Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tranformator redresor auto


Andrei1545

Postări Recomandate

Buna seara , am o problema cu un transformator de la un redresor pe siliciu , are 6-7 fire pe partea stanga , 6=7 pe partea dreapta , cele din partea dreapta a pozei sunt amperajele. Nu pot sa stabilesc ce fire trebuie sa aleg din toate astea pentru a incarca corect bateriile auto de 12v (70-100 ah) .Posted Image

Link spre comentariu

din fotografie pare un transformator pentru radiouri sau alt aparat pe tuburi. masoara cu ohmetrul rezistenta fiecarei infasurari. cea cu valoarea cea mai mare inseriaz-o cu un bec de 220v-100w si conecteaz-o la priza. daca becul se aprinde slab sau foarte slab, scoate-l din circuit si conecteaza infasurarea respectiva direct la priza, dupa care masori tensiunea pe celelalte infasurari. daca gasesti vreuna care sa aiba in jur de 10-10,5 volti c.a., pune pe ea doua becuri de 12v de far auto legate in paralel si masoara curentul pe care il debiteaza. daca acesta este in jur de 7-8 A c.a., montezi o punte redresoare, cabluri, clesti si le conectezi la baterie, respectand polaritatea. daca nu indeplineste conditiile acestea, cea mai buna solutie este sa desfaci traful si sa-l rebobinezi la tensiunea si curentul specificati aici.

Link spre comentariu

Asta e un redresor auto industrial la care s-a modificat partea de redresare , initial puntea redresoare era cu seleniu...E dificil sa te descurci in gramada aia de fire daca nu ai idei despre ce trebuie sa faci....firele sunt desfacute de la ambele comutatoare ?....si de la cele 2 sigurante ?...daca e asa , pt. rezolvare ai nevoie cineva priceput...

Link spre comentariu

Da e desfacut , puntea redresoare eu am pus-o deoarece aia pe seleniu nu mai era si nici butoanele nu mai sunt , poate a mai lucrat cineva la asemenea transformator sa imi explice putin cum sta treaba.

Link spre comentariu

tensiunile le cunosc , sunt intre 1,8v si 42V , problema este cu partea amperajului , trebuie sa aflu cum masor firele de aperaj astfel incat sa nu prajesc vreo baterie cand o pun la incarcat , am cat de cat cunostiinte in domeniu , dar ma cam bate transformatorul asta :)))

Link spre comentariu

Daca cunosti tensiunile din secundar, inseamna ca l-ai alimentat, deci excludem primarul transformatorului.

Alimentezi transformatorul si masori tensiunile in secundare. Tensiunile de 1,8V sunt prizele pt. curent (ai o infasurare care da o tensiune mare si mai multe care dau tensiuni mici). La punte (alternativ), ai un fir de la bobina cu tensiune mare, iar pe comutator le pui in ordine crescatoare (celalalt fir, de la infasurarea cu U mare, urmat de cele cu U mic). De la cursorul comutatorului firul merge la siguranta si de la ac. la punte (alternativ). Iesirea o faci de la +/- punte.

Atentie, din cate stiu, ac. redresoare incarcau mai multi acumulatori in serie. Mai mult, transformatorul este calculat pt. redresor cu seleniu, care are cadere de tensiune mai mare, decat puntea cu Si.

Editat de vera
Link spre comentariu

Am inteles , si cam cat trebuie sa scoata prin punte pentru a incarca corect acumulatorul auto ? Voltaj si amperaj , nu pot sa masor cumva firele de pe partea amperajului ?

Link spre comentariu

Pt. un singur acumulator, dupa punte, trebuie sa ai o tensiune de 10-11V (nu cred ca ai ac. tensiune).

Curentul nu-l poti masura decat in sarcina-cuplezi la iasire o R (3-4  becuri de far auto, puse in paralel).

Tot din amintiri, stiu ca ac. redresor incarca acumulatori pana la max. 200Ah (adica livreaza max. 20A, daca transformatorul este cel original).

Link spre comentariu

In ac. caz, alimenteaza transformatorul si cauta o infasurare care sa dea 10-12Vca. Daca ai norocul si gasesti asa ceva, poti incarca un acumulator, dupa ce faci o limitare de curent separata. Altfel, se complica problema.Pune rezultatele masuratorilor si mai discutam.

Link spre comentariu

Am gasit doua fire care trecute prin punte scot undeva la 12.38-12.41V , si aici au aparu doua probleme : Cand conectez bateria fierbe intant si a doua problema in gol transformatorul are 12.41V , dupa ce conectez bateria sare de 15V :-S

Link spre comentariu

Iar daca conectez doua becuri auto , tensiunea scate , ceea ce mi se pare normal deoarece cand conectezi un consumator ma gandesc ca tensiunea scate , dar cand conectez bateria tensiunea creste.....

Link spre comentariu

Poti masura cu ampermetru cu citi amperi incarca acumulatorul,dar cu siguranta ai mai mult de 10% din capacitatea acumulatorului

Ai nevoie de o tensiune mai mica daca nu gasesti 10-11v pune in serie cu acumulatorul un bec de far si  masoara asa amperajul

Eu am avut un redresor industrial cu robot de pornire si la incarcarea unui acumulator cu 5A tensiunea in gol era sub 11v

Ps amperajul nu poti sa-l masori decit inseriind ampermetrul cu un consumator in cazul asta acumulatorul si modifici tensiunea pina ampermetru indica 7_8A pentru un acumulator de 80A

Editat de Sandu 64
Link spre comentariu

De la lume adunate:

 

Postat 10 iunie 2015 - 07:57   MARIAN

14Vca este mult, incearca sa retii intotdeauna care este varful unei anumite tensiuni alternative sinusoidale ( asa este cea de la retea, si evident cea transformata de la retea ), este Vca*1,41, deci daca folosesti traf de 14Vca atunci o sa ai 19,8Vcc, din care scazi ce pica pe redresare, probabil maxim 1V, deci aproape 19Vcc, ceea ce este foarte mult pentru un acumulator de 12V. Mai precis este sa o iei invers, incepi de la tensiunea continua maxima la care se incarca un acumulator de 12V, deci de la 14,4Vcc, la care adaugi o cadere de dioda, sa zicem 0,8V, si obtii 15,2Vcc, de la astia aflii care este tensiunea alternativa corespondenta impartind Vcc la 1,41, si deci 15,2/1,41=10,8Vca.

 
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări