Andrei1545 Postat Iunie 17, 2015 Partajează Postat Iunie 17, 2015 Buna seara , am o problema cu un transformator de la un redresor pe siliciu , are 6-7 fire pe partea stanga , 6=7 pe partea dreapta , cele din partea dreapta a pozei sunt amperajele. Nu pot sa stabilesc ce fire trebuie sa aleg din toate astea pentru a incarca corect bateriile auto de 12v (70-100 ah) . Link spre comentariu
daniel1972 Postat Iunie 17, 2015 Partajează Postat Iunie 17, 2015 din fotografie pare un transformator pentru radiouri sau alt aparat pe tuburi. masoara cu ohmetrul rezistenta fiecarei infasurari. cea cu valoarea cea mai mare inseriaz-o cu un bec de 220v-100w si conecteaz-o la priza. daca becul se aprinde slab sau foarte slab, scoate-l din circuit si conecteaza infasurarea respectiva direct la priza, dupa care masori tensiunea pe celelalte infasurari. daca gasesti vreuna care sa aiba in jur de 10-10,5 volti c.a., pune pe ea doua becuri de 12v de far auto legate in paralel si masoara curentul pe care il debiteaza. daca acesta este in jur de 7-8 A c.a., montezi o punte redresoare, cabluri, clesti si le conectezi la baterie, respectand polaritatea. daca nu indeplineste conditiile acestea, cea mai buna solutie este sa desfaci traful si sa-l rebobinezi la tensiunea si curentul specificati aici. Link spre comentariu
flomar60 Postat Iunie 18, 2015 Partajează Postat Iunie 18, 2015 Asta e un redresor auto industrial la care s-a modificat partea de redresare , initial puntea redresoare era cu seleniu...E dificil sa te descurci in gramada aia de fire daca nu ai idei despre ce trebuie sa faci....firele sunt desfacute de la ambele comutatoare ?....si de la cele 2 sigurante ?...daca e asa , pt. rezolvare ai nevoie cineva priceput... Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Iunie 18, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 18, 2015 Da e desfacut , puntea redresoare eu am pus-o deoarece aia pe seleniu nu mai era si nici butoanele nu mai sunt , poate a mai lucrat cineva la asemenea transformator sa imi explice putin cum sta treaba. Link spre comentariu
leo 17 Postat Iunie 18, 2015 Partajează Postat Iunie 18, 2015 7 pe stanga 7in dreapta )prea multe detalii:))sa masori un pic cu un aparat de masura sa l alimentezi sa vezi ce tensiune scoate ..si altele Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Iunie 18, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 18, 2015 tensiunile le cunosc , sunt intre 1,8v si 42V , problema este cu partea amperajului , trebuie sa aflu cum masor firele de aperaj astfel incat sa nu prajesc vreo baterie cand o pun la incarcat , am cat de cat cunostiinte in domeniu , dar ma cam bate transformatorul asta )) Link spre comentariu
vera Postat Iunie 18, 2015 Partajează Postat Iunie 18, 2015 (editat) Daca cunosti tensiunile din secundar, inseamna ca l-ai alimentat, deci excludem primarul transformatorului. Alimentezi transformatorul si masori tensiunile in secundare. Tensiunile de 1,8V sunt prizele pt. curent (ai o infasurare care da o tensiune mare si mai multe care dau tensiuni mici). La punte (alternativ), ai un fir de la bobina cu tensiune mare, iar pe comutator le pui in ordine crescatoare (celalalt fir, de la infasurarea cu U mare, urmat de cele cu U mic). De la cursorul comutatorului firul merge la siguranta si de la ac. la punte (alternativ). Iesirea o faci de la +/- punte. Atentie, din cate stiu, ac. redresoare incarcau mai multi acumulatori in serie. Mai mult, transformatorul este calculat pt. redresor cu seleniu, care are cadere de tensiune mai mare, decat puntea cu Si. Editat Iunie 18, 2015 de vera Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Iunie 18, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 18, 2015 Am inteles , si cam cat trebuie sa scoata prin punte pentru a incarca corect acumulatorul auto ? Voltaj si amperaj , nu pot sa masor cumva firele de pe partea amperajului ? Link spre comentariu
vera Postat Iunie 18, 2015 Partajează Postat Iunie 18, 2015 Pt. un singur acumulator, dupa punte, trebuie sa ai o tensiune de 10-11V (nu cred ca ai ac. tensiune). Curentul nu-l poti masura decat in sarcina-cuplezi la iasire o R (3-4 becuri de far auto, puse in paralel). Tot din amintiri, stiu ca ac. redresor incarca acumulatori pana la max. 200Ah (adica livreaza max. 20A, daca transformatorul este cel original). Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Iunie 18, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 18, 2015 Da , este original , asa cum a venit din fabrica , dar nu mai are punte redresoare , si cele doua selectoare Link spre comentariu
vera Postat Iunie 19, 2015 Partajează Postat Iunie 19, 2015 In ac. caz, alimenteaza transformatorul si cauta o infasurare care sa dea 10-12Vca. Daca ai norocul si gasesti asa ceva, poti incarca un acumulator, dupa ce faci o limitare de curent separata. Altfel, se complica problema.Pune rezultatele masuratorilor si mai discutam. Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Iunie 19, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2015 Am gasit doua fire care trecute prin punte scot undeva la 12.38-12.41V , si aici au aparu doua probleme : Cand conectez bateria fierbe intant si a doua problema in gol transformatorul are 12.41V , dupa ce conectez bateria sare de 15V :-S Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Iunie 20, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 20, 2015 Iar daca conectez doua becuri auto , tensiunea scate , ceea ce mi se pare normal deoarece cand conectezi un consumator ma gandesc ca tensiunea scate , dar cand conectez bateria tensiunea creste..... Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Iunie 20, 2015 Partajează Postat Iunie 20, 2015 (editat) Poti masura cu ampermetru cu citi amperi incarca acumulatorul,dar cu siguranta ai mai mult de 10% din capacitatea acumulatorului Ai nevoie de o tensiune mai mica daca nu gasesti 10-11v pune in serie cu acumulatorul un bec de far si masoara asa amperajul Eu am avut un redresor industrial cu robot de pornire si la incarcarea unui acumulator cu 5A tensiunea in gol era sub 11v Ps amperajul nu poti sa-l masori decit inseriind ampermetrul cu un consumator in cazul asta acumulatorul si modifici tensiunea pina ampermetru indica 7_8A pentru un acumulator de 80A Editat Iunie 20, 2015 de Sandu 64 Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 20, 2015 Partajează Postat Iunie 20, 2015 De la lume adunate: Postat 10 iunie 2015 - 07:57 MARIAN 14Vca este mult, incearca sa retii intotdeauna care este varful unei anumite tensiuni alternative sinusoidale ( asa este cea de la retea, si evident cea transformata de la retea ), este Vca*1,41, deci daca folosesti traf de 14Vca atunci o sa ai 19,8Vcc, din care scazi ce pica pe redresare, probabil maxim 1V, deci aproape 19Vcc, ceea ce este foarte mult pentru un acumulator de 12V. Mai precis este sa o iei invers, incepi de la tensiunea continua maxima la care se incarca un acumulator de 12V, deci de la 14,4Vcc, la care adaugi o cadere de dioda, sa zicem 0,8V, si obtii 15,2Vcc, de la astia aflii care este tensiunea alternativa corespondenta impartind Vcc la 1,41, si deci 15,2/1,41=10,8Vca. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum