doru3160 Postat Luni la 11:00 Partajează Postat Luni la 11:00 Modelul ăla a fost de uz didactic. E mai bun decât nimic. Când era în stare bună, teoretic vedea pana în 5MHz. Practic vedea 5MHz dar cu ceva atenuare, nu mare, dar era. Cu 50% atenuare, vedea pana în 10MHz. Deci pt audio e mai mult decât suficient. Cu sensibilitatea, asta e, aia care se vede pe panou. Dacă nu umbli după semnalul unei doze electromagnetice, și te duci mai spre ieșire, iarăși te vei descurca. Tu știi mai bine la ce îl vei folosi. Nu e bun pt măsurat nivele de tensiune sau frecvente, decât după o calibrare în prealabil. Are butoane pe panou si mereu exista tendinta de a roti de ele. Cum spuneam, fiind de uz didactic, e mai mult cantitativ decât calitativ. Acum 10 ore, enderman a spus: Sensibilitate mai mare de 50mV/div am nevoie si cand conectez osciloscopul pe iesirea amplificatorului la reglaje? Sau doar pentru depanare pe calea de semnal? Multumesc. Link spre comentariu
enderman Postat Luni la 11:49 Partajează Postat Luni la 11:49 (editat) In principiu cred ca am nevoie sa vad forma semnalului audio ce il scoate un amplificator. Cel mai important ar fi sa reglez biasul amplificatoarelor (pana acum am reglat doar pe multimetru). Si poate sa vad daca oscileaza (urmeaza sa restaurez unul). Eventual sa le verific puterea de iesire in plaja 20Hz-20KHz, dar cred ca imi ajunge si daca e orientativa. Cat de greu as putea face rost/confectiona niste sonde cu mufe banana? Pot folosi un coaxial cu tresa la masa si ceva sonde? La care intrari trebuie conectata o sonda pentru a vizualiza un semnal sinusoidal? Vad una x, una y, si una nemarcata. (nu am gasit un manual de utilizare) Editat Luni la 11:53 de enderman Link spre comentariu
doru3160 Postat Luni la 12:31 Partajează Postat Luni la 12:31 Folosești sonda normala, și un adaptor bnc banană, sau montezi o mufă bnc. Cred ca a doua soluție e mai ieftina, dar trebuie sa muncești un pic. Carcasa e din tabla din fier. Măcar nu ai gaura pătrată, trebuie rotundă. De intrat, intri pe Y ca să beneficiezi de baza de timp. O sa caut la mine o carte și te lămurești. Se folosea intrarea X și Y pt vizualizare figuri lissajous. Link spre comentariu
Craciun Postat Luni la 14:40 Partajează Postat Luni la 14:40 Salut @enderman Uite aici un osciloscop bun la pret bun: https://eleshop.eu/owon-hds271-handheld-digital-oscilloscope.html BR/Daniel 2 Link spre comentariu
doru3160 Postat Luni la 14:44 Partajează Postat Luni la 14:44 Am presupus ca îl are, și vrea sa știe câte ceva despre jucărie, nu că vrea să cumpere. Dacă începem cu recomandări, sigur nu găsești unul mai slab decât ăsta. Fie și numai din cauza decalajului de tehnologie dintre anii de fabricație, nu mai vorbim de producător. Link spre comentariu
Sorin2015 Postat Luni la 16:45 Partajează Postat Luni la 16:45 Acum 6 ore, enderman a spus: Credeti ca acesta m-ar putea ajuta? Iti trimit pdf cartea tehnica a osciloscopului Didactica. 1 Link spre comentariu
enderman Postat Luni la 21:03 Partajează Postat Luni la 21:03 @doru3160 Multumesc pentru ideea cu adaptor. Am sonde de la un Hantek 6022BE. E bun daca e didactic sa ma invete mai mult decat am uitat. Daca imi ramane "mic" il fac cadou unui colectionar pasionat, e ca nou si e sigilat, nu cred ca a fost folosit. @Craciun Multumesc pentru sugestie, poate mai incolo daca imi intru in mana. Mai am un Hantek 6022BE la 20MHz, voi incerca sa ma obisnuiesc si cu acela intre timp. @Sorin2015 Va multumesc pentru ajutor. Link spre comentariu
doru3160 Postat Marți la 19:48 Partajează Postat Marți la 19:48 Acum 22 ore, enderman a spus: e ca nou si e sigilat, nu cred ca a fost folosit. Daca nu cere schimbati electrolitici, e bine. De regula se duc niste 10uF/350V electrolitici (in schema sunt trecuti de 8uF/350V), si ramai fara focalizare sau luminozitate. Daca merge, nu cerceta de ce. Foloseste-l sanatos. Sunt naspa de depanat. Cand scoti capacele, se imprastie tot pe masa. E o placere sa il aduni la loc. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Marți la 20:00 Partajează Postat Marți la 20:00 Ce nu vad eu sa aiba: semnalul de calibrare. Ala dreptunghiular de 1kHz/ 1V (parca). Fara ala e greu sa-l reglezi ca sa poti face masuratori. In alta ordine de idei, am avut si eu, la inceputuri, un osciloscop Didactica. Era pe lampi (nu neaparat un lucru rau), avea o claviatura gen Mamaia/ Albatros pe care nu scria nimic. Asta al tau e 3 generatii peste ce am avut eu. Link spre comentariu
doru3160 Postat Marți la 21:38 Partajează Postat Marți la 21:38 Acum 1 oră, yo9hrb a spus: Ce nu vad eu sa aiba: semnalul de calibrare. Ala dreptunghiular de 1kHz/ 1V (parca). Fara ala e greu sa-l reglezi ca sa poti face masuratori. Nu are, dar poți folosi un versatester, sau un montaj generator ciocănit ad-hoc, special pt asa ceva. Pt elevi/ studenți ca să se familiarizeze cu lucrul cu osciloscop, era suficient. Să nu uitam că vine din anii 80, are 45 ani de evoluție tehnologică peste el, și din start nu a fost proiectat pt laborator de măsură. Link spre comentariu
validae Postat Miercuri la 07:10 Partajează Postat Miercuri la 07:10 Poate calibra sonda cu semnalul de la Hantek, acela sigur are semnal de calibrare. Link spre comentariu
enderman Postat 13 ore în urmă Partajează Postat 13 ore în urmă Am incercat doar sa vizualizez semnalul... Link spre comentariu
Sorin2015 Postat 5 ore în urmă Partajează Postat 5 ore în urmă Ar trebui sa reglezi focalizarea si sa micsorezi luminozitatea, astfel ca linia graficului sa fie cat mai subtire (deasemenea faci semiintuneric in camera). Se va vedea mai clar zona unde dreptunghiul ar trebui sa aiba unghi drept, fara rotunjiri (subcompensat), respectiv fara supravarfuri (supracompensat). Din cat imi pare, este o usoara supracompensare a divizorului. In alta ordine de idei, doua ponturi: Prima treapta a divizorului intrarii Y nu realizeaza nicio divizare, deci nu este prevazuta cu reglaj de trimer capacitiv. Aici, la prima treapta, poate fi ceva ambiguu, in sensul ca comutatorul rotativ are o pozitie neutilizata (in gol) si, daca butonul de pe ax nu este pozitionat corect, cu bulina pe prima treapta activa si bine stans pe ax, se poate instala un decalaj mecanic intre inscriptionarea de pe panou si valoarea divizorului. Aceasta decalare apare la fortarea rotirii butonului (axul nu are tesitura, butonul se strange prin frecare, cu surubelnita). Daca asezi ceva greu deasupra osciloscopului (sau te sprijini cu mana pe partea de sus) s-ar putea sa faci un scurtcircuit: imediat sub tabla de sus este partea cu lipituri a uneia dintre placile circuitelor si vei face masa multipla la lipituri. Trebuie sa pui o foaie izolatoare din ceva care rezista la intepare mecanica. 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum