acest curent scadea si trebuia sa mai maresti curentul pana ajungeai din nou la valoarea dorita.

Spre sfarsitul incarcarii acumulatorul tragea din ce in ce mai putin curent si chiar pe pozitia maxima a comutatorului de incarcare, nu se mai putea ajunge la curentul initial.

Cand curentul tras de acumulator ajungea pe la 1/50 - 1/100 din curentul nominal al bateriei (Ah) aceasta se considera incarcata.

 

Traful este bun si duce probabil undeva intre 10A si 20A. Se poate determina in functie de grosimea spirei din secundar si de sectiunea miezului la traf.

Sau si mai simplu citind eticheta redresorului (daca mai exista).

Comutatorul din primar era unul de putere, cu contacte de cel putin 5A.

Pt alegerea tensiunii secundare, in functie de acumulatorul incarcat, nu se prea foloseau comutatoare (curentul mult prea mare) ci, cum spuneam, borne care se strapau cu niste placute metalice solide.

Link spre comentariu

Exact , comutatoarele nu mai exista , si pe eticheta scrie 10AH , si are exact tensiuniile acelea , problema este cu firele de ampreraj , acolo imi scoate peri albi

Link spre comentariu

Posted ImagePosted ImageS

 

Secundarul are sarma de 1 , as dori un sfat ca sa nu mai stric si traful asta sa mai bazaie , l-am gasit pe la un vecin , nu mai avea ce face cu el si mi l-a dat mie , scoate in gol 35v , si vreau sa ii mai scot din sarma , cum il demontez , are cineva idee ? Multumesc colegii :d

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

SalutCu ceva ascutit, scoti toate I-urile, dupa care se scot E-urile. Daca tot il desfaci, poti rebobine secundarul pt. tensiunea si curentul dorite.ATENTIE-numara exact cate spire ai in secundar, ca sa-l poti recalcula pe cel nou.La asamblarea trafo, procedezi invers-prima data bagi toate E-urile, dupa care I-urile. Ca sa nu bazaie, trebuie sa-l strangi cu suruburi (se folosesc niste piese facute din tabla de 1-2mm, in forma de L care asigura strangerea si fixarea), pe care trebuie sa le izolezi sa nu faca scurtcircuit cu tolele. La unul din capetele suruburilor, este indicat sa pui o saiba izolatoare, pt. ac motiv.SporPS-tolele sunt E16. Daca dadeai si grosimea pachetului de tole, puteam face o estimare a puterii, asa...

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Păi articolul din care e scoasă schema respectivă trebuia să aibă și niște explicații despre asta.Din ce văd eu acolo, este vorba de un fel de protecție la supratensiune, cu decuplare prin tiristor.Tensiunea de lucru trebuie să fie puțin peste 12V, pentru a compensa căderea de tensiune pe tiristorul în conducție.

Link spre comentariu

Este o schema de incarcare fara limitare de curent ca in "Montaje de vacanta" dar cu avantajul opririi incarcarii la o tensiune prestabilita din potentiometrul de la 723.

Link spre comentariu

IN descriere specifica decat lista de piese , eu vreau sa fac un redresor cu care sa incarc o baterie de 100ah , aveti o schema mai buna pe care a testat-o cineva ?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări